Diaree

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Diaree

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Je hebt Milbemax gegeven toch? Ik zie niet in de bijsluiter dat je na 2 weken nogmaals moet ontwormen.
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Lizzy schreef: za 19 feb 2022, 14:01 Je hebt Milbemax gegeven toch? Ik zie niet in de bijsluiter dat je na 2 weken nogmaals moet ontwormen.
Nee klopt
Wat of wanneer dan? Zou het nu over zijn dan?
Heb maar diastop gegeven naast wat jij zei al die tijd gedaan
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

kiara schreef: za 19 feb 2022, 14:24 Nee klopt
Wat of wanneer dan? Zou het nu over zijn dan?
Heb maar diastop gegeven naast wat jij zei al die tijd gedaan
Ze adviseren nu toch iets van 3 of 4 keer per jaar te ontwormen? Dat deed ik dus niet. Drie keer per jaar wormonderzoek via het Woud vind ik een beter idee. Je hebt nu ontwormt, prima, nu doorgaan met diatomeeënaarde en probiotica, dat is wat ik vind.
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Lizzy schreef: za 19 feb 2022, 17:34 Ze adviseren nu toch iets van 3 of 4 keer per jaar te ontwormen? Dat deed ik dus niet. Drie keer per jaar wormonderzoek via het Woud vind ik een beter idee. Je hebt nu ontwormt, prima, nu doorgaan met diatomeeënaarde en probiotica, dat is wat ik vind.
Ja dat doe ik ook nooit al die zooi erin
Zal ik over 2/3 maanden worm onderzoek doen bij het Woud?
Lijkt mij in dit geval verstandig

Ga ook zeker door met de diatomeeraarde en probiotica

Ben je zo dankbaar Lizzy :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

kiara schreef: za 19 feb 2022, 19:04 Ja dat doe ik ook nooit al die zooi erin
Zal ik over 2/3 maanden worm onderzoek doen bij het Woud?
Lijkt mij in dit geval verstandig

Ga ook zeker door met de diatomeeraarde en probiotica

Ben je zo dankbaar Lizzy :-*
:-*

Ja, dat zou ik doen, over 3 maanden een wormonderzoek. En als de diarree blijft: dan eerder.
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Lizzy schreef: zo 20 feb 2022, 07:28 :-*

Ja, dat zou ik doen, over 3 maanden een wormonderzoek. En als de diarree blijft: dan eerder.
Vannacht weer alles onder :-[
Denk door de wormkuur want het was juist goed.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

kiara schreef: zo 20 feb 2022, 08:07 Vannacht weer alles onder :-[
Denk door de wormkuur want het was juist goed.
Dat kan heel goed hoor. Dat is troep. Die heb je vrijdag gegeven? Of zaterdag?
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Lizzy schreef: zo 20 feb 2022, 08:47 Dat kan heel goed hoor. Dat is troep. Die heb je vrijdag gegeven? Of zaterdag?
Ja is ook zooi maar ja had geen keus
Was vrijdag dat ik het gaf
Overigens nu geen worm gezien

Het is weer schoon :(

Wat ze ook flikt de vuilak: poep eten
Ja ik ruim het direct op in de tuin maar pakt het waar ik bij sta
Zeg dan heel hard FOEI en laat dan gelukkig los
Bah 🤢
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Diarree komt wel vaker op en weer terug..
Niet te snel conclusie trekken. ;) de ene dag is het van de fenegriek, volgende van de wormkuur.... Veel kans dat het iets geheel anders is.

Maar ik vind het wel erg naar voor je. En ik vind het jammer dat ik je niet kan helpen.
Ik vind dat je wel het juiste plan van aanpak hebt. Ze waarschuwen wel voor gebruik van diatom bij pups. Ik denk dat dat om zich in te dekken is ipv dat het echt kwaad kan, maar het kan ook geen kwaad het een beetje in je achterhoofd te houden.
Geef je nu clear intestine? Ikzelf heb een beetje het gevoel dat de darmen wat beschadigd zijn dus ik zou in zetten op gezonde darmen. Dat gaat verder dan probiotica. Dat gaat ook over de darmwand.
Voor m'n kat had ik vroeger iets op basis van moutpasta dat hielp, maar ik weet niet of dat een goed idee is voor jouw pup want daar zat ook een soort van suiker in, dus misschien werkt dat net averrechts.

Wat ik ook zou doen is de vis even uit het menu knikkeren en evt een dagboekje over wat ze eet bijhouden. Probeer even niets echt dagelijks te geven en als het dan toch voedingsgerelateerd zou zijn (je weet maar nooit) ga je vast een patroon zien. Kijk ook eens kritisch naar de snacks en tussendoortjes.

Maar zoals gezegd, niet meteen conclusie trekken. Je schrijft het beter allemaal eens grondig op en duidt evt verdachte dingen aan. En dan ga je het op den duur waarschijnlijk wel zien als het iets is dat ze binnenkrijgt (en niet vb Giardia, wat ook nog kan).

Sterkte ermee !
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

pearlsofpassion schreef: zo 20 feb 2022, 08:58 Diarree komt wel vaker op en weer terug..
Niet te snel conclusie trekken. ;) de ene dag is het van de fenegriek, volgende van de wormkuur.... Veel kans dat het iets geheel anders is.

Maar ik vind het wel erg naar voor je. En ik vind het jammer dat ik je niet kan helpen.
Ik vind dat je wel het juiste plan van aanpak hebt. Ze waarschuwen wel voor gebruik van diatom bij pups. Ik denk dat dat om zich in te dekken is ipv dat het echt kwaad kan, maar het kan ook geen kwaad het een beetje in je achterhoofd te houden.
Geef je nu clear intestine? Ikzelf heb een beetje het gevoel dat de darmen wat beschadigd zijn dus ik zou in zetten op gezonde darmen. Dat gaat verder dan probiotica. Dat gaat ook over de darmwand.
Voor m'n kat had ik vroeger iets op basis van moutpasta dat hielp, maar ik weet niet of dat een goed idee is voor jouw pup want daar zat ook een soort van suiker in, dus misschien werkt dat net averrechts.

Wat ik ook zou doen is de vis even uit het menu knikkeren en evt een dagboekje over wat ze eet bijhouden. Probeer even niets echt dagelijks te geven en als het dan toch voedingsgerelateerd zou zijn (je weet maar nooit) ga je vast een patroon zien. Kijk ook eens kritisch naar de snacks en tussendoortjes.

Maar zoals gezegd, niet meteen conclusie trekken. Je schrijft het beter allemaal eens grondig op en duidt evt verdachte dingen aan. En dan ga je het op den duur waarschijnlijk wel zien als het iets is dat ze binnenkrijgt (en niet vb Giardia, wat ook nog kan).

Sterkte ermee !
Dank je wel voor het mee denken

Wat is clear intestinne?

Ik geef eigengemaakte cq gedroogde Kvv koekjes verder niks kwa koekjes

Verder geef ik wat Lizzy zei
Dus ook de goede ( dure ) probiotica
En ik geef nu even 2/3 dagen dia stop wat wel goed helpt
En nog steeds 2/3 min gekookte Kvv

Ik durf nu niks meer te veranderen.

Van de diatomeeraarde wist ik niet maar 9 jaar geleden ook aan mijn Sint Bernard van toen 3/4 maanden oud gegeven die dus wel giardia had.( had toen onderzoek gedaan bij het Woud)

Ik ga hier rustig mee door mocht het over 2 weken nog zo zijn ( wat ik niet hoop) ga ik ontlasting opsturen naar het Woud.
Trouwens denk dat ik dat zowiezo ga doen aangezien die wormen zooi.
Maar kan niet eerder als minimaal 2 weken na wormkuur las ik op hun site.

Ik denk dat ze nog nooit ontwormd is behalve dan 2 weken geleden en afgelopen vrijdag.

Maar heb vertrouwen erin dat het goed komt 🙏
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

pearlsofpassion schreef: zo 20 feb 2022, 08:58 Diarree komt wel vaker op en weer terug..

Sterkte ermee !
Waar waarschuwen ze voor het gebruik van diatomeeënaarde bij pups? Want op Wolfscreekrange geven ze het aan alle pups en kittens. En die hebben nu iets van 20 jaar ervaring.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

kiara schreef: zo 20 feb 2022, 09:59 Dank je wel voor het mee denken

Wat is clear intestinne?

Ik geef eigengemaakte cq gedroogde Kvv koekjes verder niks kwa koekjes

Verder geef ik wat Lizzy zei
Dus ook de goede ( dure ) probiotica
En ik geef nu even 2/3 dagen dia stop wat wel goed helpt
En nog steeds 2/3 min gekookte Kvv

Ik durf nu niks meer te veranderen.

Van de diatomeeraarde wist ik niet maar 9 jaar geleden ook aan mijn Sint Bernard van toen 3/4 maanden oud gegeven die dus wel giardia had.( had toen onderzoek gedaan bij het Woud)
Ik ken die waarschuwing niet en zoals hierboven ook geschreven: bij Wolfscreekrange geven ze het aan al hun pups en kittens (ook in de opvang).
Ik ga hier rustig mee door mocht het over 2 weken nog zo zijn ( wat ik niet hoop) ga ik ontlasting opsturen naar het Woud.
Trouwens denk dat ik dat zowiezo ga doen aangezien die wormen zooi.
Maar kan niet eerder als minimaal 2 weken na wormkuur las ik op hun site.

Ik denk dat ze nog nooit ontwormd is behalve dan 2 weken geleden en afgelopen vrijdag.

Maar heb vertrouwen erin dat het goed komt 🙏
Ik zou inderdaad eerst gewoon even afwachten wat dit allemaal gaat doen. Als de diarree over een week weg is: over 3 maanden ontlasting insturen. En als de diarree blijft: doe dan over 2 weken een test en dan zou ik giardia wel meepakken.
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Lizzy schreef: zo 20 feb 2022, 11:00 Ik ken die waarschuwing niet en zoals hierboven ook geschreven: bij Wolfscreekrange geven ze het aan al hun pups en kittens (ook in de opvang).

Dat heb ik ook gelezen op de wolf creek ranch dat het totaal geen kwaad kan.

Ik zou inderdaad eerst gewoon even afwachten wat dit allemaal gaat doen. Als de diarree over een week weg is: over 3 maanden ontlasting insturen. En als de diarree blijft: doe dan over 2 weken een test en dan zou ik giardia wel meepakken.
Ga ik ook zeker zo doen 👍
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Lizzy schreef: zo 20 feb 2022, 10:54 Waar waarschuwen ze voor het gebruik van diatomeeënaarde bij pups? Want op Wolfscreekrange geven ze het aan alle pups en kittens. En die hebben nu iets van 20 jaar ervaring.
Ik denk eerder dat het is dat ze niet 100% zeker (wetenschappelijk vastgesteld) weten dat het geen kwaad kan en dus voor de zekerheid ervoor waarschuwen. Zoals bij veel medicatie een leeftijdsondergrens staat terwijl het niet noodzakelijk kwaad kan voor jongere kinderen maar gewoon niet goedgekeurd is.
Ik heb eerlijk gezegd nog geen site gezien waar je't kan bestellen waar het niet onderaan ergens staat, die waarschuwing. Maar zoals gezegd, ik zou er ook niet overdreven veel waarde aan hechten. Er staan op diezelfde sites ook doseringen voor pups en kittens dus ja... ::) :P
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

pearlsofpassion schreef: zo 20 feb 2022, 16:33 Ik denk eerder dat het is dat ze niet 100% zeker (wetenschappelijk vastgesteld) weten dat het geen kwaad kan en dus voor de zekerheid ervoor waarschuwen. Zoals bij veel medicatie een leeftijdsondergrens staat terwijl het niet noodzakelijk kwaad kan voor jongere kinderen maar gewoon niet goedgekeurd is.
Ik heb eerlijk gezegd nog geen site gezien waar je't kan bestellen waar het niet onderaan ergens staat, die waarschuwing. Maar zoals gezegd, ik zou er ook niet overdreven veel waarde aan hechten. Er staan op diezelfde sites ook doseringen voor pups en kittens dus ja... ::) :P
Zal wel weer verplicht zijn om te melden
Anders verdienen de farmaceutische industrie niks, net als bij mensen bij bv producten op natuurlijke basis.

Maar heel voorzichtig goed nieuws ze had een mooie drol 💩 zonder worm
Ben nog nooit zo blij geweest met een mooie drol ;D

En ze is volop aan het wisselen, vond vandaag 3 kiesjes
Dacht dat ze daar ook wel is slappere ontlasting van kunnen krijgen.
Maar geloof meer in een gruwelijke worm besmetting.

Ze eet als een reiger ( geef haar nu 1500 gram)

Ben toch blij dat ik haar gered heb bijgod weet wat er anders gebeurd was :-[

Ga zo ook even vragen hoe het met der 2 broertjes gaat

Plaats reactie