Basil schreef: ma 28 jun 2021, 13:12
Er zijn genoeg tegengeluiden van mensen die vinden dat het anders moet om de coronacrisis aan te pakken.
Alleen daar wordt weinig naar geluisterd, vraag me niet waarom maar er kan zoveel meer worden gedaan dan alleen maar vaccineren.
Ze hebben inmiddels al een beter beeld van welke mensen de ic halen met corona, vooral de groep mannen met obesitas was groot. Dit werd door artsen al gemeld en zelfs die vinden het vreemd dat men daar niet is begonnen met enten want die lopen risico. In de krant vertelde arts hier uit het UMCG dat 60% van de ic bedden bezet was door deze groep. Natuurlijk hoor ik ook dat er gezonde mensen zijn overleden, maar wat is gezond? Was er misschien toch onderliggend al iets aan het sluimeren, hoor ook al over genetisch bepaald etc.
Ik heb in mijn omgeving meer mensen die niet vaccineren dan wel, en geen van allen hebben het over complotten en Bill Gates. Ze hebben zich er gewoon in verdiept en de keus gemaakt, om wat voor reden dan ook, om zich niet te willen vaccineren.
Ja dan worden we voor aso's uitgemaakt want we moeten denken aan anderen maar volgens mij zijn die beschermd door vaccinatie, als het werkt, dus lopen ze door mij geen extra risico.
Ieder maakt voor zich de keuze wat hij wel of niet wil doen.
Het is mijn lichaam, en ik wil daar geen dosis experimenteel vaccin in, waar op langere termijn nog niets over bekend is.
Een ieder die zich wil laten vaccineren prima, we hebben gelukkig de vrije keuze.
Er zijn miljoenen mensen die dagelijks statine slikken voor het cholesterol, niemand denkt na over de bijwerkingen maar de dokter zegt het dus slikken maar.
En helaas geldt dit voor heel veel medicijnen.
Het is dus niet alleen dat ik geen vaccin wil maar ook nadenk over andere medicijnen en dat geldt voor veel meer mensen.
Iedereen haalt zijn informatie ergens anders, en de mensen van wie ik informatie volg, leggen het prima uit en heb ik vertrouwen in.
Zij denken anders maar zijn ook gewoon arts, hoogleraar, viroloog, epidemioloog etc
Het stukje uitleg vorige week in een filmpje van een hoogleraar genetica vond ik heel interessant en zo bekijk ik het van zoveel mogelijk kanten.
Ik vertrouw op mijn eigen gezondheid/immuunsysteem en of dat de juiste keus is, we zullen het zien.
Kan me bijna niet voorstellen dat ik nog niet in contact geweest ben met het virus.
Heb nog nooit mijn winkelwagentje ontsmet, of mijn handen in de supermarkt/winkel.
Thuis was ik mijn handen, van al het ontsmetten gaan je handen kapot en er zijn genoeg virologen die aangeven dat het hele handen wassen/ontsmetten met dit virus geen enkele zin heeft.
Over een paar jaar weten we of de juiste keuze gemaakt is.