Myla schreef: za 07 mei 2022, 13:44
Dank je Lizzy voor je snelle en uitgebreide reactie !
Ik heb vanochtend gelijk meer merken van verschillende diersoorten erbij gehaald om te kijken wat Kibo lekker vind en wat wel niet goed gaat .
Ik heb Tammenga , kivo , dogmeat , lotgering raadde ze af omdat deze grof nog voor was hem . Kibo weegt nu 4,1 kilo met 20 weken en word wsl ( geschat ) zo’n kilo of 7 , dus betaalbaar .
Lotgering ken ik ook, dat is echt niet heel grof gemalen en dat kan ie prima eten. De fokker van Sjoerd voert dit aan haar pups vanaf 4 weken! Mijn pups eten vanaf 4 weken ongemalen voer zelfs.
Mijn dierenarts had wat voorschriften op papier erbij gegeven , honden idd metrobactin en katten panacur .
Voordat hij echt ziek werd rook ik het al aan zijn vacht en stink scheten , helaas dag later hield hij niks meer binnen waaronder ook water .
Ja. Nou ja, nou wil ik niet eigenwijs doen maar dit is gewoon niet waar. Ook voor honden is Panacur het eerste keuze middel. En het werkt niet perfect maar beter dan Metrobactin.
Ik wil dat Kibo ook geen antibiotica krijgt meer hiervoor en zal idd andere wegen willen bewandelen mits zijn ontlasting goed blijft gaan . Deze is keihard nu , klopt dit met kvv ?
Ja, dat kan. Dat is ook wel van de overschakeling. Even wennen dus. En op sommige KVV's is de ontlasting ook harder doordat er meer bot of calcium in zit. Ik zou me daar voor nu geen zorgen over maken.
In de folder stond ook gelijk na kuur weer te testen door 3 dagen ontlasting te verzamelen , hier had ik al gelezen om er meer tijd tussen te laten .
Het hangt er erg vanaf welke test je doet. Als het Woud de test doet: die doen ook een antigen test en als je te snel test zal je hond meestal weer positief testen. Dus even wat langer afwachten, zeg een week of 3 a 4 en dan opnieuw testen. In de tussentijd de ontlasting opruimen.
Ik had gelezen dat L glutamine kan helpen bij darmherstel , mag hij nu al probiotica ? Ik had ergens gelezen dat ik hier beter even mee kan wachten omdat giardia hier weer dol op is . Wat dat betreft lees je zoveel tegenstrijdige berichten .
Ja, daar word je gek van, van die tegenstrijdige berichten..... Misschien is het ook wel erg hond afhankelijk hoor, maar meerdere holistische dierenartsen hebben mij geadviseerd wel probiotica te geven en Sjoerd deed het met probiotica ook echt veel beter dan zonder. L-Glutamine helpt de darm te herstellen maarrrrr, dat heeft geen zin zolang de hond nog giardia heeft dus als ie negatief test: dan kun je L-Glutamine geven als je denkt dat het nodig is.
Ik ben voor nu blij dat het weer een levendige & hongerigepup is en hij is weer aangekomen
Kijk! Dat is top nieuws!!!!!!!!!!!

. En we gaan gewoon positief denken, de volgende test test hij negatief en hij krijgt het nooit meer terug!