Het is wel effectief in die zin dat ze zich niet volzuigen & gewoon afsterven, maar wat mij tegenzit is dat ze hun toch nog vastzetten in de huid...brenda schreef: Ik vind Frontline ook niet echt effectief tegen teken.
Brenda
Teek
Moderator: Lizzy
Re:Teek
-
MvT
Wat ook kan helpen is een tekenband. Mijn moeder woont in het bos en elke dag plukten we wel 30 teken van elk hond. Je ziet ze echt lopen over de vacht.
We gebruiken nu tekenbanden en dit werkt na 2 weken. We vinden nu hooguit 1 a 2 teken.
Scalibor is het merk. En volgens mij zijn er nog meer op de markt.
We gebruiken nu tekenbanden en dit werkt na 2 weken. We vinden nu hooguit 1 a 2 teken.
Scalibor is het merk. En volgens mij zijn er nog meer op de markt.
-
Doedels
- 5-sterren

- Contacteer:
Scalobor champo en band werken beide erg goed. MAAR ze zijn dan ook erg giftig. Hafan heeft al jaren afgebroken nagels. Echt alleen stompjes. Gelukkig heb ik ontdekt dat de anti tekenmiddellen de oorzaak zijn. Sinds ik alternatieve middellen gebruik beginnen de nagels weer te groeien
Ik moet wel toegeven dat ik wel weer teken van mijn honden moet afhalen.
Sarah, de hond van mijn moeder, die heeft ook zo'n scalibor om en ze had gisteren vier teken (eentje onder haar kin, eentje bij haar oksel, eentje vlak naast de scalibor en eentje onder haar anus), dus ik vind het voor geen meter werken die tekenbanden en mijn honden krijgen ze ook niet meer om tenzij ik naar Spanje ga met ze.
Ja, maar in Spanje heb je hem tegen zandvliegjes om niet tegen teken. Dat zijn vliegjes die een dodelijke ziekte kunnen overbrengen op je hond en de scalibor is de enige band die daar tegen beschermt. Al twijfel ik daar wel aan aangezien deze ook tegen teken zou beschermen en dat ook niet het geval is.Miekske schreef:![]()
![]()
![]()
ja idd die snapte ik ook niet helemaal.
In spanje werkt die tekenband dan toch net zo min....
oh, ok, dan snap ik mLaura2004 schreef: Ja, maar in Spanje heb je hem tegen zandvliegjes om niet tegen teken. Dat zijn vliegjes die een dodelijke ziekte kunnen overbrengen op je hond en de scalibor is de enige band die daar tegen beschermt. Al twijfel ik daar wel aan aangezien deze ook tegen teken zou beschermen en dat ook niet het geval is.
- *Lia*
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Teek
Jantje61 schreef: Je moet nooit aan het lijf van de teek komen, kan ie zich bedreigt door voelen en zijn schadelijke inhoud uitspugen. Misschien stond dit er ook al wel tussen, heb het niet allemaal doorgelezen.
Na bijna 9 jaar zal het niet meer nodig zijn, denk ik
Re: Teek
Die kleine rotzakjes haal ik eraf met een pincet om wenkbrauwhaartjes uit te trekken (gewoon metalen pincet) vastnemen tegen de huid en draaien de anderen met een koevoetje.
Gisteren een stuk of tien wandelende en 8 vastgezogen van de herder van mijn zoon geplukt. Gelukkig ziet hij het als een verlossing en komt er zelf om vragen. Nu zaten er twee vlak naast mekaar onder zijn kin en hij kwam steeds maar met z'n kin over mijn arm wrijven tot mijn cent viel......aaach ja misschien wel een teek....bingo. Ik spreek dus ook al een beetje Herders.
Gisteren een stuk of tien wandelende en 8 vastgezogen van de herder van mijn zoon geplukt. Gelukkig ziet hij het als een verlossing en komt er zelf om vragen. Nu zaten er twee vlak naast mekaar onder zijn kin en hij kwam steeds maar met z'n kin over mijn arm wrijven tot mijn cent viel......aaach ja misschien wel een teek....bingo. Ik spreek dus ook al een beetje Herders.
-
Lil
Dat doe ik ontzettende vaak. Verwijder ze vaker met mijn vingers dan met een tang. Super simpel en minder bulten dan met die stomme tangen. Alleen als de teek erg klein is wordt het met de vingers ook erg moeilijk.Femke schreef: ze zeggen wel eens, dat het helpt om met je vinger rondjes te draaien over het lijfje van de teek. Op een gegeven moment laat ie dan vanzel los.....