bult/blaasje/wondje. wie kan helpen??
Moderator: Lizzy
Re: bult/blaasje/wondje. wie kan helpen??
Moet ie perse gecastreerd worden of zou in dit geval ook een castratiechip werken? Sterkte 
- Charlie Angel
- Moderator
Ja dat snap ik. [emoji8]Mandarijn schreef: Als ik er al aan denk schieten de zenuwen al omhoog. Komt door Bobbie zijn hartruis. Elke operatie vind ik dan een teveel
-
Mandarijn
- 5-sterren

Niet castreren betekent nieuwe bultjes rond zijn poeperd binnen enkele maandenLizzy schreef: di 11 jan 2022, 08:15 Moet ie perse gecastreerd worden of zou in dit geval ook een castratiechip werken? Sterkte![]()
- pearlsofpassion
- Moderator
Kan castratie niet met een roesje en plaatselijke verdoving?
Das een operatie van 2x niets. Ik heb al gehoord dat ze dat niet onder volledige verdoving doen. Bij katers zeker, maar ik dacht bij reuen ook.. En zo'n bultje is ook vrij snel gepiept (weet ik uit ervaring).
Ik zou het eens navragen, als je er niet gerust op bent. Misschien mag je zelfs wel bij hem blijven dan?
Alhoewel, ik bedenk nu dat ie dan misschien gaat kwispelen en das natuurlijk niet handig.
Dat doen katers niet natuurlijk.
Zowiezo moet ie dan aan de hartbewaking en best ook met warmtemat in de buurt voor indien nodig en vochtinfuus (achteraf) om de narcose beter te verwerken.
Das een operatie van 2x niets. Ik heb al gehoord dat ze dat niet onder volledige verdoving doen. Bij katers zeker, maar ik dacht bij reuen ook.. En zo'n bultje is ook vrij snel gepiept (weet ik uit ervaring).
Ik zou het eens navragen, als je er niet gerust op bent. Misschien mag je zelfs wel bij hem blijven dan?
Alhoewel, ik bedenk nu dat ie dan misschien gaat kwispelen en das natuurlijk niet handig.
Zowiezo moet ie dan aan de hartbewaking en best ook met warmtemat in de buurt voor indien nodig en vochtinfuus (achteraf) om de narcose beter te verwerken.
-
Mandarijn
- 5-sterren

Het wordt tegelijk gedaan. Bobbie kan niet tegen elk antibacterieel middel. Van sommige krijgt hij uitslag en korsten op de huid. Dus liever alles in 1x dan twee keer onder een roes.
Sterkte morgen!
Althans, dat is wat de DA tegen mij zei bij Xavi zijn castratie.. hij was toen 5 en dat was al oud (moet natuurlijk liefst als ze net geboren zijn zo ongeveer
).
Het is natuurlijk een simpele routine "operatie" maar het zit bij oudere honden wel meer vast.pearlsofpassion schreef: di 11 jan 2022, 19:16 Kan castratie niet met een roesje en plaatselijke verdoving?
Alhoewel, ik bedenk nu dat ie dan misschien gaat kwispelen en das natuurlijk niet handig.Dat doen katers niet natuurlijk.
![]()
Althans, dat is wat de DA tegen mij zei bij Xavi zijn castratie.. hij was toen 5 en dat was al oud (moet natuurlijk liefst als ze net geboren zijn zo ongeveer
Sterkte met de zenuwen voor de operatie! Hopelijk verloopt alles voorspoedig en is hij snel weer de oude
Joep was 14 toen hij gecastreerd moest worden, het ging goed, was ook spannend natuurlijk, hij had dan wel geen hartruis.
Zijn er dan dingen die gedaan/nagelaten/extra in de gaten kunnen worden (gehouden) ivm de hartruis of is het een kwestie van geluk?
Sterkte! Ik ga vast duimen voor jullie
Zijn er dan dingen die gedaan/nagelaten/extra in de gaten kunnen worden (gehouden) ivm de hartruis of is het een kwestie van geluk?
Sterkte! Ik ga vast duimen voor jullie
Scott is in 2020 geopereerd (was toen 7,5) en heeft ook een hartruis. Wij hebben in overleg met de da vooraf een bloedonderzoek laten doen en hij heeft gasnarcose met beademing gekregen. Die vorm van narcose schijnt het veiligst te zijn.- pien - schreef: wo 12 jan 2022, 12:47 Joep was 14 toen hij gecastreerd moest worden, het ging goed, was ook spannend natuurlijk, hij had dan wel geen hartruis.
Sterkte! Ik ga vast duimen voor jullie![]()
Langer vooraf een bloedonderzoek of vlak van te voren? En hoe zit dat dan? Wat halen ze daar uit?pluk schreef: wo 12 jan 2022, 13:08 Scott is in 2020 geopereerd (was toen 7,5) en heeft ook een hartruis. Wij hebben in overleg met de da vooraf een bloedonderzoek laten doen en hij heeft gasnarcose met beademing gekregen. Die vorm van narcose schijnt het veiligst te zijn.
- pearlsofpassion
- Moderator
Ja, dat dacht ik wel hoor. Maar dan nog duurt dat allemaal niet zo vreselijk lang.Mandarijn schreef: wo 12 jan 2022, 09:40 Het wordt tegelijk gedaan. Bobbie kan niet tegen elk antibacterieel middel. Van sommige krijgt hij uitslag en korsten op de huid. Dus liever alles in 1x dan twee keer onder een roes.
Gasnarcose is idd het veiligst.
En uit een bloedonderzoek kunnen ze gewoon zijn lichamelijke toestand aflezen. Als de nier- of leverwaarden niet goed zijn, moeten ze vb beter opletten. Of de hematologie (bloedwaarden) die zijn ook handig om te weten.
Wat PoP zegt.- pien - schreef: wo 12 jan 2022, 13:28 Langer vooraf een bloedonderzoek of vlak van te voren? En hoe zit dat dan? Wat halen ze daar uit?
Bloed is kort voor de operatie gecontroleerd.
-
Mandarijn
- 5-sterren

Bloed gaat gecontroleerd worden. En bultje wordt na verwijdering gecontroleerd worden.
Nogmaals sterkte morgen en ik ga duimen dat alles goed verloopt!
Sterkte morgen .spannend
Hopelijk komt alles weer goed
Hopelijk komt alles weer goed