Klaar voor de operatie
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Klaar voor de operatie
De vierde les zit erop . Inmiddels word ze flink aan het werk gezet . Twee keer in ondiep water , dat is pittig .En twee keer in diep water . Ze gaat graag heen , gaat heel enthousiast naar binnen , begroet de juf . Die duidelijk in de smaak valt , en gaat dan naar het bad . Ik ben er klaar voor . De eerste keer was er nog lokvoer nodig , nu niet . Ik ben aan het werk .
Maar ze is wel bekaf , valt als een blok in slaap . De 27e moeten we op controle bij ome dokter .
Zo fijn dat ze zoveel plezier beleefd bij de revalidatie. Alsof ze weet dat het goed voor haar is
En wat ligt ze daar heerlijk tussen de benen. Kan baas niet stiekem weg
En wat ligt ze daar heerlijk tussen de benen. Kan baas niet stiekem weg
- Charlie Angel
- Moderator
Die ligt heerlijk te snurken zo. En wat goed dat de revalidatie zo goed gaat. [emoji8]
Geweldig dat ze zo graag naar de therapie gaat 
Dat is ook de favoriete houding van Ilan, steuntje in de rug en kussentje voor het hoofd
Fijn dat er zo'n vooruitgang in de revalidatie zit, dat stemt hoopvol! Goed bezig
Fijn dat er zo'n vooruitgang in de revalidatie zit, dat stemt hoopvol! Goed bezig
Herstel tijd duurde deze keer een dag langer
Dus korter gewandeld , en veel geslapen
Maar sinds vandaag is ze weer oké
Vanmiddag een gebiedje ingegaan wat deels zwaarder was om doorheen te lopen
Heeft ze zo'n 10 minuten gedaan , daaropvolgend weer gemakkelijk terrein
Ze deed het prima . Daarna een paar uur rust en eten . En vanavond een rondje dorp , zo'n 30 minuten . Ze liep nog steeds prima . De freule is wel wat minder voldaan de laatste tijd . Ze krijgt meer honger . Dus vanaf deze week maar wat meer eten .
Dus korter gewandeld , en veel geslapen
Maar sinds vandaag is ze weer oké
Vanmiddag een gebiedje ingegaan wat deels zwaarder was om doorheen te lopen
Heeft ze zo'n 10 minuten gedaan , daaropvolgend weer gemakkelijk terrein
Ze deed het prima . Daarna een paar uur rust en eten . En vanavond een rondje dorp , zo'n 30 minuten . Ze liep nog steeds prima . De freule is wel wat minder voldaan de laatste tijd . Ze krijgt meer honger . Dus vanaf deze week maar wat meer eten .
Wat fijn dat het zo goed gaat met de revalidatie!
Gister weer geoefend . Maar wel een klein tandje minder dan vorige week
Behandelend arts ( die nog steeds wekelijks belt ) vond de hersteltijd te lang duren
Dat was ons ook al opgevallen ....
Maar ja , soms moet je even proberen....
Is met wandelen idem . Voor nu gaat het goed . Aan uitbreiding is ze nog niet toe
Uiteraard wil ze wel , maar dan raakt ze duidelijk overbelast
Behandelend arts ( die nog steeds wekelijks belt ) vond de hersteltijd te lang duren
Dat was ons ook al opgevallen ....
Maar ja , soms moet je even proberen....
Is met wandelen idem . Voor nu gaat het goed . Aan uitbreiding is ze nog niet toe
Uiteraard wil ze wel , maar dan raakt ze duidelijk overbelast
Was het niet 8 weken? Ik kan me herinneren dat ik toen dacht als Malbec er is dan moet ze nog 4 weken afzien 
Ja, soms moet je wat proberen om te ontdekken waar voor nu de grens ligt. Klinkt als een goed team dat Thara om zich heen heeft 
Er staat 8 tot 12 weken voor dit revalidatietrajectpike schreef: zo 23 okt 2022, 08:37 Was het niet 8 weken? Ik kan me herinneren dat ik toen dacht als Malbec er is dan moet ze nog 4 weken afzien![]()
En ja , soms moeten wij op de rem trappen
Nu net ook weer . Kar gaat nog steeds mee als ik de oefen ronde doe . Rondje van 1,5 uur , asfalt. Dat doen we het meest . Dan is de tang flink op dreef , maar ik doe haar toch echt 3 keer in de kar . Hevig protest , maar 1,5 uur achter elkaar is toch echt nog teveel
We mogen langzaam aan de afstand uitbreiden. Maar loopt ze te ver dan is er terugval . Dus ze zal voorlopig nog even begrenst moeten worden
Ja hoor . Ook squatraining is maatwerkdinky89 schreef: zo 23 okt 2022, 10:19 Ja, soms moet je wat proberen om te ontdekken waar voor nu de grens ligt. Klinkt als een goed team dat Thara om zich heen heeft![]()
Afgelopen keer 3 minuten korter , en nu minder lange hersteltijd . Dus voorlopig houden we deze oefeningen aan .
We zijn op controle geweest
Was nog een hele toer om de tut mee naar binnen te krijgen . Bij de ingang in de remmen . Logisch , maar eenmaal bij de dokter merkte ze al snel dat er niets hoefde te gebeuren . Dok ging even op de vloer zitten , even kroelen , een koekje . En toen mocht ie haar ook even onderzoeken
Nu , hij was dik tevreden, bespiering is goed . En voor nu beweegt ze prima . Zo nu en dan laat ze aan het geopereerde pootje nog een verkorte pas zien . Maar dat kost nog tijd en oefening . Voorlopig gaan we door met squatraining. We hebben er nu 5 lessen op zitten . In principe is ze buiten nu vrij , ze mag los . Spelen met andere honden mag over 4 weken , al zijn we daar toch al selectief in . Honden van haar formaat prima , maar grote ongeleide projectielen , nee dus . Binnen spelen mag ze nog niet . Uiteraard wel hersenwerk . En verder mogen we zelf bekijken wat ze aan kan .
Was nog een hele toer om de tut mee naar binnen te krijgen . Bij de ingang in de remmen . Logisch , maar eenmaal bij de dokter merkte ze al snel dat er niets hoefde te gebeuren . Dok ging even op de vloer zitten , even kroelen , een koekje . En toen mocht ie haar ook even onderzoeken
Nu , hij was dik tevreden, bespiering is goed . En voor nu beweegt ze prima . Zo nu en dan laat ze aan het geopereerde pootje nog een verkorte pas zien . Maar dat kost nog tijd en oefening . Voorlopig gaan we door met squatraining. We hebben er nu 5 lessen op zitten . In principe is ze buiten nu vrij , ze mag los . Spelen met andere honden mag over 4 weken , al zijn we daar toch al selectief in . Honden van haar formaat prima , maar grote ongeleide projectielen , nee dus . Binnen spelen mag ze nog niet . Uiteraard wel hersenwerk . En verder mogen we zelf bekijken wat ze aan kan .
- Kromfohrlanders
- 4-sterren

Wat fijn!
Ik ben zo moe
Stress vergt veel hoor
Had er niet zoveel vertrouwen in
Straks weer gedoe aan mijn lijf
Ze ligt inmiddels in coma , buikje vol
Stress verwerken
Stress vergt veel hoor