Angelique schreef: wo 17 nov 2021, 09:33 Om in eigen woorden van Hugo te blijven…ze hoeven niet naar de kroeg.
Zit me te bedenken, als iemand positief is en gaat na 5 dagen opnieuw voor een test, wordt dat dan weer bij de besmettingen opgeteld?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Angelique schreef: wo 17 nov 2021, 09:33 Om in eigen woorden van Hugo te blijven…ze hoeven niet naar de kroeg.
Waarom zou je na 5 dagen je weer laten testen?Kaio schreef: wo 17 nov 2021, 11:22![]()
![]()
![]()
Zit me te bedenken, als iemand positief is en gaat na 5 dagen opnieuw voor een test, wordt dat dan weer bij de besmettingen opgeteld?

Ik dacht dat na 5 dgn testen alleen was bij klachten of hoog risico contact en als je dan dus eerst negatief test. Ik moest ook 2x testen na contact met een positieve collega.Lizzy schreef: Waarom zou je na 5 dagen je weer laten testen?
Ja, maar dan was je negatief getest. Als je positief getest bent is er toch geen reden om opnieuw te testen na 5 dagen?hannabelgje schreef: wo 17 nov 2021, 11:59 Ik dacht dat na 5 dgn testen alleen was bij klachten of hoog risico contact en als je dan dus eerst negatief test. Ik moest ook 2x testen na contact met een positieve collega.
Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Nee dat bedoel ik ook. Dat heeft totaal geen zin met positief testen. Dan moet je gewoon een x aantal dagen in isolatieLizzy schreef: Ja, maar dan was je negatief getest. Als je positief getest bent is er toch geen reden om opnieuw te testen na 5 dagen?

Tot zover de betrouwbaarheid van de NOS.dinky89 schreef: do 18 nov 2021, 08:26 https://nos.nl/artikel/2405123-eerste-b ... coronaprik
En dan lees je ineens bij de NOS dat vandaag in Nederland de eerste boosterprik is gezet. Ik weet niet wat ze precies bedoelen maar dat het de eerste boosterprik is die in Nederland is gezet is 100% onjuist. Ik ken iemand die al weken geleden boosterprik heeft gehad en 6 november daardoor met longembolie naar het ziekenhuis is gegaan waarbij tussen prik en ziekenhuis ook minstens een week zat. Die valt wel in categorie 70+. Daarnaast ken ik ook iemand van begin 30 die vorige week al haar boosterprik heeft gehad en niet werkzaam is in de zorg. Dus hoezo is vandaag eerste boosterprik in Nederland gezet![]()
![]()

Precies, ik heb een brief van het zh gekregen en daarmee kon ik de derde prik gaan halen. Afspraak maken of prikbus in de buurt. Wel bij de GGD.dinky89 schreef:Tja, mogelijk dat het is dat de GGD vandaag is gestart met de boostercampagne want ik denk dat de twee mensen die ik ken de booster niet via de GGD hebben ontvangen maar vanwege kwetsbare gezondheid zijn gevaccineerd in het ziekenhuis net als in de eerste ronde. Maar slordig is het in ieder geval van de NOS