Is partner ook heel blij mee, hij moet straks nog weg op de fiets en vaak als hij weg moet regent het terwijl het daar omheen dagenlang droog is
Het weer
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Het weer
Hier hangen nu wat donkere wolken en vallen er wat druppels.
Is partner ook heel blij mee, hij moet straks nog weg op de fiets en vaak als hij weg moet regent het terwijl het daar omheen dagenlang droog is
Morgen ook nog een pittig dagje;
Inwoners van het oosten van Brabant kunnen donderdagavond het beste hun parasols opbergen en trampolines vastzetten, want vrijdagmiddag is er een kans dat een supercell voorbij raast. ,,Een supercell is het zwaarste kaliber onweersbui dat mogelijk is", licht meteoroloog Alfred Snoek van Weerplaza toe. Lokaal zijn zware windstoten te verwachten, met mogelijk hagel.
Inwoners van het oosten van Brabant kunnen donderdagavond het beste hun parasols opbergen en trampolines vastzetten, want vrijdagmiddag is er een kans dat een supercell voorbij raast. ,,Een supercell is het zwaarste kaliber onweersbui dat mogelijk is", licht meteoroloog Alfred Snoek van Weerplaza toe. Lokaal zijn zware windstoten te verwachten, met mogelijk hagel.
- pearlsofpassion
- Moderator
Of steeds niet?Hier nog geen drup gevallen. Al heeeeel lang niet
Komt misschien nog jullie richting uit. Vanmiddag zat het toch ook in Mechelen.
Maar misschien gaat het ook aan jullie voorbij. Kan natuurlijk.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Oef. Bij de laatste Brabantse supercel was ik toevallig op bezoek in Deurne, vanuit Duitsland. Met een (voor ons) nieuwe auto, net drie dagen in bezit. Die ik bij terugkomst in Duitsland voor 11.000 euro kon laten uitdeuken, dankzij die supercel en zijn hagelkorrels.eelke schreef: do 19 mei 2022, 14:55 Morgen ook nog een pittig dagje;
Mijn advies: probeer je auto onder dak te brengen, of leg er in elk geval een goed vastgemaakt dekzeil overheen. Mochten je autoramen dan kapotgehageld worden, is het in elk geval nog droog binnen.
Maar ik hoop dat het ditmaal meevalt voor Brabant!
Ik moest vanochtend even naar mijn werk (in kader van re-integratie) en vlak voordat de deuren van de trein dicht gingen was er toch een ongelooflijke harde knal! Gewoon, ook maar 1. Later begreep ik dat het bij mijn huisarts was ingeslagen in de praktijk. Dat is hemelsbreed niet ver van Utrecht CS.
Ik ben ondertussen thuis en hier heeft het ook flink hard geregend, de ramen stonden op de kiepstand maar in huis lag ook een plasje water.
De zon schijnt ondertussen weer. Dat had niet zo gehoeven eigenlijk.
Hopelijk valt het mee met de supercell!!
Ik ben ondertussen thuis en hier heeft het ook flink hard geregend, de ramen stonden op de kiepstand maar in huis lag ook een plasje water.
De zon schijnt ondertussen weer. Dat had niet zo gehoeven eigenlijk.
Hopelijk valt het mee met de supercell!!
- CindyMayella
- 5-sterren

Valt hier af en toe flinke bui, van klam vies warm tot even beetje afkoeling… vind dit geen fijn weer, zowel niet voor mn astma als gewoon normaal slapen 
Hier is inmiddels ook een flinke plens gevallen. Was hard nodig na al die droogte. Met wat minder geweld mag voor mij wel, maar dat schijnt tegenwoordig helaas normaal te zijn. 
-
Mandarijn
- 5-sterren

Het was een korte maar hevige bui. Bas helemaal in de stress. En na de bui ging de pager en mocht ik bonen gaan zagen
- pearlsofpassion
- Moderator
Oeh ja, das 2x niets.
Dat valt dan wel tegen.
Tis beter als het wat gespreid is he, nu stroomt het zo fel af ipv in de grond trekken.
Dat valt dan wel tegen.
Tis beter als het wat gespreid is he, nu stroomt het zo fel af ipv in de grond trekken.
-
Mandarijn
- 5-sterren

Voor de zekerheid de rest van de boom ook maar gezaagd. Ze voorspellen voor morgen nog erger weer en dan zul je zien dat je terug moet komen voor de rest vd boom
Zo, da's een beste klus. Goed gedaan!
Hoe is het in het zuiden van het land? Ik lees niets spannends op NOS en de buien lijken limburg en brabant nu wat voorbij te zijn.
Hier komt het over een half uurtje/uurtje aan. Ik ben benieuwd!
Ik woon wel niet in het zuiden maar las net bij de nieuwsberichten dat in beek daken van huizen zijn gewaaid.Kaela schreef: vr 20 mei 2022, 15:03 Hoe is het in het zuiden van het land? Ik lees niets spannends op NOS en de buien lijken limburg en brabant nu wat voorbij te zijn.
-
Mandarijn
- 5-sterren

Zuid-Limburg heeft de volle laag gekregen. Beek meerdere huizen beschadigd. 1 staat op instorten. Spaybeek veel omgewaaide bomen. Dus in die regio zijn ze met drones de schade in beeld aan het brengen
-
Mandarijn
- 5-sterren

Voeg daar ook maar Schinnen en Sittard-Geleen bijMandarijn schreef: vr 20 mei 2022, 16:52 Zuid-Limburg heeft de volle laag gekregen. Beek meerdere huizen beschadigd. 1 staat op instorten. Spaybeek veel omgewaaide bomen. Dus in die regio zijn ze met drones de schade in beeld aan het brengen