Vloer reinigen- wat gebruiken jullie?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Vloer reinigen- wat gebruiken jullie?

- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

pike schreef: ma 15 nov 2021, 10:43 Vileda heeft dat soort dingen ook, maar als ik de demo filmpjes bekijk op hun site krijg ik niet de indruk dat dat uitwringen voldoende goed gaat. Het is meer een uitdrukken. Dan blijft er volgens mij meer water achter in de dweil dan me lief is.
Dat dus, met zelf uitwringen heb je tenminste controle over hoe nat of droog je dweil is (mits je handen het toelaten).
Ik denk (maar het is al lang geleden) dat ik daarom gestopt ben met dat systeem en nu een 'losmaken, spoelen, wringen, vastmaken'systeem heb.
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

El_Kato schreef: vr 12 nov 2021, 11:30 Ik heb geen ervaring met de door jouw genoemde systemen maar zelf ooit jaren geleden een heel goedkope dweilstok gekocht waarvan je de voet in een dweil kan klikken. Hij gaat er nu wat rabberig uitzien, de stok verliest wat van zijn coating maar werkt nog prima. Een x in de zoveel tijd koop ik nieuwe dweilen bij de Action. De dweilen gaan met de 60 graden was mee. Ik ben er tevreden mee :)

Kan niet helemaal terugvinden wat ik heb maar zoiets en dan kan je de voet dubbelklappen om hem in de dweil/mop te steken.
https://www.blokker.nl/smart-mop---kompakt/3334521.html
https://www.blokker.nl/leifheit-mopdoek ... 92104.html

Ik zag ze laatst bij Action ook van Leifheit staan. Heb toen nog even getwijfeld of ik die zou meenemen maar toch maar niet gedaan omdat wat ik nu heb nog prima werkt.
Ik vind dit ook fijn, ik heb een net iets andere, deze
https://www.action.com/globalassets/cms ... 27-111.png

Paar weken geleden had Snow diarree, niet handig met kruipende baby....
Toen schoonmaakmiddel op de plekken gesprayd, dweil vast in systeem geklikt, kokend water erover en vloed gedweild.
Daarna losgeklikt en met heet water en sop en nieuwe dweil nog eens over, dus je hoeft niet uit te wringen, zorg dat je er genoeg hebt en pak gewoon een nieuwe. Hoeveelheid viezigheid in de wasmachine blijft gelijk, belangrijk is vooral dat je zorgt dat hij met voldoende water spoelt om het weg te krijgen... (wel een dingetje met die wasmachines van tegenwoordig die zuinig zijn met water)
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Too schreef: ma 15 nov 2021, 10:38 Heb ik gehad , je moet wel een rechthoekige emmer hebben anders is t sowieso zwaar klöte , vond tussentijds 'spoelen' niet heel effectief het uitknijpen was dan wel weer ok
Al met al werd ik er niet extra blij van
Ja, volgens mij kwam ik er een beetje laat achter dat het niet handig was in een gewone emmer.
Zowel het spoelen als het uitknijpen vond ik (achteraf gezien) niet geweldig.
En in mijn herinnering bleef zo'n klittenbanddubbelklapding ook niet altijd goed vast zitten als je wat meer water gebruikte (te zwaar).
Laatst gewijzigd door - pien - op ma 15 nov 2021, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

dubbel
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

- pien - schreef: ma 15 nov 2021, 11:01 Ja, volgens mij kwam ik er een beetje laat achter dat het niet handig was in een gewone emmer.
Zowel het spoelen als het uitknijpen vond ik (achteraf gezien) niet geweldig.
En in mijn herinnering bleef zo'n klittenbanddubbelklapding ook niet altijd goed vast zitten als je wat meer water gebruikte (te zwaar).
Het blijft sowieso een stomme klus welk gereedschap je ook gebruikt

Ik ga het toch nog maar weer s met zo'n ronde zwabbermop proberen .
Er moet hoognodig gedweild worden ::)
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Ik ga af op de ervaringen van Hanny. Zij gebruikt hem al een tijd en is er duidelijk wel tevreden over.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ik heb de Vileda stoomreiniger, dat is het enige waar ik nog een beetje lol bij heb als ik dweil. Die dubbelklapdingen en draaigevallen, daar werd ik helemaal geschift van. Te nat, lastig om extra druk uit te oefenen op vlekken, onhandig te manoeuvreren. En vooral: je sop wordt steeds viezer, en uiteindelijk zit je met bruin water te dweilen. Bleh.
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Anne in Zweden schreef: ma 15 nov 2021, 13:09 Ik heb de Vileda stoomreiniger, dat is het enige waar ik nog een beetje lol bij heb als ik dweil. Die dubbelklapdingen en draaigevallen, daar werd ik helemaal geschift van. Te nat, lastig om extra druk uit te oefenen op vlekken, onhandig te manoeuvreren. En vooral: je sop wordt steeds viezer, en uiteindelijk zit je met bruin water te dweilen. Bleh.
Ok.. je hebt mijn aandacht
stoomt die mijn cheapass Ikea laminaatje naar zn mallemoer of gaat dat best goed en kan ie nog meer kunstjes?
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Anne in Zweden schreef: ma 15 nov 2021, 13:09 Ik heb de Vileda stoomreiniger, dat is het enige waar ik nog een beetje lol bij heb als ik dweil. Die dubbelklapdingen en draaigevallen, daar werd ik helemaal geschift van. Te nat, lastig om extra druk uit te oefenen op vlekken, onhandig te manoeuvreren. En vooral: je sop wordt steeds viezer, en uiteindelijk zit je met bruin water te dweilen. Bleh.
Nou daar begin ik niet meer aan. Ik zal wel de verkeerde gehad hebben, maar de vloer stond blank en het water droop van de ramen. Nooit meer.
Tibbies
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tibbies »

Ik heb hier ook nog zo'n ongebruikte stoomreiniger staan.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Ik heb de mijne aan de kringloopwinkel gedoneerd.
Tibbies
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tibbies »

Ik ga hem op marktplaats zetten. Ik heb hem 2 keer gebruikt.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

pike schreef: ma 15 nov 2021, 13:50 Nou daar begin ik niet meer aan. Ik zal wel de verkeerde gehad hebben, maar de vloer stond blank en het water droop van de ramen. Nooit meer.
Had je die van Vileda?
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Too schreef: ma 15 nov 2021, 13:48 Ok.. je hebt mijn aandacht
stoomt die mijn cheapass Ikea laminaatje naar zn mallemoer of gaat dat best goed en kan ie nog meer kunstjes?
Wij hadden in Duitsland laminaat, behoorlijk cheap-ass neem ik aan, want huurhuis en een paar geldwolven als verhuurders, en daar zijn nooit problemen mee geweest. De dweil die eronder zit wordt ook niet kletsnat; het gaat om stoom natuurlijk.
Meer kunstjes kan hij niet. Het grote voordeel van de Vileda-stoomreiniger is dat hij al na tien seconden gebruiksklaar is, ipv bv. die van Kärcher; die moet geloof ik een hele minuut opwarmen. De Vileda zal best minder geschikt zijn om mee naar de maan te vliegen dan de Kärcher, maar voor mijn doeleinden (snel effe dweilen tussendoor zonder geouwehoewah) is hij perfect. Het reservoir is niet erg groot, 400 ml geloof ik, maar gut, dat opvullen tussendoor kost ook geen uren.

Voor de duidelijkheid: ik heb deze.

Afbeelding
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb gewoon een emmer, dweil en aftrekker. Niets vastklikken gewoon ouderwets omslaan. Ik vind al de rest net lastiger.

Plaats reactie