Ponykamp

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ponykamp

Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Ponykamp

Bericht door Kaela »

Afgelopen weekend heb ik mijn allereerste ponykamp gehad. En het gaat zeker niet de laatste zijn! Wat een weekend!

Vrijdagochtend begon het. We waren met een aantal mensen uit mijn vaste lesgroep en vier mensen met eigen paard. Elke dag deden we een keer serieus lessen in de bak en iets leuks. Zo hebben we een avondrit gemaakt, waarbij het vrijwel donker was toen we het bos uit tölten, een vlaggenrace en gister nog een heerlijke bosrit met avontuurlijke routes als afsluiting.
We hebben gelachen tot we buikpijn hadden en toen nog meer, we zijn met elkaar door moeilijke momenten heen gekomen en we hebben enorm veel geleerd. We hebben heel veel zon gehad en heel veel regen, zijn schandelijk verwend met lekker eten, hoefden niet af te wassen, maar mochten wel voor de paarden zorgen. Wat een top weekend!

Voor mij was de laatste rit een enorme kers op een enorme taart. Na een hele flinke dip in mijn angst een paar maanden geleden heb ik keihard gewerkt aan "mijn eigen rit rijden", wat de groep ook doet, wat er ook gebeurd, ik kan het zelf! En met vier nieuwe ruiters en nog wat andere factoren was de energie in de groep dusdanig dat ik heel flink werd getest. Alles was aanwezig om mijn angst helemaal tot leven te wekken. En toen kon ik alles uitvoeren waar ik de laatste tijd zo hard aan heb gewerkt. Het was zo'n fantastisch gevoel en het ging ook vanzelf. We gingen over kleine heuveltjes tölten. Dat is een heel leuk slingerpad, heuveltje op, heuveltje af, bochtje hier, bochtje daar. Tempo wat te hoog voor mijn pony, gelach, gejoel, je ziet niets door de begroeing. Ik vond het loeispannend, de "wat als-en" schoten me door mijn hoofd en gelijk was daar het gevoel "Hreimur en ik kunnen dit!". Dus los teugeltje, vertrouwen op Hreimur, bukken voor de takken en gaan!

Mijn hart zit helemaal vol met Hreimur. Mijn grote leermeester, mijn lieve vriend. Jij bent de beste!
tempImageDz1OlE.gif
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Ponykamp

Bericht door Siberienne »

Prachtige foto Karin en dat klinkt inderdaad als een heerlijk weekend! Leuk dat je ons mee laat genieten :)
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Wat een prachtig mooi weekend! En stoer hoor, deze overwinning!
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Dat leest inderdaad als een zeer geslaagd kamp :D
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Klinkt als een zeer geslaagd weekend, fijn!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Oow, ponykamp, wat leuk! Ik ben zelf op mijn veertiende of zo voor het laatst op ponykamp geweest, heb daar ook geweldige herinneringen aan. Klinkt alsof je een heerlijk weekend hebt gehad - en alsof Hreimur helemaal bij je past! :-*
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Klinkt echt fantastisch :D

Nou wil ik ook ::)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Kim_S schreef: di 10 aug 2021, 16:28 Klinkt echt fantastisch :D

Nou wil ik ook ::)
Oh Kim, wij zouden het weekend best doorkomen samen ;D

Ik ben inmiddels weer wat bijgekomen. Volgens mij is er een reden dat je dit soort dingen normaal gesproken doet als je 14 bent ::) :biggrin2:
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Het klinkt als een geweldig maar zeer vermoeiend weekend!
Ik ga morgen voor het eerst in jaren weer eens op een paard zitten, bij een manege die aangepast rijden aanbiedt. Na jouw enthousiaste verhaal heb ik er helemaal zin in en maken eventuele benodigde aanpassingen me niets meer uit :D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Zo dan, dat klinkt als een mega geweldig weekend! Wat heerlijk voor je! Is dit iets voor een jaarlijkse terugkeer?
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Cathelijn schreef: wo 11 aug 2021, 07:44 Het klinkt als een geweldig maar zeer vermoeiend weekend!
Ik ga morgen voor het eerst in jaren weer eens op een paard zitten, bij een manege die aangepast rijden aanbiedt. Na jouw enthousiaste verhaal heb ik er helemaal zin in en maken eventuele benodigde aanpassingen me niets meer uit :D
Wat leuk! Natuurlijk maken de eventuele aanpassingen niet uit! Gewoon lekker genieten!!!
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Lizzy schreef: wo 11 aug 2021, 07:57 Zo dan, dat klinkt als een mega geweldig weekend! Wat heerlijk voor je! Is dit iets voor een jaarlijkse terugkeer?
Dat hoop ik wel! Tot nog toe deed ze elk jaar 3 kampen voor de jeugd. Maar ik heb het idee dat iedereen het voor herhaling vatbaar vond.
Het is nu zo ontstaan omdat de WK voor IJslanders door de corona niet doorging. Toen was er opeens ruimte in de planning. Volgend jaar moet er gewoon ruimte voor gemaakt worden.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Gaaf! Iets om naar uit te kijken! En misschien kunnen ze twee keer per jaar zoiets doen :biggrin2:
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Lizzy schreef: wo 11 aug 2021, 08:33 Gaaf! Iets om naar uit te kijken! En misschien kunnen ze twee keer per jaar zoiets doen :biggrin2:
Winterkamp! Ze zijn een gastenverblijf aan het bouwen. Als dat af is, dan wil ik wel! In een tentje toch liever niet :cold:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Lijkt me ook super gaaf, winterkamp! Ja, en in de winter in een tent lijkt me ook zo wat :biggrin2:

Plaats reactie