Wat een kunstwerk!
Welkom in het BP-café!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- -Annemarie-
- 5-sterren

- -Annemarie-
- 5-sterren

Re: Welkom in het BP-café!
Ziet er relaxed uit!Siberienne schreef: do 24 dec 2020, 21:33 Mooi!!! Applaus
Ik zit inmiddels aan de wijn na een dagje klussen en wandelen. In ons nieuwe huis. Nog wel een beetje kaal hier
DF7B2CD2-4AFE-4E86-B4D9-29C4A5648FF2.jpeg
Zag in het andere topic dat jullie inmiddels een flinke berg sneeuw hebben! Top.
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Gelukkige 31 december! Als het zou mogen, zou ik een biertje drinken om dit te vieren....
31 december, met 2 hondjes in de wijk gelopen, 3 vuurpijlen gehoord, gewoon los in losloopgebied, geen bach-druppeltjes gebruikt...
Ik vind het leuk
Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
31 december, met 2 hondjes in de wijk gelopen, 3 vuurpijlen gehoord, gewoon los in losloopgebied, geen bach-druppeltjes gebruikt...
Ik vind het leuk
Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
-
Mandarijn
- 5-sterren

voor de liefhebber: nonnevotten!!
Maar het hondje heeft ook zijn kussentjes , dus alles chillSiberienne schreef: do 24 dec 2020, 21:33 Mooi!!! Applaus
Ik zit inmiddels aan de wijn na een dagje klussen en wandelen. In ons nieuwe huis. Nog wel een beetje kaal hier
DF7B2CD2-4AFE-4E86-B4D9-29C4A5648FF2.jpeg
nou een kunstwerkje!
Vraag me iedere keer toch af he: hoe komen ze toch op die naam?
Dit is zeker iets zuidelijks want die ken ik niet.
Hier staan kniepertjes op het menu:

Laatst gewijzigd door dinky89 op do 31 dec 2020, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mandarijn
- 5-sterren

Dan moet je terug naar 1600. Toen maakte nonnen "strikken" maar omdat ze schorten droegen die gestrikt werden op de kont "vot" in het dialect en de gebakjes op die strikken leken werden ze nonnevotten genoemd. Die strikken gaven ze als dankbaarheid aan mensen die oude kleren kwamen inleveren in die tijdKaio schreef: do 31 dec 2020, 12:14 Vraag me iedere keer toch af he: hoe komen ze toch op die naam?(ik ga es ff googlen
)
-
Mandarijn
- 5-sterren

Ja is iets uit Limburg. We eten ze met carnaval en met oud en nieuw. Ze zijn luchtiger dan oliebollen. Worden ook gebakjen in olie, maar door de gist erin zijn ze dus luchtigerdinky89 schreef: do 31 dec 2020, 12:21 Dit is zeker iets zuidelijks want die ken ik niet.
Hier staan kniepertjes op het menu:
![]()
Oooooh nostalgie!!
Die kregen we vroeger bij mijn tante in Geleen met carnaval
En ik kreeg ze vroeger altijd bij mijn tante in SittardKim_S schreef: do 31 dec 2020, 12:54 Oooooh nostalgie!!
Die kregen we vroeger bij mijn tante in Geleen met carnaval![]()
Ik ken ze wel van naam maar heb ze nooit gegeten vroeger (in Limburg dus). Maar hoe zit dat dan, in oliebollen zit toch ook gist (althans in die ik bak wel).Mandarijn schreef: do 31 dec 2020, 12:44 Ja is iets uit Limburg. We eten ze met carnaval en met oud en nieuw. Ze zijn luchtiger dan oliebollen. Worden ook gebakjen in olie, maar door de gist erin zijn ze dus luchtiger
heel veel meer gist heb ik zojuist gelezenpike schreef: do 31 dec 2020, 13:06 Ik ken ze wel van naam maar heb ze nooit gegeten vroeger (in Limburg dus). Maar hoe zit dat dan, in oliebollen zit toch ook gist (althans in die ik bak wel).
Ik ken ze uiteraard ook. Maar ik ben gewoon niet dol op dit soort dingen. Lust al geen oliebollen en wordt hier ook niet warm van.
Ben meer van het hartigs /zouts als het om ongezond en snacks gaat , dus dat bakje zoute pinda's naast de oliebollen krijg ik wel weggewerkt
Ben meer van het hartigs /zouts als het om ongezond en snacks gaat , dus dat bakje zoute pinda's naast de oliebollen krijg ik wel weggewerkt