Charlie update
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Charlie update
En dan ook maar even een berichtje over onze grijze man.
We hadden hem wat sedatie gegeven om beter te kunnen kijken. Wel eens een papegaai die roze olifantjes ziet willen zien? Komt ie: Hij is veel kaler dan zo op het oog lijkt. Overal heeft ie stukken waar er veren ontbreken en de nieuw groeiende veren van bedroevende kwaliteit zijn.
Uit zijn bloed blijkt dat de lever wat afwijkt. We hadden de verdenking op de nieren, maar die zijn prima. De lever lijkt op een kortdurend probleem, in de zin dat het herstellen zal. Chronische leverproblemen geven meer symptomen, zoals afvallen, braken en geel zien. En dat heeft ie allemaal niet.
Over 4-6 weken prikken we nog eens bloed en dan nuchter. Dan kunnen we zien of de leverwaardes verbetering laten zien. Zo ja, dan wordt het geduld hebben. Dan komt het vanzelf goed. Aangezien die kans ontzettend groot is, ben ik al voorzichtig positief.
Charlie niet. Die zit wijdbeens bij te komen van al die olifanten.
We hadden hem wat sedatie gegeven om beter te kunnen kijken. Wel eens een papegaai die roze olifantjes ziet willen zien? Komt ie: Hij is veel kaler dan zo op het oog lijkt. Overal heeft ie stukken waar er veren ontbreken en de nieuw groeiende veren van bedroevende kwaliteit zijn.
Uit zijn bloed blijkt dat de lever wat afwijkt. We hadden de verdenking op de nieren, maar die zijn prima. De lever lijkt op een kortdurend probleem, in de zin dat het herstellen zal. Chronische leverproblemen geven meer symptomen, zoals afvallen, braken en geel zien. En dat heeft ie allemaal niet.
Over 4-6 weken prikken we nog eens bloed en dan nuchter. Dan kunnen we zien of de leverwaardes verbetering laten zien. Zo ja, dan wordt het geduld hebben. Dan komt het vanzelf goed. Aangezien die kans ontzettend groot is, ben ik al voorzichtig positief.
Charlie niet. Die zit wijdbeens bij te komen van al die olifanten.
Re: Charlie update
Haha, die foto.
Fijn dat je voorlopig positief nieuws heb gekregen. Op naar herstel en weer een gezond verenkleed.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Fijn dat je voorlopig positief nieuws heb gekregen. Op naar herstel en weer een gezond verenkleed.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat schrijf je dat toch weer beeldend
Maar fijn dat het een oorzaak lijkt te zijn die met geduld wordt verholpen, duimen draaien uiteraard volop!
Maar fijn dat het een oorzaak lijkt te zijn die met geduld wordt verholpen, duimen draaien uiteraard volop!
Ik duim voor Charlie
Weten ze ook wat de oorzaak zou kunnen zijn dat de lever niet goed is?
Beterschap voor Charlie!
Beterschap voor Charlie!
Voorzichtig positief. Uit jouw mond klinkt dat als best wel positief. En dat vind ik heel positief.
Sterkte met je grijze man!
Sterkte met je grijze man!
Nee jammer genoeg niet. Als ik het goed begreep gebeurd dat soms. Ik ga het de volgende keer wel vragen of ik er iets aan kan doen.Doranto schreef: di 11 jan 2022, 12:44 Weten ze ook wat de oorzaak zou kunnen zijn dat de lever niet goed is?
Beterschap voor Charlie!
Duimen dat de volgende keer de leverwaardes weer goed zijn! Sterkte met je grijze ventje!
Ach wat naar zulke zorgen, hopelijk is het snel weer beter en gaan de waardes de goede kant op.
Kalm an doen, Charlie!
Kalm an doen, Charlie!
Hij heeft net mijn mooie pinguïnbehang van de muur zitten trekkenHylos schreef: wo 12 jan 2022, 09:35 Ach wat naar zulke zorgen, hopelijk is het snel weer beter en gaan de waardes de goede kant op.
Kalm an doen, Charlie!![]()
Charlie!!
Zo te horen gaat het wel oké, hij wilde alleen zijn mening even geven (pinguinbehang!?!
).
Zo te horen gaat het wel oké, hij wilde alleen zijn mening even geven (pinguinbehang!?!
Heb jij ons pinguïnbehang nooit gezienHylos schreef: wo 12 jan 2022, 10:13 Charlie!!![]()
![]()
Zo te horen gaat het wel oké, hij wilde alleen zijn mening even geven (pinguinbehang!?!![]()
).
Nou zeg, daar heeft 'ie wel energie voorKaela schreef: wo 12 jan 2022, 10:04 Hij heeft net mijn mooie pinguïnbehang van de muur zitten trekken![]()
Beterschap met Charlie, komt vast goed
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ik ook niet. Feauteautje?!
Haha oke
Het is maar een heel klein stukje muur op de piepkleine overloop. Maar het zijn wel heul errug veul pinguïns!