Zijn wel meer namen die per land verschillen per geslacht. Zo had ik een collega die heet Kim. Maar regelmatig kwam er post vanuit België die het altijd had over meneer ipv mevrouw aangezien Kim daar een mannennaam is
Naamvraagje... Update 7 februari 2022
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Naamvraagje...
Tja, of Nikita nou mannelijk of vrouwelijk is. Ik vind het prima klinken voor een vrouw. Is het niet een naam die voor beide geslachten gebruikt kan worden? Want Nikita Mazepin is wel weer een man (formule 1 coureur).
Zijn wel meer namen die per land verschillen per geslacht. Zo had ik een collega die heet Kim. Maar regelmatig kwam er post vanuit België die het altijd had over meneer ipv mevrouw aangezien Kim daar een mannennaam is
Zo zijn er meer namen, bijvoorbeeld Nicky of Rene die zowel voor mannen als vrouwen wordt gebruikt.
Anne in Zweden schreef: wo 30 jun 2021, 23:18 Dat wordt lastig hier op de Zweedse pampa. In de verste verte geen ander teefje te bekennenen de enige twee reuen in de buurt zijn gecastreerd.
![]()
Ik ben dol op zulke woordensrc_esther schreef: do 01 jul 2021, 00:12 Wat een heerlijk meidje. Die gaat de boel vast flink op stelten zetten.
@Tanna: Wat gebruik je daar een heerlijk woord.
Dan wordt het toch gewoon Mallediva.....Anne in Zweden schreef: wo 30 jun 2021, 23:59 Wegens betekenis. De giller is natuurlijk dat ze volgens de mensen van de rescue een heuse diva is, en dat al op 3,5 maandige leeftijd. Maar manlief wil desondanks geen Diva. Of nou ja, wel een diva, maar geen Diva.![]()
Wat een knapperd trouwens!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Hij is leuk!rosmin schreef: do 01 jul 2021, 11:19 Dan wordt het toch gewoon Mallediva.....![]()
Wat een knapperd trouwens!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ja, geweldig inderdaad! Ik probeer meestal wel een paar van zulke mooie, statige, niet meer heel courante woorden in mijn vertalingen te verwerken, maar meestal vraagt de corrector toch of we er niet beter iets gangbaarders van kunnen maken. Zo jammer!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ik vrees dat ik bij 'Nikita' steeds aan Elton John moet denkendinky89 schreef: do 01 jul 2021, 09:04 Tja, of Nikita nou mannelijk of vrouwelijk is. Ik vind het prima klinken voor een vrouw. Is het niet een naam die voor beide geslachten gebruikt kan worden? Want Nikita Mazepin is wel weer een man (formule 1 coureur).
Zijn wel meer namen die per land verschillen per geslacht. Zo had ik een collega die heet Kim. Maar regelmatig kwam er post vanuit België die het altijd had over meneer ipv mevrouw aangezien Kim daar een mannennaam isZo zijn er meer namen, bijvoorbeeld Nicky of Rene die zowel voor mannen als vrouwen wordt gebruikt.
Ohw
.....
Google eens op "sneeuw" en dan de vertaling naar het Inuit: de eskimo's hebben hier heel veel verschillende namen voor, misschien zit er een bij met de juiste klank!
Zo zijn wij ook aan de naam gekomen, betekende " zachte, witte sneeuw" (iets anders geschreven dan hier op het forum)
Alvast heel veel voorpret gewenst
Google eens op "sneeuw" en dan de vertaling naar het Inuit: de eskimo's hebben hier heel veel verschillende namen voor, misschien zit er een bij met de juiste klank!
Zo zijn wij ook aan de naam gekomen, betekende " zachte, witte sneeuw" (iets anders geschreven dan hier op het forum)
Alvast heel veel voorpret gewenst
- KarenH
- 5-sterren

- Contacteer:
Wat een leukerd! Geen idee waarom, maar ik moet aan Pippi Langkous denken.
En dan denk ik aan Annika, of wel NikaKarenH schreef: do 01 jul 2021, 13:25 Wat een leukerd! Geen idee waarom, maar ik moet aan Pippi Langkous denken.
Wat een heerlijk vooruitzicht Anne
ik heb geen ideen voor een naam. Maar wat een heerlijke spook zoals ze eruitziet
Kun je er nog Spookie van maken, is ook wit
Kun je er nog Spookie van maken, is ook wit
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Die zou daar wel happy van worden, denk ik!
Britta, Gitta, Vita...
Agneta levert een lelijke afkorting op, vind ik. Uitspraak = Ang-neta, dat zou dan in komhiermodus Neta worden, en dat doet me te veel denken aan die Israelische kip die een paar jaar geleden het Eurovisie Songfestival won.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Of gewoon Spook. 'Spooook, kom hiiiiieeeer!'Kaio schreef: do 01 jul 2021, 14:10 ik heb geen ideen voor een naam. Maar wat een heerlijke spook zoals ze eruitziet![]()
![]()
Kun je er nog Spookie van maken, is ook wit![]()
Schrijfwijze wordt dan in Zweden een probleem. Geschreven zou dat Spåk worden, en Spook in Zweedse uitspraak wordt Spoek (lange oe). En we hebben al genoeg problemen met' Lupi' hier (Zweden schrijven Lopi als ze Lupi horen; als ze Lupi lezen, zeggen ze Luupi).
Courant......ook zo'n mooi woord, hoewel inmiddels haast incourantAnne in Zweden schreef: do 01 jul 2021, 12:42 Ja, geweldig inderdaad! Ik probeer meestal wel een paar van zulke mooie, statige, niet meer heel courante woorden in mijn vertalingen te verwerken, maar meestal vraagt de corrector toch of we er niet beter iets gangbaarders van kunnen maken. Zo jammer!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Met corrector bedoel ik de persklaarmaker bij de uitgever, niet mijn computer.Tanna schreef: do 01 jul 2021, 15:00 Courant......ook zo'n mooi woord, hoewel inmiddels haast incourant. Mijn laptop corrigeert me gelukkig niet, hij moest eens durven
.
Heb daarnet het woord 'koeioneren' gebruikt. Ben benieuwd of ik die terug op m'n bord krijg.