vraagje nierdieet

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Plaats reactie

vraagje nierdieet

me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

vraagje nierdieet

Bericht door me and my boys »

Het is beetje eenzijdig wat ie nu krijgt en aangezien hij toch wel wat achteruit gaat wil ik zo graag meer verschillende vlees soorten geven soort van verwennen
Mag dat?
Bv. lamsvlees, kalkoen, eend, parelhoen, geit, kalfsvlees.....
Too
5-sterren
5-sterren

Re: vraagje nierdieet

Bericht door Too »

Idealiter geef je voornamelijk gevogelte vanwege de ca/f verhouding dus ik kies zelf voor eend, parelhoen, kip, kwartel, kalkoen, gans.

Als hij dit net zo lekker vindt als koe en lam zou ik t op vogels houden, hij moet vooral lekker aan het eten blijven
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Wat ik altijd heb begrepen is dat konijn ook licht verteerbaar is wat betreft de nieren net als gevogelte.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, dat scheen zo, maar Pike zocht het uit en toen bleek dat toch niet de kloppen.. Maar er zijn sites waar je fosforgehaltes kan opzoeken. Ik dacht dat paard ook laag was.

Het hangt er ook van af hoe erg zijn nierfalen en symptomen zijn hoe strikt je moet zijn.
En misschien dat een stukje als verwennerij wel kan terwijl een maaltijd niet kan.
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Voor zover mijn kennis reikt heeft 'wit vlees' dwz gevogelte de beste calcium/fosfor verhouding.

En van het 'rode' vlees kwamen paard en hert er het beste van af
(ooit heel lang geleden zocht flin dat soort zaken helemaal uit, dat was echt haar 'ding')

Plaats reactie