Klopt, die dingen zijn echt afgrijselijk duur. Ik heb het geluk gehad dat ik hem voor 150 euro van iemand BP kon overnemen, anders was er hier ook geen Hobart gekomen.Cindy de Wolf schreef:![]()
Hobart heb ik voor gekeken maar 2de hand en dan nog circa 1000-1500 euro vond ik ietwat riskant. We hebben krachtstroom dus had zeker gekund.
Nieuwe vleesmolen
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Re: Nieuwe vleesmolen
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Ja ik mag niet klagen...in de loop der jaren toch wel wat leuke dingen verzameld..wij wonen echt niet groot, had graag een boerderij met erf en weilanden gehad...Ina schreef:Joh... ik kwijl gewoon bij jou uitrusting.... als we ooit verhuizen staat bovenaan de lijst een bijkeuken en dan ga ik helemaal los
Je bent welkom he...Inge en Bono schreef:Ik vind Stille Jelle ook een goede naam.....![]()
Nice Cindy!!
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Ja dan wordt het een ietwat ander verhaal...ik heb er echt naar gekeken, ook soortgelijke merken maar vond echt het risico te groot...dus dan maar nieuw en zoeken maar...Anne in Zweden schreef:Klopt, die dingen zijn echt afgrijselijk duur. Ik heb het geluk gehad dat ik hem voor 150 euro van iemand BP kon overnemen, anders was er hier ook geen Hobart gekomen.
Welk merk is dit?
Kan je hier ook echt karkas mee malen?
Ziet er echt goed uit.
Ziet er echt goed uit.
- Inge en Bono
- 5-sterren

Cindy de Wolf schreef:Ja ik mag niet klagen...in de loop der jaren toch wel wat leuke dingen verzameld..wij wonen echt niet groot, had graag een boerderij met erf en weilanden gehad...
Je bent welkom he...
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Het is deze molen https://www.expondo.nl/royal-catering-g ... 177?c=2487Thea schreef:Welk merk is dit?
Ziet er echt goed uit.
Wat versta jij onder echt karkas, zoals op het filmpje te zien is gaat er half bevroren konijnrugstuk door. Ik heb er ook al probleemloos wat hazenvoorbouten, patrijzenboutjes mee gemalen. Dus ik verwacht geen problemen tav kwartelkk, eend, kip, parelhoenkk. Of hij ganskarkas, hele geitjes en ribben aan kan dat moet ik nog proberen.
Goedemorgen,Cindy de Wolf schreef: Het is deze molen https://www.expondo.nl/royal-catering-g ... 177?c=2487
Wat versta jij onder echt karkas, zoals op het filmpje te zien is gaat er half bevroren konijnrugstuk door. Ik heb er ook al probleemloos wat hazenvoorbouten, patrijzenboutjes mee gemalen. Dus ik verwacht geen problemen tav kwartelkk, eend, kip, parelhoenkk. Of hij ganskarkas, hele geitjes en ribben aan kan dat moet ik nog proberen.
Ik ben ook voor een molen aan het kijken, heb je hier nog andere schijven voor gekocht of gebruik je die die erbij zitten?
Wil graag een beetje grove maling is voor grote hond met allergie en niet gewend aan bot en een schrokker... Vandaar de keuze voor malen.
Dankjewel alvast
Verstuurd vanaf mijn SM-F700F met Tapatalk
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Ik heb er zelf wel 2 grote schijven bijgekocht 22mm uit mijn hoofd.Leontine schreef: za 07 nov 2020, 10:46 Goedemorgen,
Ik ben ook voor een molen aan het kijken, heb je hier nog andere schijven voor gekocht of gebruik je die die erbij zitten?
Wil graag een beetje grove maling is voor grote hond met allergie en niet gewend aan bot en een schrokker... Vandaar de keuze voor malen.
Dankjewel alvast
https://www.ebay.de/itm/original-H82-Un ... SwXWJfEA4Y
Let wel als je deze molen koopt moet je hem wel andersom monteren dus mes,voorsnijder, mes de 2 eindplaten.
De molens van maxima zijn ook goed. Hoe groter de diameter 90 bijvoorbeeld hoe krachtiger. De molens van maxima hebben het enterprise systeem wat betekend 1 mes en 1 schijf. Mijn molen is het unger systeem.
Dankjewel! Ik ga er nog even over denken welke we doen! Er staat een 2e handse van dit model op hun site...
hi Cindy, heeft u al de ribben etc geprobeerd ?
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Dit topic is al 3 jaar oud
Ik maal in hoofdlijnen, lamsribben/kotelet, haasribben/karkas/voorbout, parelhoen, eend, kip,konijn, kwartel, ganskarkas.
Maar als je in deze prijsklasse een molen wilt zou ik je eerder de molens van maxima aanraden. En dan de medium of de duurste. Die kunnen bovenstaande ook aan. Mijn molen is het unger systeem dus 2 messen en 3 schijven en dat blijkt in de praktijk minder handig dan ik dacht. Die van Maxima zijn enterprise molens, 1 mes 1 schijf.
Dat is goed om te weten dat je voorkeur toch naar de maxima gaat. Dat het stevige botten aankan is alleen maar een pre.
Bedankt voor de snelle reactie
Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
Ik heb de zwaarste maxima besteldSady schreef:Dat is goed om te weten dat je voorkeur toch naar de maxima gaat. Dat het stevige botten aankan is alleen maar een pre.