Veilig forummen op Barfplaats

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

MEDEDELING VAN HET BEHEER!

Barfplaats wordt veiliger!

Ook op Barfplaats is het corona-crisis en het leven zelf wordt steeds onveiliger.
Wij willen hier paal en perk aan stellen en hebben nieuwe regels opgesteld om veilig te kunnen blijven forummen.
Iedereen dient aan deze nieuwe regels te voldoen en er zal ook worden uitgelegd hoe dit voor ieder te bewerkstelligen valt.

De computer is een bron van viezigheden.
Om in het vervolg netjes, schoon en daarmee veilig te kunnen blijven internetten en forummen, zijn er meer regels ten behoefte van de hygiene nodig. Firewalls en virusscans zijn niet meer voldoende, deze geven hoogstens een virtuele veiligheid.
Alvorens het opstarten van de computer, dient deze eerst grondig schoongemaakt te worden. Even een doekje eroverheen is niet genoeg! Kook de onderdelen die je het meest aanraakt (muis, toetsenbord, knopjes van het beeldscherm en de desktop) goed uit in een oplossing van azijn met zout. Afhankelijk van het formaat van de apparatuur is meestal wel de grote soeppan nodig. Laptops kunnen in een ovenschaal met heet water met azijn en zout in een hete oven en kleinere devices zoals telefoons en ipads kunnen in een hittebestendig bakje in de magnetron, of in de waterkoker. Kook deze wel lang genoeg uit!
Laat na het uitkoken de apparaten drogen aan de lucht in een zuurstofarme omgeving.
Onderdelen die minder vaak gebruikt worden (printer bijvoorbeeld) zijn af te nemen met een schone doek met onverdunde glorix en naspoelen met dettol of andere antibac.

Schoon ieder etmaal je computer op, zo blijft deze vrij van allerlei viezigheden. Format C is de meest gebruikelijke, bij extra harde schijven doe je ook format D en E etc.

In deze tijden van oplaaiende corona-besmettingen is dit een extra potentiele bron van vies om rekening mee te houden. Bescherm niet alleen jezelf, maar zeker ook een ander.
Blijf ten aller tijden op 1,5 meter afstand van je computer en de randapparatuur zoals beeldscherm, muis en toetsenbord.
Blijf op 5 meter afstand van je router, om mogelijke besmettingen niet door te geven aan anderen.
Draag, ondanks afstand houden van devices en routers, ook genoeg persoonlijke beschermmiddelen. Denk hierbij aan medische mondkapjes, rubberen handschoenen, bivakmuts, spatschermen. Ga niet online zonder deze extra bescherming!

Om er zeker van te zijn dat wij hier een schone omgeving blijven houden, vragen wij om 1x per week (en bij vaak en veelvuldig forummen minimaal 2x per week) een bewijs van reiniging. Dit kan eenvouding door een foto te laten zien van het reinigingsproces en een selfie met beschermmiddelen op voldoende afstand van het device.
Helaas is dit alleen niet voldoende; ook is het nodig om een persoonlijk onderzoek te doen. Dit kan door middel van het opsturen van een staal van urine en feces. Dit wordt dan verder onderzocht en bij een negatieve testuitslag, mag men voorlopig verder forummen.
Wij vragen nadrukkelijk om ochtendurine en kakjes na het avondeten; deze zijn sterker en bevatten meer geurmoleculen. Vul een leeg jampotje of een speciale urinecontainer en stuur deze op naar:
Binnenhof 17
2513 AA Den Haag

Voorzie de container van een foto van de blote kont. Wij weten wel welke kakjes bij welke kont horen.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Re: Veilig forummen op Barfplaats

Bericht door Inge en Bono »

Ik ga direct antibac en een bivakmuts halen. Format c is bezig!
Screenshot_20210401-134635.jpg
Border Bandit
5-sterren
5-sterren

Bericht door Border Bandit »

;D ;D ;D ;D

Geweldig! Hoe verzin je het!?

;D ;D ;D ;D
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Elf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Elf »

;D ;D ;D
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik heb een vraag. Ik heb een apple. Hoe moet het dan???
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Ik heb een vraag, wat gebeurt er wanneer ik mij niet aan alle maatregelen houd maar wel meer dan 5 meter van de router verwijderd ben? In dat geval besmet ik geen anderen als ik het goed lees en ben ik slechts een gevaar voor mijzelf toch? ::)
Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

'Wierp een serieuze blik op haar laptop en besloot dat de reinigingsvoorstellen helemaal geen overbodige luxe bleken te zijn' :boxed: :biggrin2:

Zal vanavond asperges op het menu zetten, dat geeft vast leuke staaltjes om op te sturen voor grondige check ;D
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

;D ;D ;D
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Kaela schreef: do 01 apr 2021, 14:20 Ik heb een vraag. Ik heb een apple. Hoe moet het dan???
Appels zijn ook gewoon uit te koken en leeg te halen.
Een appel is geen excuus!
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Gelukkig dat ik niet de enige ben die dit soort zaken serieus neemt. Stel je voor dat je, alleen maar door in de nabijheid van router en andere netwerkapparatuur, andere mensen besmet. Je hebt tenslotte wel contact met de hele wereld!

Ik had hier zelfs een aanval van koffie!
61X76TnBIsL._AC_SX679_[1].jpg
61X76TnBIsL._AC_SX679_[1].jpg (52.63 KiB) 1752 keer bekeken
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

:2funny: :2funny: :2funny:

Helpt het ook als je tijdens de bezigheden een alu hoedje opzet?
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

koekje schreef: do 01 apr 2021, 17:24 Appels zijn ook gewoon uit te koken en leeg te halen.
Een appel is geen excuus!
Appel-azijn heeft misschien wel betere compatibiliteit.....
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Ik forum alleen met mondkapje. :biggrin2:
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

-Annemarie- schreef: do 01 apr 2021, 17:29 :2funny: :2funny: :2funny:

Helpt het ook als je tijdens de bezigheden een alu hoedje opzet?
Dat wilde ik ook vragen! Stuk makkelijker dan alles uitkoken steeds :biggrin2:

Plaats reactie