Met spoed opvang voor hond gezocht

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Via een kennis zoek ik met spoed opvang voor een hond. De info is zeer beperkt. Het is een stafford achtige reu. Dat is alle info. De eigenaar moet met spoed opgenomen worden in een ggz instelling. Dat gaat vandaag gebeuren. De hond moet daar dus nu meteen weg. Mijn kennis is hem nu ophalen, maar in het appartement waar ze wonen mogen ze geen huisdieren houden. Hij kan daar dus ook niet blijven.
Asiels willen hem niet want tja het is een stafford.
Weet iemand iets van noodopvang?

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Met spoed opvang voor hond gezocht

Bericht door Siberienne »

hannabelgje schreef: di 20 apr 2021, 13:47 Via een kennis zoek ik met spoed opvang voor een hond. De info is zeer beperkt. Het is een stafford achtige reu. Dat is alle info. De eigenaar moet met spoed opgenomen worden in een ggz instelling. Dat gaat vandaag gebeuren. De hond moet daar dus nu meteen weg. Mijn kennis is hem nu ophalen, maar in het appartement waar ze wonen mogen ze geen huisdieren houden. Hij kan daar dus ook niet blijven.
Asiels willen hem niet want tja het is een stafford.
Weet iemand iets van noodopvang?

In België of in NL?
Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Inderdaad even een beetje meer info.
Ik weet dat er in Nederland best noodopvang gedaan word door assielen, maar ligt misschien ook aan de regio waar je zit.
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Permanent of tijdelijk?
Of is dat nog onbekend?

Gezien het ras/type hond dacht ik direct aan http://stichtingalert.nl/opvang-en-herp ... an-honden/

Als het tijdelijk is kan misschien een lokaal hondenpension uitkomst bieden?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Er is al contact met stichting alert. Maar omdat er veel te weinig info is kunnen we ff niks. We weten eigenlijk alleen dat het een hond is en een reu. Hij is onderweg dus wellicht later vandaag meer info.

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ok meer info. Baasje is dakloos en nu opgenomen in het zkh.
Hond is een ongecasteerde reu bully xl.
Hij is vriendelijk, wil graag bij mensen zijn. Op straat trekt hij aan de riem als hij andere honden ziet en begint dan te piepen. Hij valt niet uit aan de lijn ofzo.
In principe wil de eigenaar hem niet kwijt maar kan nu dus niet voor hem zorgen.
Hij schijnt een jaar of 3 te zijn.
Waar hij nu is kan hij niet blijven omdat er geen huisdieren toegestaan.

Laatst gewijzigd door hannabelgje op wo 21 apr 2021, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Baasje heeft zich alweer ontslagen uit het zkh. En komt zelf de hond weer halen. Iets met een storm in een glas water.

pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Oh gelukkig.

Ik was me ook al aan het bedenken dat ie idd hopelijk terug kon, wanneer dat dan ook zou zijn.. Je zal op die manier je hond maar verliezen.. :-X
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Nou ja als je niet voor jezelf kunt zorgen, geen inkomen hebt en geen dak boven je hoofd weet ik niet of het handig is om een hond te hebben. En dan heb ik het nog niet over geestelijke stabiliteit. Ik weet niet of het wel goed af gaat lopen met deze hond.

Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

hannabelgje schreef: wo 21 apr 2021, 14:02 Nou ja als je niet voor jezelf kunt zorgen, geen inkomen hebt en geen dak boven je hoofd weet ik niet of het handig is om een hond te hebben. En dan heb ik het nog niet over geestelijke stabiliteit. Ik weet niet of het wel goed af gaat lopen met deze hond.

Ik heb een man met herdershond gekend die op straat leefde. Hij was overdag in het centrum van de stad en iedereen die in de buurt met lunchpauze was zorgde voor ze, ik ook, eten voor de man, eten voor de hond. De daklozen kregen ook vaak wat van de winkeliers en een collega van mij bracht eens in de paar maanden kleding die haar zoon niet meer wilde, vrij nieuwe dingen. Ik heb het dan wel over begin jaren '80, ik weet niet of er nog mensen zijn die zulke dingen doen.
De hond was alles voor die man, liefde, zijn reden van bestaan en het vol zien te houden.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

hannabelgje schreef: wo 21 apr 2021, 14:02 Nou ja als je niet voor jezelf kunt zorgen, geen inkomen hebt en geen dak boven je hoofd weet ik niet of het handig is om een hond te hebben. En dan heb ik het nog niet over geestelijke stabiliteit. Ik weet niet of het wel goed af gaat lopen met deze hond.

OH, daar heb ik dan over gelezen.
Maar kan hij niet voor zichzelf zorgen dan?
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

pearlsofpassion schreef: wo 21 apr 2021, 15:52 OH, daar heb ik dan over gelezen.
Maar kan hij niet voor zichzelf zorgen dan?
Dakloos, kennelijk psychische problematiek want opname in GGZ instelling... wat denk je zelf?
Het is waarschijnlijk op zn best een vrij wankel evenwicht. Neemt niet weg dat ie vermoedelijk echt wel dol is op zn hond en er heel veel steun van ondervindt
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ach ja ik kan er sowieso niks aan veranderen. Dus ik moet het nu sowieso loslaten.
Wel even een moment van reflectie dat ik toch heel gelukkig ben dat ik altijd mensen heb bij wie ik terecht kan. Die bereid zijn mij op te vangen, mijn huisdieren op te vangen als dat nodig mocht zijn. Wat eenzaam moet het zijn als je dat allemaal niet hebt. Dat je eigen familie gewoon zegt dat ze niet steeds jouw shit op willen lossen. Terwijl je aan je mentale staat niet altijd iets kan doen natuurlijk. Ik vind het een hele trieste situatie.

Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

hannabelgje schreef: wo 21 apr 2021, 16:39 Ach ja ik kan er sowieso niks aan veranderen. Dus ik moet het nu sowieso loslaten.
Wel even een moment van reflectie dat ik toch heel gelukkig ben dat ik altijd mensen heb bij wie ik terecht kan. Die bereid zijn mij op te vangen, mijn huisdieren op te vangen als dat nodig mocht zijn. Wat eenzaam moet het zijn als je dat allemaal niet hebt. Dat je eigen familie gewoon zegt dat ze niet steeds jouw shit op willen lossen. Terwijl je aan je mentale staat niet altijd iets kan doen natuurlijk. Ik vind het een hele trieste situatie.

Dat zeg je mooi Hanna. Het is zeker triest. En het schrijnende is dat in dit soort situaties de liefde van de mens naar het dier wel is waar het om draait, maar niet altijd genoeg is.

Je hebt willen helpen, meer kun je niet doen!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Nee dat klopt. Ik kan er zelf ook niks aan veranderen. En mensen moeten natuurlijk ook geholpen willen worden.

Plaats reactie