Tips gevraagd hond warmhouden in auto
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
hannabelgje
- 5-sterren

Tips gevraagd hond warmhouden in auto
Als we les hebben moet Zoë veel in de auto zitten. Nu ze ouder wordt krijgt ze het koud in de auto. Ook op bed heeft ze het af en toe koud. Gisteravond heb ik mijn wollen dekbed over haar heen gegooid maar ze verplaatst zich heel vaak op bed en ligt dan weer "bloot". Ze gaat nooit zelf ergens onder liggen en haar badjas geeft haar bijna dood ervaringen.
Zou een schapenvacht of een wollen deken ofzo kunnen helpen? Of hebben jullie andere tips?
Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Zou een schapenvacht of een wollen deken ofzo kunnen helpen? Of hebben jullie andere tips?
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Re: Tips gevraagd hond warmhouden in auto
Boomer heeft een terrasjas
Die ze soms ook aanheeft in de auto
Ik kan zo snel geen foto vinden maar het is een jasje gevoerd met fleece die een borst/buikflap heeft en over de billen komt.
Ik kan zo snel geen foto vinden maar het is een jasje gevoerd met fleece die een borst/buikflap heeft en over de billen komt.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Als ik in de winter een van de boxermeisjes even in de auto moet laten, zorg ik ervoor dat ze een winterjas aanhebben en dat er een schapenvel oid in de mand ligt. Dat is voldoende, maar ik laat ze dan ook niet langer dan een paar minuten in de auto achter. Bij -17 graden wordt het verrekte snel koud.
Zou een cozy cave(of iets wat er op lijkt) iets zijn?
Als ze daar in wil natuurlijk, maar dan kan ze wel zelf kiezen.
Als ze daar in wil natuurlijk, maar dan kan ze wel zelf kiezen.
Is een kruik of pittenzak geen optie? Mijn ervaring is dat als je die dik inpakt in een deken ze heel lang warm blijven. En dan op haar ligplek leggen als ze er zelf niet ligt. Dan komt ze op een warme plek, dat scheelt al best. En ik zou dan ook denken aan een mand/kussen waar ze echt wat in kan, dus een flinke opstaande rand. Zoiets:
https://www.zooplus.nl/shop/honden/slaa ... che/161234
Dan blijft ze rondom warmer en misschien accepteert ze daar wel een dekentje overheen?
https://www.zooplus.nl/shop/honden/slaa ... che/161234
Dan blijft ze rondom warmer en misschien accepteert ze daar wel een dekentje overheen?
Waarom verbaast me dat nou nietMarijeEnBoomer schreef: wo 06 jan 2021, 15:50 Boomer heeft een terrasjas![]()
Pittenzak, of een verwarmde stoelzitting. Nadeel hiervan is dat het op de accu loopt en het zou je accu leeg kunnen trekken.
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Het is natuurlijk ook een tweed jasRonald schreef: wo 06 jan 2021, 17:50 Waarom verbaast me dat nou niet![]()
Pittenzak, of een verwarmde stoelzitting. Nadeel hiervan is dat het op de accu loopt en het zou je accu leeg kunnen trekken.
Ik zal binnenkort een foto maken
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik heb ooit een isolerende mat gekocht van ruffwear en ik vind zelf dat als ik daar op zit, ik veel behaaglijker ben. (Ja ik weet het, we kochten die voor het kamperen met de honden maar die krijgen hem alleen ‘s nachts.)
Heeft Zoë een bench in de auto? Misschien daar een isolatie laagje omheen doen van folie? Zoiets als die dingen die je ook voor de ruit van een auto doet? Of een dunne buitensport isolatie mat?
Zo’n mat kan je trouwens ook nog onder een schapenvacht in de auto leggen, scheelt toch snel een paar graden
https://www.kampeerwereld.nl/bo-camp-sl ... e-3506350/
Heeft Zoë een bench in de auto? Misschien daar een isolatie laagje omheen doen van folie? Zoiets als die dingen die je ook voor de ruit van een auto doet? Of een dunne buitensport isolatie mat?
Zo’n mat kan je trouwens ook nog onder een schapenvacht in de auto leggen, scheelt toch snel een paar graden
https://www.kampeerwereld.nl/bo-camp-sl ... e-3506350/
Sofi was heel blij met een grote langharige schapenvacht in haar hondenmand die in de auto stond. Die mand was zacht, maar een maat te klein en daar krulde ze zich dan graag in op. Als het warm was, dan lieten we haar niet in de auto.
Voor moederpoes en kittens had ik altijd een isolatie slaapmatje onder het vetbed liggen, dat werkte ook goed, houdt de warmte beter vast.
Voor moederpoes en kittens had ik altijd een isolatie slaapmatje onder het vetbed liggen, dat werkte ook goed, houdt de warmte beter vast.
Hier hebben ze voor koude nachten een gebreide trui die goed bevalt. En in Zweden liggen ze ( met trui) ‘s nachts op een back on track deken. Die straalt lichaamswarmte terug. Die ligt trouwens ook bij kou in de buggy van Sam, zodat hij wat behaaglijker ligt.
En een schapenvacht is ook fijn.
En een schapenvacht is ook fijn.
Schapen vachtje om op te liggen en een back on track jas aan
-
hannabelgje
- 5-sterren

Onder het dekbed. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.