BPWR luchtbevochtiger

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

BPWR luchtbevochtiger

doranto
5-sterren
5-sterren

BPWR luchtbevochtiger

Bericht door doranto »

De lucht in huis is te droog. Wij zitten nu te denken aan een bevochtiger. Heeft hier iemand ervaring daarmee, en welke zouden jullie adviseren?
kiara
5-sterren
5-sterren

Re: BPWR luchtbevochtiger

Bericht door kiara »

doranto schreef: za 15 apr 2023, 14:12 De lucht in huis is te droog. Wij zitten nu te denken aan een bevochtiger. Heeft hier iemand ervaring daarmee, en welke zouden jullie adviseren?
Vraagje
Heb jij / jullie ook daardoor zo’n droge huid?
Ik heb wel van die stenen dingen aan de radiator hangen maar helpt niks
Dus ben benieuwd
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Mijn huid is inderdaad droog en mijn luchtwegen en ogen ook. Maar dat is ook een bijwerking van de medische behandeling die ik momenteel krijg. De droge lucht in huis maakt dat alleen maar erger, vandaar dat ik wil proberen om daar iets aan te doen. Wij hebben alleen vloerverwarming, dus iets aan de radiatoren hangen kan hier niet.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Iets op de vloer zetten dan weer wel...
In de hoeken of zo?

Was in huis laten drogen, badkamerdeur na douchen open laten ipv ventilatie op te zetten.

Met een luchtbevochtiger heb ik geen ervaring maar ik kan me zomaar voorstellen dat dat ook gewoon een warmtelement is met water erop en een ventilator.
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

doranto schreef: ma 24 apr 2023, 09:05 Mijn huid is inderdaad droog en mijn luchtwegen en ogen ook. Maar dat is ook een bijwerking van de medische behandeling die ik momenteel krijg. De droge lucht in huis maakt dat alleen maar erger, vandaar dat ik wil proberen om daar iets aan te doen. Wij hebben alleen vloerverwarming, dus iets aan de radiatoren hangen kan hier niet.
Zie je ik dacht het al kwa huid dan
Al tig jaar zo droog.
Mijn moeder van 88 heeft sinds 3 jaar pas cv daarvoor gashaard, nooit geen last van der huid gehad en nu gort droog.

Kwa ogen/ luchtwegen niet hier maar wat jij zegt misschien de medicatie.

Ben erg benieuwd of er meer zijn die dit hebben en wat voor soort lucht bevochtiger er dan gebruikt word en of dat helpt.
Kan ik het ook mijn moeder aanbevelen
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

pearlsofpassion schreef: ma 24 apr 2023, 09:10 Iets op de vloer zetten dan weer wel...
In de hoeken of zo?

Was in huis laten drogen, badkamerdeur na douchen open laten ipv ventilatie op te zetten.

Met een luchtbevochtiger heb ik geen ervaring maar ik kan me zomaar voorstellen dat dat ook gewoon een warmtelement is met water erop en een ventilator.
Wat jij zegt doe ik al
Niet genoeg voor mij :-[
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

kiara schreef: ma 24 apr 2023, 09:12 Wat jij zegt doe ik al
Niet genoeg voor mij :-[
Hier ook niet genoeg helaas.
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Wij hebben er een op het werk en die werkt best goed. Ik weet alleen niet welk merk en hij is ook niet zo heel nieuw meer.
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Ik heb werkelijk geen idee hoeveel capaciteit het moet hebben voor bv woonkamer
Is ongeveer 7 bij 4
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Ja! In mijn vorige huis was het gort en gortdroog. Ik had toen zo'n ding. Het hielp zeker wat! Hij maakte (zacht) geluid dus zette m vaak snachts aan.
Zal eens zoeken welke ik had.
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

https://www.coolblue.nl/product/354722/ ... a-uhw.html
Deze was er 1 van. Maar hielp weinig. Te slap voor mijn vierkante meter s. Later had ik een betere via mp.
Geleerd dat je luchtbevochtiger meer moet kunnen bevochtigen dan dat je aan vierkante meters hebt.

Ik moest ook altijd een handdoek erbij leggen want de vloer werd ook nat. Maar misschien ligt dat ook wel aan dat k niet top kwaliteit had wegens geld gebrek ::)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Wij hebben er ook een, maar momenteel staat ie oo zolder. Dus geen idee welke.
Ik vond het heel fijn. Heb hem gekocht in een winter dat het veel vroor en de lucht gortdroog was. Ik had overal jeuk van de droge huid en steeds hoesten. Toen we dat ding hadden staan ging dat rap beter, scheelde echt. Terwijl alle gebruikelijke tips niet hielpen.

Had ook een metertje staan en wij gingen van 30/35% naar iets van 50-55%
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Wij hebben er een staan en het helpt echt. In koude winter zaten wij op 11% en dan voel je je echt beroerd (droge ogen, hoesten, slecht slapen). Komt omdat wij en balansventilatie en een warmtepomp hebben.

Hij maakt wel geluid, ik vind dat soms wel wat irritant maar het is ook weer geen enomer herrie. Onze werkt met ultrasoon verneveling (dus niet warmte) en Shadow heeft er geen last van. Houdt wel rekening mee dat behalve aanschaf ook onderhoud geld kost; regelmatig schoonmaken is nodig want anders heb je kans dat je legionella in huis rond gaat spuiten en dat is niet echt een goed idee.

Wij hebben een Boneco. Ik heb even gekeken, maar ik denk dat het deze is: https://www.bol.com/nl/nl/p/boneco-u700 ... roductPage

Wij hebben trouwens geen vocht op de grond eronder.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Siberienne schreef: ma 24 apr 2023, 17:47 Wij hebben er een staan en het helpt echt. In koude winter zaten wij op 11% en dan voel je je echt beroerd (droge ogen, hoesten, slecht slapen). Komt omdat wij en balansventilatie en een warmtepomp hebben.

Hij maakt wel geluid, ik vind dat soms wel wat irritant maar het is ook weer geen enomer herrie. Onze werkt met ultrasoon verneveling (dus niet warmte) en Shadow heeft er geen last van. Houdt wel rekening mee dat behalve aanschaf ook onderhoud geld kost; regelmatig schoonmaken is nodig want anders heb je kans dat je legionella in huis rond gaat spuiten en dat is niet echt een goed idee.

Wij hebben een Boneco. Ik heb even gekeken, maar ik denk dat het deze is: https://www.bol.com/nl/nl/p/boneco-u700 ... roductPage

Wij hebben trouwens geen vocht op de grond eronder.
Gebruiken jullie die met gedemineraliseerd water? Ik heb gehoord dat je anders veel fijnstof in huis krijgt vanwege de kalk in het water.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

doranto schreef: ma 24 apr 2023, 17:50 Gebruiken jullie die met gedemineraliseerd water? Ik heb gehoord dat je anders veel fijnstof in huis krijgt vanwege de kalk in het water.
Ik deed dat wel. Maar het aantal plastic flessen dat nodig was stond me enorm tegen.

Plaats reactie