Bpwr warme onderkleding paardrijden

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Bpwr warme onderkleding paardrijden

Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

En warme sokken? :-[ De meneer heeft koude voetenprobleem aan de zaak: koude garage met heel weing verwarming (doet ie zelf niet aan btw ;) ) Maar zijn voeten krijgt hij niet meer warm, of houdt hij niet warm. En dat trekt zo door naar de rest van zijn lijf. Dus, als iemand tips heeft..... Sorry voor 'inbreken' Kaela :)
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Je hebt die thermo inlegzolen, zou dat niet helpen? En wollen sokken. En als hij zweterige voeten heeft ; talkpoeder op zijn voeten en tussendoor droge sokken aandoen.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Gevoerde schoenen, bij voorkeur met echt schaap. Dat werkt volgens mij het beste.
Maar dan wel tot in de tenen gevoerd.
En beenverwarmers zouden naar het schijnt ook helpen om de voeten te verwarmen.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Inge en Bono schreef: zo 13 dec 2020, 17:01 En warme sokken? :-[ De meneer heeft koude voetenprobleem aan de zaak: koude garage met heel weing verwarming (doet ie zelf niet aan btw ;) ) Maar zijn voeten krijgt hij niet meer warm, of houdt hij niet warm. En dat trekt zo door naar de rest van zijn lijf. Dus, als iemand tips heeft..... Sorry voor 'inbreken' Kaela :)
Geeft niets!

Ik heb merino wollen sokken van de decatlon. Dikkere, lagere die als warmte waarde 500 hebben. En een stel dunnere kniekousen die als warmte waarde 900 hebben. Ik heb zolang ik enigszins actief ben dan geen koude voeten, maar dan heb ik wel goede gevoerde schoenen aan. Zodra het stilstaan in de bak begint krijg ik akelig koude voeten. Dus ik wik verwarmde sokken van de anwb aan gaan schaffen. Dat lijkt me zo fijn!
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Merci dames! Zweetvoeten heeft hij niet, thermo inlegzolen ga ik opzoeken O0

Gevoerde schoenen: het moeten wel werkschoenen zijn, ik ga ook eens kijken of ik die kan vinden O0

Warmte waarde.... :???: had ik nog nooit van gehoord. Meneer is wel actief aan het sleutelen, maar de vloer is zo akelig koud. Hij heeft fijne warme sokken, een paar paar nog, ooit eens gekregen: niet meer te krijgen, dus op zoek. Verwarmde sokken O0

Ik heb 'huiswerk' bedankt!! :D
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Ik heb ooit van een natuurfotograaf gehoord dat de warmste schoenen die hij ooit had gehad, de werkschoenen van alaskaanse vuilnismannen waren :biggrin2: dus er zijn vast gevoerde werkschoenen te vinden ;D
rosmin
5-sterren
5-sterren

Bericht door rosmin »

Naast verwarmde sokken zijn er ook zooltjes die je kan verwarmen.
Zelf heb ik ooit zooltjes bij de LIDL gekocht voor tijdens het motorrijden, batterij hang je dan aan de laars,
hier zie je ook een aantal voorbeelden
https://www.warmtekleding.nl/product-ca ... mde-zolen/
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Inge en Bono schreef: zo 13 dec 2020, 17:47 Merci dames! Zweetvoeten heeft hij niet, thermo inlegzolen ga ik opzoeken O0

Gevoerde schoenen: het moeten wel werkschoenen zijn, ik ga ook eens kijken of ik die kan vinden O0

Warmte waarde.... :???: had ik nog nooit van gehoord. Meneer is wel actief aan het sleutelen, maar de vloer is zo akelig koud. Hij heeft fijne warme sokken, een paar paar nog, ooit eens gekregen: niet meer te krijgen, dus op zoek. Verwarmde sokken O0

Ik heb 'huiswerk' bedankt!! :D
De ervaring leert dat als je in een sleutelhok op een betonnen vloer aan het werk bent, dat je verschrikkelijk koude voeten krijgt. Een kleed op die vloer gaat al een hoop kou tegen, zeker als je daar ook nog reflectiemateriaal onder bevestigd...
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

Grisport gevoerde laarzen met juiste veiligheidsniveau. En wollen (hoge) sokken.
Beenwarmers kunnen ook werken maar is niet echt iets voor mannen.
Ik heb ervaren dat het het belangrijkste is dat het bloed op weg naar de voeten niet te veel afkoelt. Dus thermo ondergoed (wol) kan ook veel helpen.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Kaela: ik heb voor de kinders wat mutsen van Joha. Ze hebben er ook voor volwassenen kleding. Geen ervaring of het snel gaat stinken, hier dragen ze de mutsen voornamelijk als kale baby en niet meer als ze al een bos krullen hebben.
Het kan gewoon in de wasmachine op het wolwasprogramma met wolwasmiddel. Ook is het niet duur en niet zo moeilijk verkrijgbaar (ik koop het online).

Plaats reactie