Snuffelmat

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Snuffelmat

pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

zurca schreef: wo 18 jan 2023, 17:09 Het gaat bij honden niet om "makkelijk of moeilijk". Het bezig zijn met vaste spellen of hersenwerk geeft mentale uitdaging en daar hoeft geen moeilijk of makkelijk aan te hangen om die voldoening te krijgen.
Kijk, een hond die het snel op pakt kan je natuurlijk uitdagen door een fase verder te gaan maar je kan gewoon de "makkelijke" dingen blijven aanbieden want het geeft ook die mentale uitdaging.

Met Pippa speel ik ook verschillende puzzels. In verschillende gradaties. En die ze makelijk doet, die doen we gewoon een aantal keer achter elkaar. Verder doen we ook hersenwerk. En dat kan gewoon met allerlei huis tuin en keuken dingen.
Is het niet zo dat zo'n puzzel gaat vervelen, als ze het trucje goed beheersen?? Want als hij in een knipoog de schuifjes opendoet, dan is dat toch geen uitdaging meer? Of zie ik dat verkeerd?
Hij had vanochtend wel wat moeite met de klepjes, die hij gisteren zo goed openmaakte, daar is hij best een tijd mee zoet geweest. Hij mepte telkens met zijn poot tegen het hendeltje maar vanaf de verkeerde kant. En als hij het met zijn tandjes beetpakte trok hij recht omhoog. Hij werd er een beetje kriegelig van ;D Ik zei ik zal je even helpen vent, maar oh nee dat mocht niet hoor, afblijven ;D ;D Uiteindelijk had hij toch succes. Het spel heb ik toen afgesloten met de schuifjes. Die zijn appeltje eitje voor hem. Even een snel succesje tot slot.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

pike schreef: wo 18 jan 2023, 17:28 Is het niet zo dat zo'n puzzel gaat vervelen, als ze het trucje goed beheersen?? Want als hij in een knipoog de schuifjes opendoet, dan is dat toch geen uitdaging meer? Of zie ik dat verkeerd?
Hij had vanochtend wel wat moeite met de klepjes, die hij gisteren zo goed openmaakte, daar is hij best een tijd mee zoet geweest. Hij mepte telkens met zijn poot tegen het hendeltje maar vanaf de verkeerde kant. En als hij het met zijn tandjes beetpakte trok hij recht omhoog. Hij werd er een beetje kriegelig van ;D Ik zei ik zal je even helpen vent, maar oh nee dat mocht niet hoor, afblijven ;D ;D Uiteindelijk had hij toch succes. Het spel heb ik toen afgesloten met de schuifjes. Die zijn appeltje eitje voor hem. Even een snel succesje tot slot.
Shadow vindt de puzzels die hij al lang kan nog steeds leuk. Hij is er alleen zo snel klaar mee :biggrin2: dat ik het saai vind worden .. ::)
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Siberienne schreef: wo 18 jan 2023, 18:12 Shadow vindt de puzzels die hij al lang kan nog steeds leuk. Hij is er alleen zo snel klaar mee :biggrin2: dat ik het saai vind worden .. ::)
…en dat het veel snoep gaat kosten als je ze even bezig wil houden :biggrin2:
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

pike schreef: wo 18 jan 2023, 18:46 …en dat het veel snoep gaat kosten als je ze even bezig wil houden :biggrin2:

Ach ja… ik maak het wel ‘moeilijker’ in dat hij meer handelingen moet doen om te scoren. Maar moet heel eerlijk bekennnen dat we niet zo vaak meer puzzelen …
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Siberienne schreef: wo 18 jan 2023, 19:30 Ach ja… ik maak het wel ‘moeilijker’ in dat hij meer handelingen moet doen om te scoren. Maar moet heel eerlijk bekennnen dat we niet zo vaak meer puzzelen …
Kan me zo voorstellen dat de behoefte ook afneemt als ze wat ouder zijn. Maar voor de pup is alles wat hem bezig houdt meegenomen. Al zijn het maar 5 minuten. Dat ik strakjes zelf de puzzel niet meer leuk vind doet niet ter zake. Zolang Malbec er maar plezier mee heeft :)
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

pike schreef: wo 18 jan 2023, 19:46 Kan me zo voorstellen dat de behoefte ook afneemt als ze wat ouder zijn. Maar voor de pup is alles wat hem bezig houdt meegenomen. Al zijn het maar 5 minuten. Dat ik strakjes zelf de puzzel niet meer leuk vind doet niet ter zake. Zolang Malbec er maar plezier mee heeft :)
Nou hier niet hoor :biggrin2: oh ze gaan afwassen . Muts staat in de keuken . Zijn jullie klaar ? Dan mag de ene butler juf eerst een massage geven . Dan is dat ritueel voorbij , dan komt ze voor me zitten. Ben je er klaar voor ? Dan mag ik de snuffelmat halen en snuffelen maar . Speelgoed , dat word wel minder .
Dit is de nieuwste snuffelmat .
Bijlagen
20221225_190036.jpg
20221225_190047.jpg
20221225_190047.jpg
Tibbies
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tibbies »

@smulpaap de mat is prachtig! Heb je die zelf gemaakt?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

Ik heb deze laatst gekocht bij de Pets Place:

https://www.petsplace.nl/adori-snackmat ... 975203-pps

Hele leuke! Vos vind het heel leuk om te doen, Muis moet m nog even testen. :biggrin2:
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Aangezien Shadow vandaag de WC rol ging slopen, denk ik dat we maar weer eens wat uit de kast moeten gaan halen… die begint aan een nieuwe puppy-tijd :biggrin2:
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Tibbies schreef: wo 18 jan 2023, 20:31 @smulpaap de mat is prachtig! Heb je die zelf gemaakt?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nee hoor
Ik bestel weleens kauwmateriaal bij natuurlijk voor dieren in Barendrecht. Die verkoopt diverse matten
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Siberienne schreef: wo 18 jan 2023, 20:57 Aangezien Shadow vandaag de WC rol ging slopen, denk ik dat we maar weer eens wat uit de kast moeten gaan halen… die begint aan een nieuwe puppy-tijd :biggrin2:
;D ;D ;D

Malbec was dan wel nog niet zo goed met klepjes openmaken, deuren openmaken kan hij inmiddels als de beste. Heel subtiel drukt hij met twee voetjes de klink naar beneden. Dus is de klink van de keukendeur vervangen door een draaiknop, de klink van de slaapkamerdeur verticaal gezet, en blijft de voordeur op slot gedraaid..... En zo wordt beetje bij beetje het huis verbouwd ;D ;D ;D
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Een fleece kleed is hier ook heel leuk :D
Ik zet dan een hoedje op , daar is ze helemaal dol op . Er zitten snoepjes onder de hoed . Dan verstop ik me onder het fleece kleed. Dan is het eerst de butler zoeken , dat is het dolle moment . Dan mag ze de hoed van mijn hoofd afhalen . En dan vallen er ook nog snoepjes , alle kanten op :biggrin2:
Als ze die gevonden heeft verstop ik snoepjes tussen het kleed , rustig snuffelen en dan ploft het in coma .
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Maar ik heb wel kort haar :biggrin2:
Mocht het meuren , dan is mijn haar zo weer gewassen en droog
Of ze doet het spel met de hoed met de andere butler . Die heeft weinig haar :biggrin2:
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Nou als ik dat spelletje met Malbec zou doen werd ik compleet gemolesteerd :-X en in plaats van in coma te vallen zou hij helemaal uit zijn plaat gaan ::)
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Ik heb een nieuwe puzzel voor hem besteld, vol met schuifjes :D

Plaats reactie