bult/blaasje/wondje. wie kan helpen??

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: bult/blaasje/wondje. wie kan helpen??

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Moet ie perse gecastreerd worden of zou in dit geval ook een castratiechip werken? Sterkte :-*
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Mandarijn schreef: Als ik er al aan denk schieten de zenuwen al omhoog. Komt door Bobbie zijn hartruis. Elke operatie vind ik dan een teveel
Ja dat snap ik. [emoji8]
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Lizzy schreef: di 11 jan 2022, 08:15 Moet ie perse gecastreerd worden of zou in dit geval ook een castratiechip werken? Sterkte :-*
Niet castreren betekent nieuwe bultjes rond zijn poeperd binnen enkele maanden
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Kan castratie niet met een roesje en plaatselijke verdoving?
Das een operatie van 2x niets. Ik heb al gehoord dat ze dat niet onder volledige verdoving doen. Bij katers zeker, maar ik dacht bij reuen ook.. En zo'n bultje is ook vrij snel gepiept (weet ik uit ervaring).
Ik zou het eens navragen, als je er niet gerust op bent. Misschien mag je zelfs wel bij hem blijven dan?
Alhoewel, ik bedenk nu dat ie dan misschien gaat kwispelen en das natuurlijk niet handig. ::) Dat doen katers niet natuurlijk. :cool:

Zowiezo moet ie dan aan de hartbewaking en best ook met warmtemat in de buurt voor indien nodig en vochtinfuus (achteraf) om de narcose beter te verwerken.
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Het wordt tegelijk gedaan. Bobbie kan niet tegen elk antibacterieel middel. Van sommige krijgt hij uitslag en korsten op de huid. Dus liever alles in 1x dan twee keer onder een roes.
Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

Sterkte morgen!
pearlsofpassion schreef: di 11 jan 2022, 19:16 Kan castratie niet met een roesje en plaatselijke verdoving?
Das een operatie van 2x niets. Ik heb al gehoord dat ze dat niet onder volledige verdoving doen. Bij katers zeker, maar ik dacht bij reuen ook.. En zo'n bultje is ook vrij snel gepiept (weet ik uit ervaring).
Ik zou het eens navragen, als je er niet gerust op bent. Misschien mag je zelfs wel bij hem blijven dan?
Alhoewel, ik bedenk nu dat ie dan misschien gaat kwispelen en das natuurlijk niet handig. ::) Dat doen katers niet natuurlijk. :cool:

Zowiezo moet ie dan aan de hartbewaking en best ook met warmtemat in de buurt voor indien nodig en vochtinfuus (achteraf) om de narcose beter te verwerken.
Het is natuurlijk een simpele routine "operatie" maar het zit bij oudere honden wel meer vast.
Althans, dat is wat de DA tegen mij zei bij Xavi zijn castratie.. hij was toen 5 en dat was al oud (moet natuurlijk liefst als ze net geboren zijn zo ongeveer ::) ).
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Sterkte met de zenuwen voor de operatie! Hopelijk verloopt alles voorspoedig en is hij snel weer de oude
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Joep was 14 toen hij gecastreerd moest worden, het ging goed, was ook spannend natuurlijk, hij had dan wel geen hartruis.
Zijn er dan dingen die gedaan/nagelaten/extra in de gaten kunnen worden (gehouden) ivm de hartruis of is het een kwestie van geluk?
Sterkte! Ik ga vast duimen voor jullie :-*
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

- pien - schreef: wo 12 jan 2022, 12:47 Joep was 14 toen hij gecastreerd moest worden, het ging goed, was ook spannend natuurlijk, hij had dan wel geen hartruis.
Zijn er dan dingen die gedaan/nagelaten/extra in de gaten kunnen worden (gehouden) ivm de hartruis of is het een kwestie van geluk?
Sterkte! Ik ga vast duimen voor jullie :-*
Scott is in 2020 geopereerd (was toen 7,5) en heeft ook een hartruis. Wij hebben in overleg met de da vooraf een bloedonderzoek laten doen en hij heeft gasnarcose met beademing gekregen. Die vorm van narcose schijnt het veiligst te zijn.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

pluk schreef: wo 12 jan 2022, 13:08 Scott is in 2020 geopereerd (was toen 7,5) en heeft ook een hartruis. Wij hebben in overleg met de da vooraf een bloedonderzoek laten doen en hij heeft gasnarcose met beademing gekregen. Die vorm van narcose schijnt het veiligst te zijn.
Langer vooraf een bloedonderzoek of vlak van te voren? En hoe zit dat dan? Wat halen ze daar uit?
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Mandarijn schreef: wo 12 jan 2022, 09:40 Het wordt tegelijk gedaan. Bobbie kan niet tegen elk antibacterieel middel. Van sommige krijgt hij uitslag en korsten op de huid. Dus liever alles in 1x dan twee keer onder een roes.
Ja, dat dacht ik wel hoor. Maar dan nog duurt dat allemaal niet zo vreselijk lang.

Gasnarcose is idd het veiligst.
En uit een bloedonderzoek kunnen ze gewoon zijn lichamelijke toestand aflezen. Als de nier- of leverwaarden niet goed zijn, moeten ze vb beter opletten. Of de hematologie (bloedwaarden) die zijn ook handig om te weten.
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

- pien - schreef: wo 12 jan 2022, 13:28 Langer vooraf een bloedonderzoek of vlak van te voren? En hoe zit dat dan? Wat halen ze daar uit?
Wat PoP zegt.
Bloed is kort voor de operatie gecontroleerd.
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Bloed gaat gecontroleerd worden. En bultje wordt na verwijdering gecontroleerd worden.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Nogmaals sterkte morgen en ik ga duimen dat alles goed verloopt!
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Sterkte morgen .spannend
Hopelijk komt alles weer goed

Plaats reactie