Waar kan ik vinden dat trimsters thuis langs mogen komen?vagebond schreef: di 29 dec 2020, 15:03 Hondentrimsters mogen wel bij klanten thuis gaan trimmen.
Dat is volgens de coronaregels toegestaan.
Ook als dierenartsen het nodig vinden dat honden getrimd moeten worden, mag dat bij hun op de praktijk.
hondentrimsalons verplicht gesloten ivm corona
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: hondentrimsalons verplicht gesloten ivm corona
-
Suzanne
- 5-sterren

- Contacteer:
Omdat ALLES wat niet essentieel is, dicht moet. Niet perse omdat het dicht moet, maar omdat men de reisbewegingen wil beperken. Zo min mogelijk contact met wie dan ook. Zoveel mogelijk thuisblijven. Net een andere insteek dan "het moet dicht omdat het moet'.wenchew schreef: zo 27 dec 2020, 11:18 Ik blijf het maar gek vinden dat trimsalons dicht moeten.. Helemaal omdat je heel goed de hond over kan dragen zonder enig contact tussen trimmer en eigenaar..
Suzanne
Wat essentieel wordt gevonden is natuurlijk zo arbitrair als wat.Suzanne schreef: di 29 dec 2020, 15:53 Omdat ALLES wat niet essentieel is, dicht moet. Niet perse omdat het dicht moet, maar omdat men de reisbewegingen wil beperken. Zo min mogelijk contact met wie dan ook. Zoveel mogelijk thuisblijven. Net een andere insteek dan "het moet dicht omdat het moet'.
Suzanne
Over supermarkten en drogisterijen is iedereen het wel eens. Maar voor veel mensen, of eigenlijk hun dieren, is een trimsalon toch echt essentiëler (vooral als het langer gaat duren dan een paar weken) dan pak 'm beet een slijterij, stomerij of bloemist. En die zijn wel open...
-
Suzanne
- 5-sterren

- Contacteer:
Dat ben ik met je eens.... ik snap ook niet waarom een boekhandel dicht moet en een slijterij open mag blijven, maar goed, dat is nu eenmaal zo. Er zijn essentiele winkels bepaald, en essentiele beroepen. Dat daar her en der het nodige op blijft af te dingen staat als een paal boven water, maar het achterliggende idee snap ik wel; "blijf thuis tenzij je echt van huis moet"....
En dat voor de kleine ondernemers (in welke branche dan ook) de boel kritiek kan worden snap ik OOK nog... maar ik verander er alleen niet zoveel aan ;-(
Suzanne
En dat voor de kleine ondernemers (in welke branche dan ook) de boel kritiek kan worden snap ik OOK nog... maar ik verander er alleen niet zoveel aan ;-(
Suzanne
Dat slijterijen open zijn is natuurlijk gewoon meer dan lachwekkend 
En ook weer logisch, want ze wijzen geen winkels apart aan als essentieel, maar groepen winkels. En de slijter valt nu eenmaal onder dezelfde groep als een bakker en groentewinkel.
Maar goed, dat is een beetje offtopic natuurlijk ook wel. Op zich moet het qua verzorging toch ook wel kunnen, als je niet een maand kunt wachten op een trimbeurt van je hond, ben je eigenlijk toch ook wel een beetje te laat, denk ik dan toch. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar ik denk dat je dan wel voor advies bij je trimmer terecht kunt, voor de gevallen waar het echt nodig is? Videobellen met je trimmer zodat je uitleg kunt krijgen? Kappers deden dat ook.
Overigens kunnen honden ook corona overbrengen. Je kunt dus niet stellen dat je je hond corona proof over kunt dragen, want als je met je corona handen je hond hebt geaaid dan is dat virus echt niet meteen dood. En je weet nu eenmaal niet dat je corona hebt; ze geven aan dat je al besmettelijk kunt zijn twee dagen voor je klachten beginnen... Dus als je vandaag je hond wegbrengt en je wordt overmorgen verkouden, kan je trimmer zo maar de sjaak zijn.
Maar goed, dat is een beetje offtopic natuurlijk ook wel. Op zich moet het qua verzorging toch ook wel kunnen, als je niet een maand kunt wachten op een trimbeurt van je hond, ben je eigenlijk toch ook wel een beetje te laat, denk ik dan toch. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar ik denk dat je dan wel voor advies bij je trimmer terecht kunt, voor de gevallen waar het echt nodig is? Videobellen met je trimmer zodat je uitleg kunt krijgen? Kappers deden dat ook.
Overigens kunnen honden ook corona overbrengen. Je kunt dus niet stellen dat je je hond corona proof over kunt dragen, want als je met je corona handen je hond hebt geaaid dan is dat virus echt niet meteen dood. En je weet nu eenmaal niet dat je corona hebt; ze geven aan dat je al besmettelijk kunt zijn twee dagen voor je klachten beginnen... Dus als je vandaag je hond wegbrengt en je wordt overmorgen verkouden, kan je trimmer zo maar de sjaak zijn.
nee joh dat is soms hard nodig nuLizzy schreef: di 29 dec 2020, 17:01 Dat slijterijen open zijn is natuurlijk gewoon meer dan lachwekkend![]()
Voor mij is verder ook niet duidelijk waarom sommige dingen wel dicht moeten en andere niet, en dat gaat niet om essentieel. Genoeg mensen die in een sector werken die niet essentieel is waar het werk wel door gaat. Vraag maar aan al die produkten inpakkers die het nu heel druk hebben met het inpakken en versturen van niet essentiele goederen. Maar zo kun je ook de essentieliteit van veel kantoorbanen betwisten. Of van ... noem maar op.
Plekken waar veel mensen samenkomen of menselijk contact is, kan ik enigszins begrijpen . Maar goed trimsalon waar je je hond aflevert en weer ophaalt? Maar ook daarin zijn veel meer voorbeelden te vinden waarvan je kunt denken , hoezo?
Zal vast mee te maken hebben waar je als zakelijke dienstverlening ingeschreven staat.
Ik had gelezen dat ze een trimsalon als openbare ruimte zagen. Nou eh ??? sorry. Maar goed logisch vind ik het allang niet meer.
Dus doe maar een rondje slijterij dan
Ik heb gister gebeld met de ambtenaar die over coronacrisismaatregelen gaat (Tiel). Hij vertelde mij dat dat sowieso mocht omdat je het moet zien als een soort van thuisbezorgen, iets dat niet essentiele ondernemers mogen doen.
Hij is nog gaan onderzoeken of het trimmen mss nog onder dierverzorging kon vallen. Volgens de juristen kon dat niet helaas muv het trimmen in een da praktijk en dan op advies van de da.
Wat een belachelijk iets ja, ik ga dan naar de klant toe, wat is in godsnaam het verschil, vica versa. En, ik loop veel meer risico, of ik moet in de tuin gaan trimmen, zie het al voor me. Zo ben ik ooit begonnen, 36 jaar geleden, nee, daar heb ik weinig trek in.
Hij is nog gaan onderzoeken of het trimmen mss nog onder dierverzorging kon vallen. Volgens de juristen kon dat niet helaas muv het trimmen in een da praktijk en dan op advies van de da.
Wat een belachelijk iets ja, ik ga dan naar de klant toe, wat is in godsnaam het verschil, vica versa. En, ik loop veel meer risico, of ik moet in de tuin gaan trimmen, zie het al voor me. Zo ben ik ooit begonnen, 36 jaar geleden, nee, daar heb ik weinig trek in.
Het lijkt me ook wel vreemd, want volgens die redenatie zouden kappers dan ook thuis mogen 'bezorgen'...vagebond schreef: wo 30 dec 2020, 08:15 Ik heb gister gebeld met de ambtenaar die over coronacrisismaatregelen gaat (Tiel). Hij vertelde mij dat dat sowieso mocht omdat je het moet zien als een soort van thuisbezorgen, iets dat niet essentiele ondernemers mogen doen.
Ja, idd, nou ik geef het op hoor!
Ik ga vanmiddag nog eens bellen.
kappers zijn contactberoepen, hondentrimmers niet, dat zal het zijn, ga vanmiddag nog eens bellen
Las gisteren dat er blijkbaar toch een versoepeling is geweest want de trimsalons mogen nu toch open las ik: Komt het welzijn van uw (huis)dier in gevaar door een te lange vacht? Dan mogen trimsalons wel uw dieren ophalen en na de behandeling weer thuisbrengen.
Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... s-lockdown
Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... s-lockdown
Ja, gelukkig, alleen niet de verhaar/washonden zoals labradors enzo. Ik ben al blij hiermee en ik denk dat alle trimmers er zo over denken.