Als de klik er is ...
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Als de klik er is ...
Ze zoekt dus veel steun bij jullie, love tender en care doet wonderen he?
Hij hoeft hier alleen maar hond te zijn , en kan dus ontspannen
Hij ging de laatste tijd al twee dagen en nachten naar een oppas , ook daar vond ie het erg fijn . Spelen met het hondje van de oppas . En je " geen zorgen " hoeven maken om je zieke baasje . Ze zijn van nature natuurlijk al gevoelig , hij is deels opgeleid als hulphond .(. Maar oom wegens te ziek worden mee gestopt Maar raakte uiteindelijk ernstig verward . Wilde niet naar vader luisteren tijdens het uitlaten . Kon niet meer genieten en ontspannen tijdens het wandelen . Hij wilde alleen maar naar huis . Voor mijn zieke baasje " zorgen "
Zijn eigen baasje kon niets meer met hem .
Wij leggen hem niets op . Zo heeft hij nog steeds zijn tuigje om . Dat is nog veel te spannend . Dan komen we te dichtbij .
We moeten zijn gereserveerde gedrag nu eenmaal nemen zoals het is . Aanlijnen gaat goed . Het zou beter zijn als zijn tuigje uit zou gaan , maar dat komt wel . Hij moet ook een ander tuigje . Borstelen idem . Kleine stapjes , en vooral geen stress . En mocht ik straks teveel klitten ontdekken , jammer maar dan gaat de schaar er maar in
Hij ging de laatste tijd al twee dagen en nachten naar een oppas , ook daar vond ie het erg fijn . Spelen met het hondje van de oppas . En je " geen zorgen " hoeven maken om je zieke baasje . Ze zijn van nature natuurlijk al gevoelig , hij is deels opgeleid als hulphond .(. Maar oom wegens te ziek worden mee gestopt Maar raakte uiteindelijk ernstig verward . Wilde niet naar vader luisteren tijdens het uitlaten . Kon niet meer genieten en ontspannen tijdens het wandelen . Hij wilde alleen maar naar huis . Voor mijn zieke baasje " zorgen "
Wij leggen hem niets op . Zo heeft hij nog steeds zijn tuigje om . Dat is nog veel te spannend . Dan komen we te dichtbij .
We moeten zijn gereserveerde gedrag nu eenmaal nemen zoals het is . Aanlijnen gaat goed . Het zou beter zijn als zijn tuigje uit zou gaan , maar dat komt wel . Hij moet ook een ander tuigje . Borstelen idem . Kleine stapjes , en vooral geen stress . En mocht ik straks teveel klitten ontdekken , jammer maar dan gaat de schaar er maar in
smulpaap schreef: di 07 mar 2023, 16:02 Prins Bernard komt al aardig uit zn schulp
En dat voor een gereserveerde Sheltie
Ik was net even onder de douche , deur een klein stukje open om te laten zien dat ik er nog ben . Heuh , ben jij in dat leuke natte kamertjedat vind ik ook leuk . Had echt het plan om er ook onder te gaan . Deur kon ik nog net op tijd dichtdoen
Heel herkenbaar..Ik zit thuis ook nooit alleen op de wc...
Nu is het nog maar 1 sheltie die persé mee wil, maar daarvoor waren het er altijd twee en de wc is niet zo groot
Och kereltje... gelukkig zit hij bij jullie en geven jullie hem de tijd.smulpaap schreef: di 07 mar 2023, 17:57 Hij hoeft hier alleen maar hond te zijn , en kan dus ontspannen
Mocht je nu de schaar erin willen zetten, in de lengte richting van het haar knippen en van de huid af..
Op die manier knip je de klit er uit en zie je geen hakken in de vacht.
Oh ja herkenbaar , dat heb ik met vorige honden ook vaak gehad . Altijd gezelschap op de pleeRobian schreef: wo 08 mar 2023, 11:29![]()
![]()
![]()
Nu is het nog maar 1 sheltie die persé mee wil, maar daarvoor waren het er altijd twee en de wc is niet zo groot![]()
Seb heeft hier bedacht om maar in het berghok te staan , om aangelijnd te worden
Wij hebben geen hal , we zagen hem al kijken, dus nou. Dan in het berghok als dat in zij n ogen de hal is
Heerlijk te lezen dat hij zo zichzelf mag zijn. Hij kon geen beter mandje gevonden hebben! 
Ja , dat had ik al gelezen ook . Dan blijft de vacht in elk geval goed zonder hakkenRobian schreef: wo 08 mar 2023, 11:31 Och kereltje... gelukkig zit hij bij jullie en geven jullie hem de tijd.
Mocht je nu de schaar erin willen zetten, in de lengte richting van het haar knippen en van de huid af..
Op die manier knip je de klit er uit en zie je geen hakken in de vacht.
Maar ach , hij doet het al best goed hoor . En dat na pas drie dagen .
Ik ben er inmiddels ook achter waarom ie tijdens de eerste ronde onrustig word
Ik heb honger , ik wil naar huis . Hij vreet als een dijker . Smult van de KVV . Hij at in zijn vorige huisje 4 x daags . Ik heb het al afgebouwd naar 2 x daags . Hij draait prachtige drollen . Dus , ik ga dan langzaam aan afbouwen naar 1 x daags eten , als dat goed gaat zet ik hem over op barf . Maar 2 x daags barf vind ik teveel gedoe , dan is kvv net effe makkelijker om ook af te bouwen naar 1 x daags . Plus dat ie rustig kan wennen aan rauw
Hij komt steeds vaker naar ons toe ,geeft je een lebber , springt effe naast je op de bank
Gisteravond even een kort moment met het snuffelkleed . Hij staat ook steeds bij de kast , daar liggen ook mijn speeltjes . Maar daar wachten we nog mee totdat jut en Juul goed aan elkaar zijn gewend
Ja hoor . Absoluut geen druk . Dat werkt averechtsdoranto schreef: wo 08 mar 2023, 11:45 Heerlijk te lezen dat hij zo zichzelf mag zijn. Hij kon geen beter mandje gevonden hebben!![]()
Hij mag het op zijn tempo bepalen
Maar tijdens het wandelen zien we al echt stralende oogjes . We wandelen voorlopig prikkelarm . Heeft ie hard nodig
Hij begint wel wat jeukerig te worden merk ik
Maar dat kan natuurlijk ook een mogelijk ontgiftingsproces zijn wat op gang komt
Maar dat kan natuurlijk ook een mogelijk ontgiftingsproces zijn wat op gang komt
Ik heb deze borstel gekocht , de Activet
Moet een heel hondvriendelijk borstel zijn t.a.v klitten etc
Die ziet er inderdaad prima uit. Ik zou dan een deel van de vacht wat wegklappen, zodat je wat dieper komt. Als je lang genoeg doorgaat, gaat de meest vaste klit er nog uit daarmee. Alhoewel je wat dieper in de vacht moet proberen te komen, wel goed uitkijken dat je de huid niet raakt, want de borstels zijn scherp.smulpaap schreef: wo 08 mar 2023, 12:20 Ik heb deze borstel gekocht , de Activet
- Charlie Angel
- Moderator
Probeer een doodle en een grote poedel in een kleine wc. [emoji23]Robian schreef:![]()
![]()
![]()
Nu is het nog maar 1 sheltie die persé mee wil, maar daarvoor waren het er altijd twee en de wc is niet zo groot
Maar wat zijn er veel veranderingen voor het mannetje en wat doet hij het toch al goed. Zo fijn hoe hij alle rust en ruimte bij jullie krijgt om zijn plekje te vinden.
Hij zal wellicht ook nog meer honger hebben door alle stress die hij heeft gehad, dat vergt best veel.
Die borstel is super met klitten, werkt hier bij de poedel ook heel goed.
Wel zoals al gezegd werd oppassen voor de huid, die pinnen zijn scherp.
Jullie doen het super. [emoji8]
Dat klinkt allemaal heel goed zoals het gaat 
Zo'n flexibele slicker borstel heb ik ook. Werkt prima.doranto schreef: wo 08 mar 2023, 12:30 Die ziet er inderdaad prima uit. Ik zou dan een deel van de vacht wat wegklappen, zodat je wat dieper komt. Als je lang genoeg doorgaat, gaat de meest vaste klit er nog uit daarmee. Alhoewel je wat dieper in de vacht moet proberen te komen, wel goed uitkijken dat je de huid niet raakt, want de borstels zijn scherp.
en het borstelen zoals hierboven beschreven
Charlie Angel schreef: wo 08 mar 2023, 13:25 Probeer een doodle en een grote poedel in een kleine wc. [emoji23]
Onze grote grijze geitenbreier wilde ook bij in de wc... Dat heb ik toch maar even een halt toe geroepen.
82 cm schofthoogte en 55 kilo bij in een kleine wc met 2 shelties is toch wel een beeeeeetje te krap