Stofzuiger welke?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Stofzuiger welke?
Ik heb sinds een 2 mnd. deze:
https://www.wehkamp.nl/huishouden/stofz ... 66_874659/
Hij zuigt de plavuizen uit de vloer bij wijze van spreken. Tot nu toe ben ik er heel blij mee.
https://www.wehkamp.nl/huishouden/stofz ... 66_874659/
Hij zuigt de plavuizen uit de vloer bij wijze van spreken. Tot nu toe ben ik er heel blij mee.
Wij hebben sinds begin dit jaar een snoerloze steelstofzuiger van Dyson. Eerst heel tevreden toen niet zo, weinig zuigkracht meer, stonk erg naar stofzuigert en deed van de week helemaal raar pulseerde steeds met zuigen wel noet zeg maar. Gechat met Dyson en blijkt dat niet alleen het filter schoongemaakt kan worden maar er kan nog veel meer open en eraf om te reinigen en dat was flink nodig ook! Omdat hij zo naar stofzuigert stinkt kosteloos een nieuwe cycloon toegestuurd gekregen hoewel ik denk dat nu hij echt goed schoongemaakt is de ergste stank er ook wel uit is. Ben weer helemaal tevree
Top geholpen via de site en top service!
-
src_esther
- 5-sterren

Afgelopen jaren een aantal Mieles versleten. Er staat hier nog een oudje voor het vuile werk, zuigt uitstekend maar maakt vreselijk veel herrie. Geen idee hoe oud, zat bij het huis... We hadden een vrij nieuwe Electrolux, zuigt prima en heeft fijn lang snoer, maar het ding is loeizwaar. Bediening voor zuigkracht ging eerst raar doen en werkte na een paar jaar niet meer en het snoer-oprol-systeem begaf het een jaar later.
Momenteel een Philips zakloze, welke precies weet ik niet. Best tevreden, compact en licht dus makkelijk de trap mee op. Zuigt goed genoeg, alle haren en het zand wordt netjes opgezogen. Nu een paar jaar oud, doet het het weer prima nadat er een dooie spin uit de motor is gevallen... Alleen het filter vind ik een onding, het is eigenlijk net te klein.
Hier komt er in elk geval geen stofzuiger meer in die een zak nodig heeft. Wij vinden het heel fijn om na het zuigen naar buiten te lopen en de gorigheid meteen in de afvalcontainer te mieteren.
De volgende wordt misschien een Thomas Pet & Family Aqua+.
Momenteel een Philips zakloze, welke precies weet ik niet. Best tevreden, compact en licht dus makkelijk de trap mee op. Zuigt goed genoeg, alle haren en het zand wordt netjes opgezogen. Nu een paar jaar oud, doet het het weer prima nadat er een dooie spin uit de motor is gevallen... Alleen het filter vind ik een onding, het is eigenlijk net te klein.
Hier komt er in elk geval geen stofzuiger meer in die een zak nodig heeft. Wij vinden het heel fijn om na het zuigen naar buiten te lopen en de gorigheid meteen in de afvalcontainer te mieteren.
De volgende wordt misschien een Thomas Pet & Family Aqua+.
Kaio schreef:2. Dysons gehad, redelijk tevreden, ( vond toen der tijd dat de voeten beter konden maar dat neem ik nu terug ) 3e dyson 2 jaar motor stuk, nouja herrie niet normaal! Oja tussendoor vreemd gegaan met stofzakloze Philips, kan niet tegen zand en niet tegen honden haren ( ook al is ie animal) haren draaien zich om de cycloon vast, geweldignu een zakloze en stille Bosch, waarbij de voet alweer stuk is en ik net een nieuwe stekker voor heb gehaald, zuigt verder heel goed. Ik heb het niet over stofzuigers van een paar 10tjes
![]()
Dus 3e dyson pech? want overall komt ie hier nog het best uit de bus. Maar zou toch denken dat de meegeleverde ascessoires van stofzuigers in hogere prijsklasse toch ook wel van enige kwaliteit mogen zijn, niet dusDan komt de dyson toch weer beter uit de bus, want de rest gaat nog veeeeel eerder stuk
Maar als ik het zo hoor is de Henry dus niks voor mij, na 3 x om kiepen kan ie schop onder zijn hol krijgen, enkeltje naar buiten, kan ie nog zo leuk kijkennou serieus kan me gruwelijk ergeren als de stofzuiger omvalt of ergens achter blijft hangen.
Heb alleen de Miele nog niet geprobeerd maar ja die is ja ook met zak, ben ik per jaar een fortuin kwijt aan zakken
Ik vind Miele verreweg het beste wat we ooit hadden, maar idd, die dure stofzakken.
Toch maar al jaren naast de Miele voor het grove werk (lees berg zand en haren) een Kärcher nat/droog zuiger, daar gaat veel in, zonder zak, en als om welke reden dan ook je huis eens onder water staat kun je dat ook met gemak droog krijgen
En ja, dat hadden wij na een kapotte waterleiding helaas al eens aan de hand, dán ben je blij dat je zo'n ding hebt
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik geef even een up-je...
Ik ben een rubbertje kwijt
Dat klinkt wel heel fout, maar tussen mijn stofzuiger en de opvangbak die ik eruit kan tillen zat een rubber. Dat is denk ik door de hulp in de vuilnisbak terecht gekomen, en nou 'lekt' mijn stofzuiger dus lucht
En hij was zo fijn, maar ik ben denk ik toch weer toe aan een nieuwe downgrade... Eerst van snoerloos naar mijn huidige, en ik denk dat ik een nieuwe toch weer met zakken wil....
Ik heb gekeken naar Henrie, maar die is best duur...
iemand nog een goede tip?
Ik moet wel iets hebben voor zand en vlokken hondenhaar.
Ik heb laminaat en vloerkleden liggen.
Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Ik ben een rubbertje kwijt
Dat klinkt wel heel fout, maar tussen mijn stofzuiger en de opvangbak die ik eruit kan tillen zat een rubber. Dat is denk ik door de hulp in de vuilnisbak terecht gekomen, en nou 'lekt' mijn stofzuiger dus lucht
En hij was zo fijn, maar ik ben denk ik toch weer toe aan een nieuwe downgrade... Eerst van snoerloos naar mijn huidige, en ik denk dat ik een nieuwe toch weer met zakken wil....
Ik heb gekeken naar Henrie, maar die is best duur...
Ik moet wel iets hebben voor zand en vlokken hondenhaar.
Ik heb laminaat en vloerkleden liggen.
Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Henry. Punt.
Ik heb geen aandelen
Wel zelf al jaren een Henry, en als deze kapot gaat koop ik acuut weer dezelfde. De onze heeft al eens in de fik gestaan (manlief had gloeiende kooltjes opgezogen bij de kachel
) en hij doet het gewoon nog steeds
Het enige nadeel is dat hij best zwaar wordt als de zak vol raakt. Dus als je hem zowel boven als beneden wilt gebruiken dan is dat misschien wel lastiger. Wij hebben geen bovenverdieping, dus hier geen probleem.
Ik heb geen aandelen
Wel zelf al jaren een Henry, en als deze kapot gaat koop ik acuut weer dezelfde. De onze heeft al eens in de fik gestaan (manlief had gloeiende kooltjes opgezogen bij de kachel
Het enige nadeel is dat hij best zwaar wordt als de zak vol raakt. Dus als je hem zowel boven als beneden wilt gebruiken dan is dat misschien wel lastiger. Wij hebben geen bovenverdieping, dus hier geen probleem.
Henry!
Sinds eind vorig jaar weer een Henry na een ander merk te hebben gehad.
Omdat de stofzuiger bij ons boven staat vond ik hem nogal zwaar iedere dag dat gesjouw naar beneden. Maar ondanks dat voor mij blijft Henry de beste!
Heb met de oude Henry zelfs 3500 kg grind verreden van de achter naar de voortuin.
Zijn hoedje eraf en tas grind erop, aan de slang voortgetrokken wat een krachtpatser.
Had geen kruiwagen en dit werkte perfect
Sinds eind vorig jaar weer een Henry na een ander merk te hebben gehad.
Omdat de stofzuiger bij ons boven staat vond ik hem nogal zwaar iedere dag dat gesjouw naar beneden. Maar ondanks dat voor mij blijft Henry de beste!
Heb met de oude Henry zelfs 3500 kg grind verreden van de achter naar de voortuin.
Zijn hoedje eraf en tas grind erop, aan de slang voortgetrokken wat een krachtpatser.
Had geen kruiwagen en dit werkte perfect
Ik denk dat als ik een groter huis krijg ik ook voor Henry ga. Ik denk voor de petcare
https://henry-stofzuigers.nl/
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Een maand of tien geleden toch al?
oh christus Anne!
*doet nieuwe tena om*
*doet nieuwe tena om*
Verder? Miele. Punt.
Ik heb een Kärcher WD3 gekocht, die zowel met als zonder stofzak gebruikt kan worden en stof of water op kan zuigen en ik ben super tevreden over de zuigkracht! Nadeel vind ik de veel te korte stroomkabel en dat ligt echt niet aan de grote living. Ik denk dat het snoer maar 5 meter lang is, dus ik werk met een verlengkabel.
Tot nu toe gebruik ik een stofzak en gebruik ik hem niet om vloeistof mee op te zuigen.
Tot nu toe gebruik ik een stofzak en gebruik ik hem niet om vloeistof mee op te zuigen.
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik heb nog eens gekeken, en ze zijn niet allemaal tegen de €200 dus misschien toch maar wel doen... Dan houd ik die alleen beneden, want dat gewicht ga ik de trap niet op en af tillensam28 schreef:Ik denk dat als ik een groter huis krijg ik ook voor Henry ga. Ik denk voor de petcare![]()
Ja, ik dacht al dat het geen handig verhaal was, maar punt voor jouAnne in Zweden schreef:
Een maand of tien geleden toch al?
Als het weer eens kan, toch kijken of ik een nieuwe kan krijgen, was verder erg tevreden over mijn stofzuiger maar nu dus niet meer