Op vraag nog is wat Senshi foto's

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Op vraag nog is wat Senshi foto's

src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

Martine M schreef: di 29 jun 2021, 20:22 Ja dat is helaas met meerdere moeilijkere rassen zo, mensen vinden ze mooi en willen ze zonder zich in te lezen. Maar ik ben wel wat gewend. Had ook al een Hongaarse Kuvasz, Kaukasische herdershond en Kangal (die is er nog) ;)
Dan heb je zeker ervaring. Toch hoop ik jouw mooie nu al imposante heerschap nooit tegen te komen samen met mijn reutje.
nikèdog2000
5-sterren
5-sterren

Bericht door nikèdog2000 »

Prachtig is hij
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

src_esther schreef: di 29 jun 2021, 22:56 Dan heb je zeker ervaring. Toch hoop ik jouw mooie nu al imposante heerschap nooit tegen te komen samen met mijn reutje.
waarom? Is jouw reutje zo moeilijk met andere reuen? ;)

ach we zien wel, ik weet dat ze als ze ouder worden niet goed met andere reuen kunnen maar dat was met mijn kaukaas ook zo en ik denk dat de Akita op dat vlak toch makkelijker is (indien hij geen nare ervaringen opdoet uiteraard, wat ik heel erg probeer te voorkomen) Akita zou zoals ik lees niet zelf het initiatief nemen zolang de reuen hem met rust laten dat was bij mijn kaukaas wel anders helaas maar ik ben een verantwoorde honden eigenaar en mijn kaukaas liep daarom nooit los waar er mogelijk andere honden kwamen of ik niet genoeg zicht had. Senshi zal ook niet los lopen zeker niet als die problemen zich stellen en ook vanwege zijn jachtinstinct las ik dat het uitzonderlijk is dat dit ras los kan lopen zonder achter het wild aan te gaan, ik woon hier aan de velden, vol hazen en hier is bos reeën dus hij zal aan de lange lijn mee gaan wandelen. thuis is de tuin groot genoeg om te rennen. Als de mensen hun reu dan van mij weg houden zie ik geen enkel probleem. :biggrin2:
src_esther
5-sterren
5-sterren

Martine M schreef: wo 30 jun 2021, 12:18 waarom? Is jouw reutje zo moeilijk met andere reuen? ;)

ach we zien wel, ik weet dat ze als ze ouder worden niet goed met andere reuen kunnen maar dat was met mijn kaukaas ook zo en ik denk dat de Akita op dat vlak toch makkelijker is (indien hij geen nare ervaringen opdoet uiteraard, wat ik heel erg probeer te voorkomen) Akita zou zoals ik lees niet zelf het initiatief nemen zolang de reuen hem met rust laten dat was bij mijn kaukaas wel anders helaas maar ik ben een verantwoorde honden eigenaar en mijn kaukaas liep daarom nooit los waar er mogelijk andere honden kwamen of ik niet genoeg zicht had. Senshi zal ook niet los lopen zeker niet als die problemen zich stellen en ook vanwege zijn jachtinstinct las ik dat het uitzonderlijk is dat dit ras los kan lopen zonder achter het wild aan te gaan, ik woon hier aan de velden, vol hazen en hier is bos reeën dus hij zal aan de lange lijn mee gaan wandelen. thuis is de tuin groot genoeg om te rennen. Als de mensen hun reu dan van mij weg houden zie ik geen enkel probleem. :biggrin2:
Andere reuen gaat soms wel, soms niet. Grote honden - en die American Akita is erg groot - was al lastig en gaat tegenwoordig niet goed. Paar slechte ervaringen helaas. Wij proberen hem te leren bij ons te komen en blijven als hij het spannend vindt want dat is het probleem. Heel langzaam leert hij dat dat ook een optie is.
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

src_esther schreef: wo 30 jun 2021, 15:07 Andere reuen gaat soms wel, soms niet. Grote honden - en die American Akita is erg groot - was al lastig en gaat tegenwoordig niet goed. Paar slechte ervaringen helaas. Wij proberen hem te leren bij ons te komen en blijven als hij het spannend vindt want dat is het probleem. Heel langzaam leert hij dat dat ook een optie is.
Reutjes geeft dikwijls problemen. En ook komen veel honden niet met elkaar overeen wat eigenlijk normaal is en ook al zouden we dat graag willen het is een illusie.
Net daarom moeten mensen verantwoord omgaan met hun hond en ook rekening houden met andere mensen en honden.
Bijlagen
2021-05-22 08.37.23.jpg
2021-05-22 08.37.23.jpg (52.73 KiB) 1053 keer bekeken
src_esther
5-sterren
5-sterren

Martine M schreef: wo 30 jun 2021, 16:02 Reutjes geeft dikwijls problemen. En ook komen veel honden niet met elkaar overeen wat eigenlijk normaal is en ook al zouden we dat graag willen het is een illusie.
Net daarom moeten mensen verantwoord omgaan met hun hond en ook rekening houden met andere mensen en honden.
Van mij hoeven niet alle honden elkaar leuk te vinden, mensen vinden elkaar ook niet allemaal leuk.
Dat verantwoord omgaan met hun hond en rekening houden met andere mensen en honden lijken helaas heel veel mensen niet nodig te vinden. Vandaar dat onze reu grote honden echt niet meer trekt.

Volgens mij ga jij zeer verantwoord om met de honden die jij hebt. Mooi om te zien dat dat ook kan.
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

src_esther schreef: wo 30 jun 2021, 18:03 Van mij hoeven niet alle honden elkaar leuk te vinden, mensen vinden elkaar ook niet allemaal leuk.
Dat verantwoord omgaan met hun hond en rekening houden met andere mensen en honden lijken helaas heel veel mensen niet nodig te vinden. Vandaar dat onze reu grote honden echt niet meer trekt.

Volgens mij ga jij zeer verantwoord om met de honden die jij hebt. Mooi om te zien dat dat ook kan.
Bedankt en ja Ik begrijp wat je bedoeld ook ik hdb helaas al nare dingen voorgehad met loslopende honden naar mijn aangelijnde hond toe. Het ergste is inderdaad dat je eigen hond er ook door veranderd. Daarom hoop ik zo dat ik het Senshi (zeker in de opgroei) kan besparen, het zal inderdaad in elk geval niet aan mij liggen als er wel iets gebeurd.
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

Hij rookt al sigaren ook se, een echte ‘big boss’ ;D
Bijlagen
34FE924B-2DF2-461C-9D2E-58D6062F40EE.jpeg
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Martine M schreef: za 03 jul 2021, 20:15 Hij rookt al sigaren ook se, een echte ‘big boss’ ;D
Hij is echt prachtig!
Ik zou ook willen dat meer mensen rekening met andere honden en mensen houden. Wij hebben vooral last van kleine agressieve hondjes. Laatst werd mijn (aangelijnde) reu zeer agressief benaderd door een "boomertje". De eigenaresse stond erbij te kijken en vond het wel grappig. Ja, wat kan zo'n kleintje nou per slot van rekening uitrichten bij zo'n grote hond als die van mij :-X . Gelukkig liet die van mij het over zijn kant gaan en kon ik hem in bedwang houden. Toen ik aan haar vroeg hoe zij het zou vinden als mijn hond zich zo zou gedragen, keek ze me vol onbegrip aan. :-X
Martine M
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Martine M »

Doranto schreef: za 03 jul 2021, 20:26 Hij is echt prachtig!
Ik zou ook willen dat meer mensen rekening met andere honden en mensen houden. Wij hebben vooral last van kleine agressieve hondjes. Laatst werd mijn (aangelijnde) reu zeer agressief benaderd door een "boomertje". De eigenaresse stond erbij te kijken en vond het wel grappig. Ja, wat kan zo'n kleintje nou per slot van rekening uitrichten bij zo'n grote hond als die van mij :-X . Gelukkig liet die van mij het over zijn kant gaan en kon ik hem in bedwang houden. Toen ik aan haar vroeg hoe zij het zou vinden als mijn hond zich zo zou gedragen, keek ze me vol onbegrip aan. :-X
Dankje. 😀

Ja zo is het hé, als een grote hond is uithaald dan ishij gevaarlijk maar ik ken ook wel wat kleine hondjes die totaal niet opgevoedzijn en uitvallen en zouden durven bijten en dan hoor ik ocharmekom hier, hij heeft schrik. :-\
Helaas zullen eraltijd zulke mensen blijven, ook die hun hond los laten lopen en zeggen hij doet niets hoor terwijl die dreigend voor je hond komt staan.
Hondeneigenaars moeten dringend een cursus hondentaal volgen. :biggrin2:

Plaats reactie