onvolledig gebit en barf
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
onvolledig gebit en barf
Rox haar gebit is inmiddels flink uitgedund, rechtsboven mist ze 4 kiezen en snijtand; rechtsonder mist ze de snijtanden en een kies. LInksboven mist ze 1 snijtand en kies voor de grote knipkies en linksonder mist ze alle snijtanden en 1 kiesje achterin. Links heeft ze dus nog beide grote knipkiezen.
De da zegt dat ze in principe nog kan barfen maar wel zacht bot geven.
Na de laatse gebitsbehandeling vorige week geef ik nu KVV, maar ik wil eigenlijk weer barfen.
Zouden jullie dit aandurven met onvolledige gebit? Zou ze uit zichzelf op links gaan kluiven?
Na de laatse gebitsbehandeling vorige week geef ik nu KVV, maar ik wil eigenlijk weer barfen.
Zouden jullie dit aandurven met onvolledige gebit? Zou ze uit zichzelf op links gaan kluiven?
Re: onvolledig gebit en barf
Ik BARF met een wisselende pup (en heb dat altijd gedaan) dus ik zeg ja. Aangepaste vleesbotten, dat wel. Dus kipkarkas, eendkarkas, parelhoenkarkas, konijnkarkas, kwartelkarkas. En als iets moeilijk gaat, geef ik er paar keer een tik op met een hamertje.
Ja Lizzy, dat dacht ik eigenlijk ook, een pup die wisselt geef je ook gewoon barf; maar 'k begon toch te twijfelen...
nu niet meer
nu niet meer
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Onze Laika miste de laatste jaren ook een flink aantal kiezen en tanden, maar die is altijd vrolijk blijven barfen. Ik ben het op een gegeven moment wel gaan bewerkten met een bijltje, maar dat was meer omdat juf Ongeduld anders soms te grote stukken probeerde door te slikken. (Ben boxer, heb brede muil. Als 't past, dan past 't. Sloek.rosmin schreef: do 08 jul 2021, 15:41 Rox haar gebit is inmiddels flink uitgedund, rechtsboven mist ze 4 kiezen en snijtand; rechtsonder mist ze de snijtanden en een kies. LInksboven mist ze 1 snijtand en kies voor de grote knipkies en linksonder mist ze alle snijtanden en 1 kiesje achterin. Links heeft ze dus nog beide grote knipkiezen.
Als Rox geen slokop is, zou je het gewoon kunnen uitproberen. Laika kreeg tot op het laatst kipkarkas, kalkoennekken, parelhoenkarkas, konijnkarkas, eendenkarkas, zalmkoppen en kippenboutjes.
Rox is geen slokop, maar als ik nu bijv. een eendennek platsla, dan heeft ze wel de neiging om hem zo naar binnen te slurpen
Waarom zou je kauwen....?
Maar dat vind ik op zich niet zo erg, omdat het dan kleine stukjes bot zijn en zolang ze goed verteert kan dat geen kwaad volgens mij. Op wat geboer na...
Dan ga ik de bouten die ik heb liggen knippen, maar zo dat het vel heel blijft.
Maar dat vind ik op zich niet zo erg, omdat het dan kleine stukjes bot zijn en zolang ze goed verteert kan dat geen kwaad volgens mij. Op wat geboer na...
Zo heb ik het voor Tessa ook gedaan , die miste ook veel elementenAnne in Zweden schreef: do 08 jul 2021, 17:09 Onze Laika miste de laatste jaren ook een flink aantal kiezen en tanden, maar die is altijd vrolijk blijven barfen. Ik ben het op een gegeven moment wel gaan bewerkten met een bijltje, maar dat was meer omdat juf Ongeduld anders soms te grote stukken probeerde door te slikken. (Ben boxer, heb brede muil. Als 't past, dan past 't. Sloek.) Maar ook als ik er met de bijl overheen ging, liet ik alles aan elkaar zitten; ze kreeg dus geen kleine stukjes bot maar bv. een deel karkas wat ik her en der wat beter hanteerbaar voor d'r maakte.
Als Rox geen slokop is, zou je het gewoon kunnen uitproberen. Laika kreeg tot op het laatst kipkarkas, kalkoennekken, parelhoenkarkas, konijnkarkas, eendenkarkas, zalmkoppen en kippenboutjes.
En uiteindelijk zie je wel wat gaat hoor
Ik observeerde sloeg het tot moes en zn knipte ik ook
Zolang het verteren maar goed gaatrosmin schreef: do 08 jul 2021, 19:44 Rox is geen slokop, maar als ik nu bijv. een eendennek platsla, dan heeft ze wel de neiging om hem zo naar binnen te slurpen![]()
Daar gaat het uiteindelijk om
Ik weet niet of je ribben voert ? Daar zou ik.wel mee stoppen
En bv een eendenvleugel , het bochtje even goed inknippen
Het was hier ook best een punt hoor
Als ze levenslang barf gewend zijn
Dat pak je me niet zo maar af baas
En bv een eendenvleugel , het bochtje even goed inknippen
Het was hier ook best een punt hoor
Als ze levenslang barf gewend zijn
Dat pak je me niet zo maar af baas
Ik gaf alleen zachte hazenribbetjes van Floris, geen grote ribben.
Die kon ze nog prima bijten.
Ze heeft gister haar barf weer gehad, stukgeknipt (dat dan weer wel ) eendenbout met spiervlees en eitje. Ging goed, dus 'k heb alle vertrouwen dat het goed blijft gaan.
Die kon ze nog prima bijten.
Ze heeft gister haar barf weer gehad, stukgeknipt (dat dan weer wel ) eendenbout met spiervlees en eitje. Ging goed, dus 'k heb alle vertrouwen dat het goed blijft gaan.
Sien is een kleine dikke poes, maar mist ook wat elementen. En die geeft de laatste jaren toch duidelijk moeite gekregen met vleesbotten. Daarom kvv met gemalen of gehamerde vleesbotten (het barfdeel; orgaan en spiervlees gaan wel goed naar binnen en langs het bruine oog er weer netjes uit).