Echt he, ik ben er een beetje klaar mee.
Het hele bos is 1 grote modderpoel. Lekker voor giardia (dit jaar ook een explosie aan pups met giardia!). Maar hierdoor waren we gedwongen om op het zanderige ruiterpad te wandelen of op het fietspad. Daar stikt het nu van de eikenprosessierups en omdat Sjoerd besloten heeft dat het dolletjes is om niet op het pad te blijven maar de struiken in te duiken: kunnen we hier niet meer wandelen

. We hadden nog een andere route maar, daar kunnen we ook niet meer wandelen, daar hebben we een explosie van Berenklauw

. Oh, we hadden nog een andere route maar die valt af vanwege een explosie aan gras-aren

. Al twee jaar vecht ik tegen de vlooien (bestrijding zonder gif op de honden). Vorig jaar onze vloer eruit laten rossen omdat het vechten tegen de bierkaai was, met die parketvloer + spleten en kieren tussen iedere plank. En qua teken is het nog nooit zo hopeloos geweest
Ik voorspel echt dat dit allemaal alleen maar erger gaat worden. Maar verder valt het wel mee met die klimaatveranderingen

. Ik vraag me serieus af waar dit heen gaat. Op dagen als vandaag zie ik onze ondergang sneller dichterbij komen als dat we met z'n alle denken (of hopen).