BPWR: Luchtreiniger

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Plaats reactie

Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Omdat ik toch wel veel waarde hecht aan de mening van BP’ers, heb ik maar even een topicje aangemaakt hier :biggrin2:

We willen graag een luchtreiniger kopen. Manlief heeft snel last van stof en pollen, en het lijkt mij een goed idee om de lucht in huis dan zo veel mogelijk te filteren.

Het liefst een met vervangbare filters, die een flinke ruimte kan behappen (50 m2 / 125 m3), en die geen ontzettende herrie maakt.

Ik zag een Dyson luchtreiniger met verwarm-functie, en dat leek me wel wat voor in ons ijspaleisje :biggrin2:
Maar hij is wel echt super duur, dus dan moet ie wel echt heel erg goed en fijn zijn...

Hebben jullie een luchtreiniger, zo ja welke, en wat zijn jullie ervaringen?

Ben benieuwd! :D
pluk
5-sterren
5-sterren

Re: BPWR: Luchtreiniger

Bericht door pluk »

Wij hebben sinds enkele jaren deze https://www.dyson.nl/luchtbehandeling/l ... wit-zilver

Hij staat bij ons op de slaapkamer en ik laat m elke avond even draaien. De deur laat ik open dus feitelijk reinigt ie dan de lucht op de hele bovenverdieping.
Op de display staat duidelijk aangegeven wat de concentratie van bepaalde stoffen is en hoe schoon de lucht is. Vervangen van de filters is nog niet nodig geweest.
Ik ben erg tevreden en zou m zo weer kopen.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Ik heb er zelf geen, maar hier https://www.maurice.nl/luchtreiniging/ staat veel informatie, uitleg over de verschillende soorten filters en een excel (onderaan de pagina) met overzicht van luchtreinigers. Ik weet niet of Dyson daar ook tussen staat.
Even door scrollen tot onder de video, daar begint de informatie over de luchtreinigers.

Los van wat je van die site of de persoon vindt, lijkt het mij een handig overzicht. ;)
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

We hebben in Zweden nog wel wat zuivere lucht voor jullie. Kom maar gauw hierheen! :D
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Kim_S schreef:Omdat ik toch wel veel waarde hecht aan de mening van BP’ers, heb ik maar even een topicje aangemaakt hier :biggrin2:

We willen graag een luchtreiniger kopen. Manlief heeft snel last van stof en pollen, en het lijkt mij een goed idee om de lucht in huis dan zo veel mogelijk te filteren.

Het liefst een met vervangbare filters, die een flinke ruimte kan behappen (50 m2 / 125 m3), en die geen ontzettende herrie maakt.

Ik zag een Dyson luchtreiniger met verwarm-functie, en dat leek me wel wat voor in ons ijspaleisje :biggrin2:
Maar hij is wel echt super duur, dus dan moet ie wel echt heel erg goed en fijn zijn...

Hebben jullie een luchtreiniger, zo ja welke, en wat zijn jullie ervaringen?

Ben benieuwd! :D
Hier thuis toevallig de zelfde vraag en klachten om er een misschien aan te willen schaffen. Dyson is een duur merk maar dacht wel redelijk degelijk. Liefst wil ik geheel klimat control in 1 hebben dan dus ook koelen in zomer en warmen indien nodig in winter. Maar heb me er verder nog niet in verdiept.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Anne in Zweden schreef: za 30 jan 2021, 17:31 We hebben in Zweden nog wel wat zuivere lucht voor jullie. Kom maar gauw hierheen! :D
Jaaaaaa zodra het kan, maar er was iets met een virus geloof ik ::)
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Dank voor de reacties tot nu toe :)
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Ik heb een Progenion 950UVS gekochtm met hepafilter, UVC licht en ionisator. Ozon vrij.
Nu een week in gebruik en duidelijk verbeterde atmosfeer. Mijn allergische collega heeft geen klachten meer nu dat ding er staat. En vervangende filters zijn niet super duur. Prijs van de luchtreiniger vond ik ook aantrekkelijker dan Dyson.
www.progenion.nl
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

hamada schreef: za 30 jan 2021, 20:16 Ik heb een Progenion 950UVS gekochtm met hepafilter, UVC licht en ionisator. Ozon vrij.
Nu een week in gebruik en duidelijk verbeterde atmosfeer. Mijn allergische collega heeft geen klachten meer nu dat ding er staat. En vervangende filters zijn niet super duur. Prijs van de luchtreiniger vond ik ook aantrekkelijker dan Dyson.
www.progenion.nl
En valt het geluid een beetje mee?
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Tanna schreef: za 30 jan 2021, 21:45 En valt het geluid een beetje mee?
Zijn 5 standen, en 1 en 2 zijn fluiterzacht ::)
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

hamada schreef: zo 31 jan 2021, 20:13 Zijn 5 standen, en 1 en 2 zijn fluiterzacht ::)
Bedankt!

Plaats reactie