BPWR , mevrouw the hunter

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Plaats reactie

smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Ik heb nog geen tijd gehad om me er in te verdiepen . Misschien heeft iemand een tip

Onze nieuwe buurvrouw heeft een hond en een kat . We hebben het er al even kort over gehad . Buurvrouw gaat ook nadenken , hoe zij de kat op haar balkon kan houden

En dat moeten wij ook . Met de eigen kat ging het goed . Vreemde katten absoluut niet ! En ik ben dus panisch , bij de gedachte dat miss hunter een meter omhoog springt en van twee hoog naar beneden valt
Gaas gaat het hem niet worden vrees,ik , als juf het flink op de heupen heeft :-X veel te veel jachtdrift

Zelf dacht ik aan een soort van ren , met voldoende bewegingsvrijheid. Maar is dat stevig genoeg ?

Iemand een (andere ) tip ? Voor een ontsnappingskunstenaar

Dit is de situatie , achter de openstaande balkondeur is het balkon van de buurvrouw
Bijlagen
20220204_092434.jpg
dinky89
5-sterren
5-sterren

Re: BPWR , mevrouw the hunter

Bericht door dinky89 »

Nou heb ik zelf geen ervaring er mee (onze poes is zelfs te onhandig om over de schutting te komen ::) ) maar wellicht dat je hier inspiratie op kan doen en mogelijk offerte op kan vragen? https://nettenlijn.nl/kattennetten
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Kan er zo’n plantenbak met een hek staan?
008D8AC4-3E50-4CC1-AF5E-AAAAB04E3F64.jpeg
008D8AC4-3E50-4CC1-AF5E-AAAAB04E3F64.jpeg (79.83 KiB) 1322 keer bekeken
zoiets? Of ben je bang dat poes er omheen kruipt en op je balkon komt en mevrouw jaagt en er achteraan probeert te springen?
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Ik zie nu dat er geen ruimte is achter de deur dus dat kan niet - sorry…
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik zou gaan voor een gladde dichte plaat van het een of ander. Alles met richeltjes ed kan de kat overheen klimmen. Zo’n plantenbak houdt geen kat tegen vrees ik.

Plaat wat uit laten steken aan het uiteinde zodat de kat er niet langs kan.

Als de hoogte die nodig is om de kat tegen te houden wat onwenselijk is, kan het ook aan de kant van de kat schuin naar binnen komen met lossig gaas. Zodat de kat er daar ook niet over kan, maar jullie nog wel wat zicht houden. Of (plexi)glas voor een deel.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Er zijn speciale kattennetten voor dit doel.. Goed dicht maken.
Of een ren van gaas. Bij de kat haar balkon,wel te verstaan.
Maar bij beide moeten de eigenaren van de kat zien zitten.

Iets om tussen de beide balkons te zetten gaat niet helpen als mevrouw poes ook in de omtrek op wandel gaat. Anders komt ze wel van de andere kant en dan is ze helemaal gezien want kan ze niet eens vluchten.
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Paneel van dakgoot helemaal tot het einde van de scheidingsmuur, je wilt poes niet op je terras maar ook voorkomen dat mrs. Hunter de kat ziet
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Ik lees graag mee! Siep geloof ik wel maar Cato... en ik woon iets meer dan 2 hoog ::)
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Oh er komen al goede tips voorbij
Ik denk zelf ook dat glad materiaal geschikt is . Om te voorkomen dat het katje klautert , maar ook voor miss hunter . Iets met bv een plantenbak is niet geschikt voor een Russell, twee keer hap en juf wurmt zich er doorheen
Ze hebben maar een klein gat nodig om te ontsnappen . Zo gaat het in menig tuin ook als de boel niet goed omheind is .

Verder is het katje honden gewent , en denkt misschien .... gezellig nog een hond
Maar de buurhond is een goedzak zonder jachtdrift . Tut is ook een goedzak , maar de knop gaat echt om bij vreemde katten die oh zo leuk bewegen
pearlsofpassion
Moderator

Maar als de kat ook vrij in de buurt rondstruint is het toch echt wachten tot ze een keertje langs jouw balkon naar huis wil. En wat dan ? :-\
Of mis ik iets?
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

pearlsofpassion schreef: za 12 feb 2022, 03:05 Maar als de kat ook vrij in de buurt rondstruint is het toch echt wachten tot ze een keertje langs jouw balkon naar huis wil. En wat dan ? :-\
Of mis ik iets?

Hoe dan? Het is op 2 hoog, als de verbinding tussen familie smulpaap en de buren ontoegankelijk is dan kan poes alleen nog aan de andere kant buurten
pearlsofpassion
Moderator

Poezen kunnen dat. Die vinden altijd wel ergens een opstapje. Mijn ouders woonden vroeger in Brussel in een appartementsgebouw en daar sprongen de poezen gewoon van balkon naar balkon. :-X

Nu,kan je navragen he, of poeslief ook op de begane grond rondloopt als ze via het balkon naar buiten gaat. Of mooi boven blijft.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

pearlsofpassion schreef: za 12 feb 2022, 10:36 Poezen kunnen dat. Die vinden altijd wel ergens een opstapje. Mijn ouders woonden vroeger in Brussel in een appartementsgebouw en daar sprongen de poezen gewoon van balkon naar balkon. :-X

Nu,kan je navragen he, of poeslief ook op de begane grond rondloopt als ze via het balkon naar buiten gaat. Of mooi boven blijft.

Wij hebben een (1) hoog gewoond, maar onze katten kwamen echt niet naar beneden hoor. Behalve een keer toen Pluk naar beneden viel. Maar normaal niet. Ze hebben we iets nodig waar ze langs kunnen, ze kunnen niet via een gewone muur naar beneden.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

pearlsofpassion schreef: za 12 feb 2022, 10:36 Poezen kunnen dat. Die vinden altijd wel ergens een opstapje. Mijn ouders woonden vroeger in Brussel in een appartementsgebouw en daar sprongen de poezen gewoon van balkon naar balkon. :-X

We hebben de buurvrouw maar heel kort gesproken .
En haar kat kan denk ik niet vrij uit rond struinen. Wij zitten op 2 hoog , op de begane grond en eerste verdieping zitten o.a een apotheek en huisartsenpraktijk . Daar wil men vast geen nieuwsgierige kat binnen hebben
En van balkon naar balkon ? Het gaat om ons balkon en dat van de andere buurvrouw , dus dat valt ook mee . De buurvrouw woont er ook nog maar kort . Misschien dat ze bv een kattentrap plaatst ? Anders zie ik die kat echt niet naar beneden komen .

Plaats reactie