Het weer

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het weer

pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

sam28 schreef: za 26 jun 2021, 08:56 Ik vind dit heerlijk. Grijs, af en toe regen. Het is niet koud.
Vanochtend liep ik hard maar ik kon mijn hitte amper kwijt, liep volledig leeg. Zit nu voor een open deur met een gloeiend gezicht.
Jij bent raar. :cool:
Het is wetenschappelijk bewezen dat de meeste mensen ongelukkiger worden van grijs weer. :P
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

I know!
pearlsofpassion schreef:Het is wetenschappelijk bewezen dat de meeste mensen ongelukkiger worden van grijs weer.
Fake news!!!

;D ;D
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik vond het vandaag maar klef. Zodra je beweegt breekt het zweet me uit. De hydrometer zegt in huis nu ook 71%!

Het enige voordeel van twee paarden rijden vandaag, was ook twee keer met de tuinslang spelen ;D qua warmte dan he, paardrijden is altijd leuk, wat voor weer het ook is.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Het is hier ook om te ploffen , enorm klef
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

In Drachten en onderweg bij Marum twee dikke buien vandaag. Onderweg zodanig dat iedereen 50 reed op de snelweg, was op buienradar zwarte vlek. Eenmaal de bui door weer blauwe lucht en zon. Hier thuis is dan ook niets gevallen. Kortom, plaatselijke buien afgewisseld met zon. En enorm klef ondanks dat het maar net boven de 20 graden is.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Gatver! Gatver de gatver de gatver! Ik ben dit benauwde plakkerige weer zo ontzettend zat! Zodra je meer doet dan alleen ademhalen breekt het zweet je uit.

Ik kan eens drie dagen achter elkaar met de pony oefenen, maar die heeft hetzelfde. Logisch natuurlijk. En vroeg opstaan heeft geen zin, dan is het ietsje koeler, maar net zo plakkerig. Dus uiteindelijk hebben we zo in drie dagen misschien net 1 normale training gelopen, zo jammer.

Ik mopper niet heel snel op het weer, vaak kun je wel iets doen om het aangenaam te maken. Maar dit is me nu wel genoeg!
pearlsofpassion
Moderator

Echt? Waar leef jij? :o

Ik ben al weken niet meer zonder trui buiten geweest.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

pearlsofpassion schreef: ma 12 jul 2021, 21:28 Echt? Waar leef jij? :o

Ik ben al weken niet meer zonder trui buiten geweest.
In het hoge noorden! Van NL dan.

Het is hier steeds 20-23 graden. Wat ideaal zou zijn als de luchtvochtigheid geen 80% zou zijn.
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

Kaela schreef: ma 12 jul 2021, 21:37 In het hoge noorden! Van NL dan.

Het is hier steeds 20-23 graden. Wat ideaal zou zijn als de luchtvochtigheid geen 80% zou zijn.
Hier in Waterland - vlakbij het Markermeer en de kust is hemelsbreed ook niet heel ver - hetzelfde.
Een trui... ik moet er niet aan denken, een t-shirt al te veel bovenkleding... Ben blij met mijn wol-shirtje.
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Kaela schreef:Gatver! Gatver de gatver de gatver! Ik ben dit benauwde plakkerige weer zo ontzettend zat! Zodra je meer doet dan alleen ademhalen breekt het zweet je uit.

Ik kan eens drie dagen achter elkaar met de pony oefenen, maar die heeft hetzelfde. Logisch natuurlijk. En vroeg opstaan heeft geen zin, dan is het ietsje koeler, maar net zo plakkerig. Dus uiteindelijk hebben we zo in drie dagen misschien net 1 normale training gelopen, zo jammer.

Ik mopper niet heel snel op het weer, vaak kun je wel iets doen om het aangenaam te maken. Maar dit is me nu wel genoeg!
Ben het met je eens hoor, ik vind dit ook echt geen fijn weer, veel te plakkerig, wat je ook doet.
Gewoon 20 graden en niet zo vochtig zou fijn zijn.
Dit blijft ook zo hangen in huis.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Ik heb voor mijn gevoel al weken lang geen jas of iets met lange mouwen aan gehad buiten. Inderdaad veel te plakkerig en benauwd weer.
Zoals nu is het buiten mistig maar is de temperatuur gewoon al weer 19 graden, dus ook in de nacht koelt het niet enorm af.
pearlsofpassion
Moderator

Gek. Bij ons wordt het al weken, op een uitzondering na, niet boven de 20 graden. Geregeld maar 18 of 17 maximum op een dag. En regen regen en nog eens regen.

Ik snap jullie dan wel hoor.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Hier groeien al volop paddestoelen......
BlissSpirit
5-sterren
5-sterren

Bericht door BlissSpirit »

Ik heb hier de afgelopen weken echt wel een paar keer de houtkachel aangemaakt hoor.[emoji3526] Vind het nog steeds geen zomer, maar ze voorspellen zomer vanaf het weekend en dan hopelijk tot en met november [emoji28][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Ook typisch voor de grote verschillen. Bij de NOS lees ik net dat o.a. Limburg zich opmaakt voor veel regen de komende dagen. Wanneer ik kijk bij de 14 daagse verwachting van Maastricht staat er flinke regen en niet zo warm: https://www.buienradar.nl/weer/maastric ... 3/14daagse
Ik dacht, laat ik eens kijken hoe het voor het noorden (in dit geval Groningen) er uit ziet. Volgens buienradar is er donderdag de meeste kans op regen en daarna allemaal weer 0 mm: https://www.buienradar.nl/weer/groninge ... 1/14daagse
Daarbij lijkt het voorlopig ook nog niet onder de 20 graden te duiken en worden de nachten ook niet echt koud. Verwachting voor komende nacht staat op minimum van 19 graden ::)

Ben toch gewend dat het zuiden van Nederland warmer is dan het noorden, maar dit jaar is het blijkbaar andersom....

Plaats reactie