Gister heb ik te horen gekregen dat ik a.s dinsdag mag tekenen voor een huis! Een dorp naast Utrecht. Ik krijg dan direct ook de sleutel.
Dat is meer dan leuk. Gaaf huis, drie slaapkamers, groot balkon, bovenste verdieping met uitzicht aan beide kanten op groen. Balkonkant zelfs op de kinderboerderij met geitjes en schapen en varkens
Er moet veel aan gebeuren maar dat is logisch, het is sociale woningbouw, dat hoort erbij. Het is verder volledig leeg en kaal en vies.
De muren moeten en er moet een nieuwe vloer in want nu geen vloer. Ook leuk, lekker zelf uitzoeken en niet inschikken omdat de over te nemen vloer 'niet helemaal mijn smaak is maar nog wel kan' dus doe maar, ofzo. Ook nieuwe gordijnen en dus alle behang eraf en verven.
Het is tegelijk ook heel heftig en dubbel. Ik heb namelijk besloten dat poes Lea niet meer mee gaat verhuizen. Haar lijf raakt meer en meer op en ze springt al maanden niet meer op stoelen en bankjes. Ze ligt op de bank en op m'n bed en scharrelt nog wat door huis soms. Ze eet almaar slechter. Haar vacht is sinds een maand aan het vervilten, kan zichzelf niet meer schoonhouden. Haar kop wil nog wel en ze heeft nog wel een mening. Maar ik ga het niet meer doen. Dan moet ze namelijk in augustus de verhuizing door om dan misschien sept of miss oktober nog wel of niet te redden. En hoe redt ze dat dan, ik vind dat niet poes waardig. Lea waardig. En dat heeft ze niet verdient. Dus dan moet de kogel door de kerk.
Siepie moet dan ook tijd hebben om te rouwen voor ik ga trekken met spullen en dozen. Het afscheid van Lea komt dus ook ineens heel snel dichtbij.
Ik heb het met de DA overlegd en zij staat er ook helemaal achter. Kent mij, Kende Ziva, kent Lea.
Een dubbele, heftige tijd dus. Met veel leuke dingen en een rouw randje.