Heeft hier iemand een Ikea Landskrona bank in het leer en hoe houdt deze zich?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Nou, het onderwerp zegt het al.... Wij kijken naar deze Ikea bank (omdat Leo niet meer kan zitten op zijn 2de hands Roche Bobois). Onze honden liggen ook op de bank (en krabben ook wel eens op de bank :-[ :biggrin2: ). We zijn zo benieuwd of iemand hier er ervaring mee heeft, met deze in het leer?!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: Heeft hier iemand een Ikea Landskrona bank in het leer en hoe houdt deze zich?

Bericht door Lizzy »

Zo, populair bankje :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: ;D ;D ;D ;D
dinky89
5-sterren
5-sterren

Re: Heeft hier iemand een Ikea Landskrona bank in het leer en hoe houdt deze zich?

Bericht door dinky89 »

Ik heb wel de stoffen ektorp gehad, die was goed bestand tegen kattennagels. Er werd aan gekrabt maar was nauwelijks te zien. Kwamen we vooral achter bij de bank daarna die binnen kortste keren vol haken zat ::)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

De naden op de bank leken mij niet handig / snel te slijten, met honden. Maar dat is mijn idee erachter, ik weet niet of dat ook echt zo is. Maar daarom heb ik die bank niet gekocht.
judith vd
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith vd »

Ikke!
Heb hem in het oker/bruinig leer.
Wel heb ik het korte deel (ik heb een L-vorm) 'bekleed' (lees omwikkelt en aan de onderkant met ducktape vastgezet) met nep leer. Toevallig wel in bijna dezelfde kleur.
Dit is het officiele hondengedeelte (wordt weleens vergeten), maar de bank houdt zich prima!

Ik maak hem schoon met gewoon schoonmaakmiddel en als ik eraan denk (moet het weer 'ns doen), dan vet ik hem in.

Heel erg mooi vind ik hem niet, maar ik wilde geen duizenden euro's uitgeven aan een bank.

Hij zit wel oke.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Zit wel OK klinkt ook heel hoopvol ;D ;D ;D ;D ;D . Maar goed, noem mij eens een bank die echt wel lekker zit. Ik vind eigenlijk geen enkele bank lekker zitten. En het moet inderdaad qua prijs binnen budget blijven want die honden verrampeneren alles. Wij gaan hem denk ik toch doen. En dan gaan we er canvas hoezen omheen maken, om de zitkussens.
judith vd
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith vd »

Hij zit wel goed hoor: een diepe zitting, maar wij zijn dus lang, dus dat is juist goed.
Ook niet te hard en niet een enorme actieve bank, maar ook niet zo'n 'plofbank' waar je niet meer uitkomt.

Waarschijnlijk zou ik 'm na lang zoeken weer kopen.

Succes!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Dat klinkt dan weer redelijk positief. We nemen er een met chaise longe dus daar ga ik mezelf positioneren :biggrin2: (met een hond in mijn knieholte graag). Gisteren canvas besteld. Leo gaat eerst hoezen maken op maat (we hebben de kussens opgemeten) en daarna gaan we de bank bestellen. Ben benieuwd. Leo wil geen zwarte dus het wordt de grijs/groene. Ik vind het een kotskleur en had liever die zwarte gewild. Als compromis heb ik lila canvas gekocht :biggrin2:
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Lizzy schreef:Dat klinkt dan weer redelijk positief. We nemen er een met chaise longe dus daar ga ik mezelf positioneren :biggrin2: (met een hond in mijn knieholte graag). Gisteren canvas besteld. Leo gaat eerst hoezen maken op maat (we hebben de kussens opgemeten) en daarna gaan we de bank bestellen. Ben benieuwd. Leo wil geen zwarte dus het wordt de grijs/groene. Ik vind het een kotskleur en had liever die zwarte gewild. Als compromis heb ik lila canvas gekocht :biggrin2:
Ben heel benieuwd hoe dat gaat worden! [emoji2]
Maar hopelijk zit hij fijn en gaat hij een tijd mee. [emoji8]
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ohwww, de paarse canvas die ik besteld heb ik echt wel heeeeeel erg paars :-X :biggrin2: . Nou ja, dat gaat dan maar een verschoningkje worden... Ik zou blij zijn als de bank er is want nu probeert Sjoerd zich met zijn grote lijf in mijn stoel te proppen en Fritzi probeert zich in de tuinstoel te proppen en ze kijken ons beide zo aan " :o :-\ :'( ::) :'( :-\ ".
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
Zou bijna medelijden met ze krijgen. [emoji23]
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Lizzy schreef: zo 04 jun 2023, 11:08 Ohwww, de paarse canvas die ik besteld heb ik echt wel heeeeeel erg paars :-X :biggrin2: . Nou ja, dat gaat dan maar een verschoningkje worden... Ik zou blij zijn als de bank er is want nu probeert Sjoerd zich met zijn grote lijf in mijn stoel te proppen en Fritzi probeert zich in de tuinstoel te proppen en ze kijken ons beide zo aan " :o :-\ :'( ::) :'( :-\ ".
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb gehoord dat er mensen zijn die hun hond leren in een mand op de grond te slapen, ipv op de bank of in een stoel. :P ;D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Anne in Zweden schreef: zo 04 jun 2023, 12:37 Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb gehoord dat er mensen zijn die hun hond leren in een mand op de grond te slapen, ipv op de bank of in een stoel. :P ;D
Ja, dat vinden wij zieluggg :'(
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Anne in Zweden schreef:
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb gehoord dat er mensen zijn die hun hond leren in een mand op de grond te slapen, ipv op de bank of in een stoel. :P ;D
:nono2: :banned:

Ik vind het al zo zielig dat ze onze oude bank fijner vinden dan onze nieuwe om op te hangen ::) :P
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik vind het ook nogal shocking hoor, wat Anne daar schrijft.... :-\

Plaats reactie