Nieuwsbericht over hond die Julia vorige week beet.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
hannabelgje
- 5-sterren

Nieuwsbericht over hond die Julia vorige week beet.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... t-den-haag
Even wat aannames van mijn kant. Het lijkt erop dat de politie zonder dat de eigenaar aanwezig was de hond heeft geprobeerd mee te nemen. Maar mag je iemand zijn terrein op om de hond mee te nemen? Ik vind het een beetje raar eigenlijk. Denk dat ze dat hier ook niet moeten proberen.....
Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Even wat aannames van mijn kant. Het lijkt erop dat de politie zonder dat de eigenaar aanwezig was de hond heeft geprobeerd mee te nemen. Maar mag je iemand zijn terrein op om de hond mee te nemen? Ik vind het een beetje raar eigenlijk. Denk dat ze dat hier ook niet moeten proberen.....
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Re: Nieuwsbericht over hond die Julia vorige week beet.
Hoe het juridisch zit, weet ik niet, maar ik moet zeggen dat mijn bloed toch wel een beetje begint te koken als ik dit lees. Een hond valt op eigen terrein een indringer aan, een indringer die het ook echt op de hond gemunt heeft (vangstok, opjagen). Vindt de politie het vreemd dat het dier dan in de aanval gaat? Dat is toch een volledig natuurlijke reactie van de hond?hannabelgje schreef: ma 14 dec 2020, 15:34 https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... t-den-haag
Het verhaal van Julia is natuurlijk heel triest, maar het is al met al toch alleen haar eigen schuld. Het is sowieso niet verstandig je in zo'n situatie te mengen, maar al helemaal niet als het niet je eigen dieren zijn. De aanvallende hond zal haar gewoon als een extra vijand hebben beschouwd op dat moment. Niet goed, is vreselijk, en achteraf is het makkelijk praten, maar gecombineerd met het opjutten door de politie vind ik het toch wat cru dat de hond weer eens de sjaak is.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Mijn bloed kookt toch vooral om de eigenaren die er vandoor gaan als hun hond iemand ernstig verwond heeft.
Ik denk dat niemand hier in deze positie zou komen omdat we allemaal het fatsoen zouden hebben om bij een persoon te blijven als die ernstig is verwond door een ‘eigen’ hond. Uuuhhhh klopt deze zin?
Overigens zou het bij ons denk ik geen probleem zijn als de politie zou komen, mits ze een stukje kaas bij zich hadden
Gezellig bezoek! is hier het overheersende sentiment.
Ik denk dat niemand hier in deze positie zou komen omdat we allemaal het fatsoen zouden hebben om bij een persoon te blijven als die ernstig is verwond door een ‘eigen’ hond. Uuuhhhh klopt deze zin?
Overigens zou het bij ons denk ik geen probleem zijn als de politie zou komen, mits ze een stukje kaas bij zich hadden
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

O, dat spreekt vanzelf! Ik kan me daar niets bij voorstellen, dat je gewoon wegloopt terwijl iemand bloedend in doodsangst ligt te verkeren.Siberienne schreef: ma 14 dec 2020, 15:52 Mijn bloed kookt toch vooral om de eigenaren die er vandoor gaan als hun hond iemand ernstig verwond heeft.
Overigens zou het bij ons denk ik geen probleem zijn als de politie zou komen, mits ze een stukje kaas bij zich haddenGezellig bezoek! is hier het overheersende sentiment.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Maar wat ik verder bedoel is: een hond in vechtmodus kijkt niet waar hij zijn tanden neerzet. Meneer Anne is eens op de hondenschool in de hand gebeten door onze eigenste Max, toen hij Max' halsband wilde pakken tijdens een vechtpartij met een andere hond. Max was een totale mensenvriend en dol op zijn baasje, maar toen die hand bij hem in de buurt kwam deed hij toch hap.
De hond die Julia beet is opgespoord en door de politie doodgeschoten.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Nou ik zou niet weglopen als mijn hond gebeten heeft, maar je offert dan wel je hond op. In deze situatie ligt er geen schuld bij de hond die beet. Nou ja tot op zekere hoogte dan want hij viel wel een kleine hond aan (die door de media is veranderd naar een pup ipv een kleine hond). Maar honden die vechten waar je tussen komt, die hond heeft dan echt niet door dat ie in een mens hangt ipv in een andere hond.
Maar als je hond in zo'n situatie komt dan wordt hij 9 van de 10 keer wel ingeslapen. Dus ja dat weglopen begrijp ik ergens ook wel dan. Niet dat ik het goed wil praten want ik vind dat je dat dus echt niet kunt maken.
Maar dit is zo'n lastige situatie.
Maar als je hond in zo'n situatie komt dan wordt hij 9 van de 10 keer wel ingeslapen. Dus ja dat weglopen begrijp ik ergens ook wel dan. Niet dat ik het goed wil praten want ik vind dat je dat dus echt niet kunt maken.
Wat ik ten eerste mis is waarom de hond de kleine hond aanviel. Ik lees alleen iets over dat de twee honden waren aangelijnd. Is die kleine hond die andere twee lastig komen vallen?
Daarnaast mis ik waarom de agenten bij de woning bezig waren met vangstokken. Je zou toch denken dat ze contact zoeken met de eigenaar? Waar zijn de eigenaren in dit stuk van het verhaal? Liep die hond buiten bij de voordeur? Dat een hond territorium bewaakt is wel te begrijpen....
Het weglopen bij het incident met de honden kan ook zijn geweest met de gedachte dat de honden niet meer schade aan zouden richten. Geen idee hoe de situatie ter plaatse was, ook qua hulp door omstanders.
Daarnaast mis ik waarom de agenten bij de woning bezig waren met vangstokken. Je zou toch denken dat ze contact zoeken met de eigenaar? Waar zijn de eigenaren in dit stuk van het verhaal? Liep die hond buiten bij de voordeur? Dat een hond territorium bewaakt is wel te begrijpen....
Het weglopen bij het incident met de honden kan ook zijn geweest met de gedachte dat de honden niet meer schade aan zouden richten. Geen idee hoe de situatie ter plaatse was, ook qua hulp door omstanders.
-
src_esther
- 5-sterren

Dat lijkt mij toch niet want -hoe graag ik het ook zou willen - ik geloof niet dat ik een heel bijzondere hond heb. Ja, ik voelde eens bij het ingrijpen zijn bek maar hij beet niet, nog geen blauw plekje had ik. Nu moet iemand anders dat niet proberen bij hem maar dat is dan geen vergissing en vertrouw ik andere honden daarin ook niet, maar mijn eigen hond wel.hannabelgje schreef: ma 14 dec 2020, 16:10 Nou ik zou niet weglopen als mijn hond gebeten heeft, maar je offert dan wel je hond op. In deze situatie ligt er geen schuld bij de hond die beet. Nou ja tot op zekere hoogte dan want hij viel wel een kleine hond aan (die door de media is veranderd naar een pup ipv een kleine hond). Maar honden die vechten waar je tussen komt, die hond heeft dan echt niet door dat ie in een mens hangt ipv in een andere hond.
Blauwe tandafdruk vlekjes hebben wij soms wel als hij weer de hysterisch ronddraaiende zeehond speelt bij een lompe begroeting.
Nou, of jou hond is wel heel bijzonder, of je hebt heel erg mazzel gehad. Want normaal is dat zeker niet. Het is echt niet gek dat een hond in gevecht bijt in wat er voor zijn neus komt. Dingen gaan zo snel, ze hebben niet eens de tijd om een logische beslissing te nemen, na te denken over waar ze precies hun tanden in zetten.src_esther schreef: ma 14 dec 2020, 23:25 Dat lijkt mij toch niet want -hoe graag ik het ook zou willen - ik geloof niet dat ik een heel bijzondere hond heb. Ja, ik voelde eens bij het ingrijpen zijn bek maar hij beet niet, nog geen blauw plekje had ik. Nu moet iemand anders dat niet proberen bij hem maar dat is dan geen vergissing en vertrouw ik andere honden daarin ook niet, maar mijn eigen hond wel.
Blauwe tandafdruk vlekjes hebben wij soms wel als hij weer de hysterisch ronddraaiende zeehond speelt bij een lompe begroeting.
Ik heb verder het artikel niet gelezen. Het klinkt heel erg triest en akelig.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik van dat hele verhaal geen chocolade kan maken. Je gaat als politieagent een woning binnen waar een Pit/Staffordachtige hond binnen zit, die net een bijtincident achter de rug heeft, zonder dat de baas thuis is? En dan vind je het gek dat hondjelief agressief reageert? En dan moet ie dood?
Ik weet niet hoor, maar bij de gemiddelde hond pikt het niet als je als wildvreemde binnen stapt zonder dat de baas thuis is. Ik vind het allemaal weer knullig en sullig tot de macht 100.
En nou ja, links of rechtsom, de hond kan het niet meer navertellen
Ik weet niet hoor, maar bij de gemiddelde hond pikt het niet als je als wildvreemde binnen stapt zonder dat de baas thuis is. Ik vind het allemaal weer knullig en sullig tot de macht 100.
En nou ja, links of rechtsom, de hond kan het niet meer navertellen
Dit dus.Anne in Zweden schreef: ma 14 dec 2020, 16:02 Maar wat ik verder bedoel is: een hond in vechtmodus kijkt niet waar hij zijn tanden neerzet. Meneer Anne is eens op de hondenschool in de hand gebeten door onze eigenste Max, toen hij Max' halsband wilde pakken tijdens een vechtpartij met een andere hond. Max was een totale mensenvriend en dol op zijn baasje, maar toen die hand bij hem in de buurt kwam deed hij toch hap.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Toch is dat ook mijn ervaring, mijn honden weleens ergens uit/vandaan moeten trekken en dan had ik een blauwe plek en meer niet. Jut en Jul hebben ooit een keer ruzie gehad dat het ze letterlijk rood voor de ogen was. Mijn man en is grepen ieder een hond in de halsband en hebben ze toen vast gehouden tot ze elkaar los lieten zodat er geen scheurwonden ontstonden maar geen haar op hun hoofd die eraan dacht zich tegen ons te richten.Kaela schreef: di 15 dec 2020, 07:00 Nou, of jou hond is wel heel bijzonder, of je hebt heel erg mazzel gehad. Want normaal is dat zeker niet. Het is echt niet gek dat een hond in gevecht bijt in wat er voor zijn neus komt. Dingen gaan zo snel, ze hebben niet eens de tijd om een logische beslissing te nemen, na te denken over waar ze precies hun tanden in zetten.
Ik heb verder het artikel niet gelezen. Het klinkt heel erg triest en akelig.
Een hand die ergens tussen komt is wel snel erger beschadigd denk ik, maar een hond die vol in iemands gezicht gaat hangen zodat er een kaak breekt, ik vind dat toch eng fel.
Maar ik denk ook dat er wel verschil is tussen honden hierin. Het is ook niet voor niks dat je bv nooit Huskies ziet als politiehonden. Dat krijg je er niet in getraind.
Ja, er is wel zeker verschil in de aard van de agressie bij dit soort honden. En ze bijten fors harder dan de gemiddelde hond. Dus de schade is altijd ernstiger, word je gebeten door dit type hond. Beter haal je twee teckels uit elkaar.
Maar als je dus als politie weet dat je bij een eigenaar met zo'n hond verhaal moet gaan halen: ga je daar toch niet naar binnen als de eigenaar niet thuis is?
Maar als je dus als politie weet dat je bij een eigenaar met zo'n hond verhaal moet gaan halen: ga je daar toch niet naar binnen als de eigenaar niet thuis is?
Er staat volgens mij nergens dat ze in de woning zijn geweest? Als ze die hond in de tuin achter een hekje aantroffen kan ik me goed voorstellen dat ze m daar weg wilden hebben.
Ik lees ook dat ze geen contact kregen met de eigenaren, dus wie weet hoe de hond daar is achtergelaten uit paniek (zonder eten, drinken?) en misschien was dat de reden dat ze hem weg wilden halen.
Wat in ieder geval vast staat is dat niet het complete verhaal in het artikel staat en je er dus helemaal geen kaas van kunt maken.
Ik lees ook dat ze geen contact kregen met de eigenaren, dus wie weet hoe de hond daar is achtergelaten uit paniek (zonder eten, drinken?) en misschien was dat de reden dat ze hem weg wilden halen.
Wat in ieder geval vast staat is dat niet het complete verhaal in het artikel staat en je er dus helemaal geen kaas van kunt maken.