Welkom in het BP-café!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Welkom in het BP-café!

dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Voor omgeving gebruikten wij ecostyle vlovrij. Volgens mij hadden we toen op dinky advantage maar is al aantal jaren terug. En dat volgens mij drie keer gebruikt met 4 weken er tussen.
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

koekje schreef:Dat wordt ook weer lekker bedden wassen en matrassen stomen, want Sien slaapt graag overdag illegaal boven. En iedere dag op en ander bed.
En ook de bank en het vloerkleed. Voor de zekerheid ook maar alle box- en speelkleden wassen.
Sorry maar hier moest ik hard om lachen. ;D
Ik snap Sien wel, je wilt toch wat variatie.

Ik ga pietjes chemisch te lijf. Druppels in de nek en alle kieren en hoekjes met HG spray.
Als het echt vreselijk erg is doe ik dit na 4 weken herhalen. :-* succes!!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Advantage werkt nog steeds goed tegen vlooien. Sterkte Koekje. Hier laatst ook wat vlooien en hier loopt gelukkig een hond. Als ik die goed behandel dat is dat hier voldoende en hoeven de katten niet. Misschien moet je een hond nemen [emoji854]

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

hannabelgje schreef: ma 14 dec 2020, 08:43 Advantage werkt nog steeds goed tegen vlooien. Sterkte Koekje. Hier laatst ook wat vlooien en hier loopt gelukkig een hond. Als ik die goed behandel dat is dat hier voldoende en hoeven de katten niet. Misschien moet je een hond nemen [emoji854]

Dat is ook grappig :) Wij deden het juist andersom toen wij nog katten hadden. Als we af en toe de kat behandelde hadden de honden geen vlooien. Mijn ervaring is trouwens dat katten eerder vlooien hebben als honden. Het zijn ook niet voor niets kattenvlooien hè. Hondenvlooien schijnen nauwelijks nog te bestaan heb ik mij ooit laten vertellen.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Iets in de nek. Een keer of 2,3. En de omgeving met spray. Vroeger chemisch, nu zou ik de Sectolin mijt en vlo gebruiken.
Vooral de kieren vb achter plinten spuiten.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Doranto schreef: Dat is ook grappig :) Wij deden het juist andersom toen wij nog katten hadden. Als we af en toe de kat behandelde hadden de honden geen vlooien. Mijn ervaring is trouwens dat katten eerder vlooien hebben als honden. Het zijn ook niet voor niets kattenvlooien hè. Hondenvlooien schijnen nauwelijks nog te bestaan heb ik mij ooit laten vertellen.
Ik doe dat omdat katten veel slechter tegen gif kunnen dan honden.

doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

hannabelgje schreef: ma 14 dec 2020, 09:45 Ik doe dat omdat katten veel slechter tegen gif kunnen dan honden.

Ja dat snap ik. Het is een afweging. Ik had het idee dat wanneer wij de katten heel af en toe deden (alleen als het nodig was en dat was nog niet eens 1x per jaar) dat we er dan meteen vanaf waren. Je pakt dan de bron aan. De honden hadden en hebben bij ons gelukkig nooit vlooien.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Zo doe ik het normaal ook. Enkel als het nodig is. En dan was er verder zelden iets nodig.
Maar nu de katten buiten komen en we merken dat ze toch geregeld wormen krijgen, worden ze vrij regelmatig behandeld (pipet die tegen beide werkt). Bepaalde wormen kunnen nl gevaarlijk zijn voor de kinderen, dus zolang die klein zijn worden de katten spijtig genoeg 'preventief' behandeld. :-\ Wel minder dan aangeraden, maar bon...
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Morgenochtend de da bellen (die zijn toch nog open he?). Zowel Ot als Sien hebben maandagochtend een pipet Stronghold-plus gehad en beiden hebben ze nog pietjes. Sien meer dan Ot, maar er is ook meer Sien dan Ot. Gatverdegatver.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Dierenartsen zijn inderdaad essentieel dus die zijn open. Sterkte!
Elf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Elf »

koekje schreef: wo 16 dec 2020, 00:56 Morgenochtend de da bellen (die zijn toch nog open he?). Zowel Ot als Sien hebben maandagochtend een pipet Stronghold-plus gehad en beiden hebben ze nog pietjes. Sien meer dan Ot, maar er is ook meer Sien dan Ot. Gatverdegatver.
Jakkie! Hopelijk kan de dierenarts iets anders geven!
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Nou, dat ging dus niet, want risico op overdosering. Over 3 weken ander middel gebruiken. Voor in de tussentijd heb ik omgevingsspray gehaald, op aanraden van de assistente. Maar dat vind ik verre van een geschikt middel eigenlijk met 4 jonge kinderen, waarvan 1 baby. Misschien kan ik het wel in Ot haar bed gebruiken en de krabpaal enzo.
Gisteravond kreeg ik het op mijn heupen en heb ik Sien gekamd met de pietenkam. Dat scheelt toch ook al wel iets. Ze had op het midden van de rug over de ruggengraat een dikke laag vlooienkakjes en die heb ik dus ook uitgekamd. En ik heb weer best wat vlooien eruit gekamd, helaas toch ook wel wat levende. Ze sprongen niet heel erg meer en lagen hier en daar op apegapen, maar zijn dan niet helemaal dood.
Helaas is Ot niet grondig te kammen. Die is zo glad als een aal, te snel en springt tegen de muren omhoog (letterlijk!). En inmiddels ook een veel te dichte vacht. Ot heeft ineens wintervacht gekregen; heel dense en dicht en ook wat langer satijnachtig haar. Ot is ook nogal bang van de kinderen, dus overdag komt ze amper in de buurt.

De assistente zei dat ik stronghold wel als onderhoudsmiddel kon gebruiken, maar dus iets anders om de actieve populatie aan pieten weg te krijgen. Ze had het over Comfortis over 3 weken te nemen. Ik zal me er tegen die tijd eens in verdiepen.
Lijkt me wel dat er een resistentie voor Stronghold is, dus ik twijfel er over om dat in het vervolg nog eens in te zetten.

En ik baal als een stekker. Ze hebben hier nooit vlooien!
De laatste keer dat ik eens een vlooi heb gezien is meer dan 10 jaar geleden. Toen had de hond die toen op visite was ze en heb ik Ot en Sien volgens mij toen een pipetje gegeven, om mogelijke besmetting tegen te gaan. Sien heeft als baby toen ze net bij mij was vlooien gehad. Maar die zat toen niet zo onder de vlooienkak en dat is ook nog eens ruim 14 jaar geleden dus.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Comfortis komt hier niet in mijn katten. Ik zou dan liever advantage pipetten geven. Dat werkt wel nog prima.

dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Comfortis is volgens mij wel een pil ipv pipet? Mogelijk ook iets om rekening mee te houden ;) hopelijk zijn de pietjes snel allemaal dood!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Is stronghold wel een middel wat dood? Of een middel wat de voorplanting voorkomt? Sowieso zitten de eitjes nu overal in je huis, komen die de komende dagen nog uit, springen op je katten en dan duurt het dus ook nog even eer ze dood zijn. Dat kan wel een paar cyclussen duren.

In ieder geval; ik ga ff krabben.

Plaats reactie