Beginnend nierfalen, hoe nu verder.
Moderator: Lizzy
Re: Beginnend nierfalen, hoe nu verder.
s' morgens haar het eitje en de leverworst met pillen gegeven.
Ze krijgt dan cerenia 30mg, rg visolie, solidago, yumove jointcare voor senior en in een gedroogd visje een druppel pYn mix. Pillen gingen erin, eitje werd geweigerd.
rond 10 uur is ze opgehaald door de uitlaat en rond 13:00 uur weer terug. Zoals altijd geeft de uitlaat haar eten. Ik zet dat van te voren klaar, normaal gesproken ben ik dan aan het werk
Ik had klaar gezet wat rund spiervlees, eendevleugel, groente, kvv ik meen rund en wederom het eitje. Kvv werd gegeten, rest bleef liggen.
Rond 20:00 uur heb ik haar even in een aparte ruimte gezet zodat ze rustig kan eten zonder mijn gajenuwelofnieteten ogen in haar nek.
Alles ging met smaak op, behalve het eitje. Deze uiteindelijk door een klein likje kvv geprakt. De bak ging schoon op met 4 x nalikken.
Vanmorgen wederom leverworst met de pillen, maar nu zonder cerenia. Vanavond krijgt ze haar volledige portie in 1 x. Ben benieuwd.
Ohja, gewicht blijft constant, 13,40 kg.
En die cerenia lijkt wel van goud gemaakt, voor 8 dagen zijn de kosten 45 euro. Als het moet moet het, maar phoe he
Ze krijgt dan cerenia 30mg, rg visolie, solidago, yumove jointcare voor senior en in een gedroogd visje een druppel pYn mix. Pillen gingen erin, eitje werd geweigerd.
rond 10 uur is ze opgehaald door de uitlaat en rond 13:00 uur weer terug. Zoals altijd geeft de uitlaat haar eten. Ik zet dat van te voren klaar, normaal gesproken ben ik dan aan het werk
Ik had klaar gezet wat rund spiervlees, eendevleugel, groente, kvv ik meen rund en wederom het eitje. Kvv werd gegeten, rest bleef liggen.
Rond 20:00 uur heb ik haar even in een aparte ruimte gezet zodat ze rustig kan eten zonder mijn gajenuwelofnieteten ogen in haar nek.
Alles ging met smaak op, behalve het eitje. Deze uiteindelijk door een klein likje kvv geprakt. De bak ging schoon op met 4 x nalikken.
Vanmorgen wederom leverworst met de pillen, maar nu zonder cerenia. Vanavond krijgt ze haar volledige portie in 1 x. Ben benieuwd.
Ohja, gewicht blijft constant, 13,40 kg.
En die cerenia lijkt wel van goud gemaakt, voor 8 dagen zijn de kosten 45 euro. Als het moet moet het, maar phoe he
En we zijn weer terug bij af.
Gisterenmorgen was ze vrolijk. Met moeite de leverworst met pillen op . Na 2 dagen geen cerenia toch maar weer wel gegeven omdat ze de avond daarvoor weer slechter had gegeten.
Gisterenavond was eten drama, geen spier kalkoen, geen kvv rund geen eenden vleugel.
Met moeite een paar handjes nierbrokken. Veel drinken en heel onrustig.
Vanmorgen was ze lustelozer.
Ik weet het dan even echt niet meer hoor
Gisterenmorgen was ze vrolijk. Met moeite de leverworst met pillen op . Na 2 dagen geen cerenia toch maar weer wel gegeven omdat ze de avond daarvoor weer slechter had gegeten.
Gisterenavond was eten drama, geen spier kalkoen, geen kvv rund geen eenden vleugel.
Met moeite een paar handjes nierbrokken. Veel drinken en heel onrustig.
Vanmorgen was ze lustelozer.
Ik weet het dan even echt niet meer hoor
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ik zit hier even naar te kijken, gecombineerd met deze opmerking in een eerdere post: "Met pijn en moeite krijg ik er wat in, iedere x sta ik met de vinger gekruist of ze gaat eten."baileys schreef: di 11 jun 2024, 11:53 Even een update.
De brokjes bleken het volgens de dame ook niet te zijn, dus toch weer kvv aangeboden en dat ging erin.
Vorige week woensdag is ze nuchter geprikt en de waardes waren beter als de vorige x. Zelfs als je rekend tot er toen niet nuchter geprikt was.
Doordat ik donderdag geopereerd moest worden, heb ik haar woensdag naar haar logeerardres gebracht. Wat is dat lastig zeg, je hondje uit besteden terwijl ze niet lekker is en niet goed eet![]()
Wel besloten om haar voor nu op cerenia te zetten.
Ze heeft het onwijs naar haar zin op het logeeradres en het eten (kvv) gaat er over het algemeen goed in. Soms 2 x aanbieden, maar dan lukt het uiteindelijk wel.
Kan het zijn dat ze (ook) slecht eet omdat ze jouw spanning en afwachting voelt en daar zelf ongemakkelijk van wordt? Honden pikken dat zo snel op. De kans is groot dat je oppas fluitend d'r eigen ding deed nadat ze Rees' voerbak had neergezet, en dat Rees daardoor makkelijker begon te eten.
Ik snap dat het in deze situatie niet makkelijk is om Rees door iemand anders te laten voeren, en natuurlijk zullen de nierproblemen een rol spelen in het geheel. Lastig.
Beterschap met je postoperatieve herstel. Heeft je buik inmiddels weer een normale kleur?
Yep, mijn houding zou zomaar mee kunnen spelen natuurlijk. Ivm met hun eigen hond, kreeg ze bij de oppas in de bijkeuken te eten. Sinds het weekend doe ik dit ook. Zodat ze rustig kan eten zonder mijn ogen in haar nek. Dat ging dus een 2tal dagen helemaal prima, ze likte haar bak meerdere malen extra uit. Maar sinds gisteren is dat dus veranderd.
Als je paars blauw en geel en normale kleur vind, gaat hef steeds beter ja

Als je paars blauw en geel en normale kleur vind, gaat hef steeds beter ja
- pearlsofpassion
- Moderator
Ik zei het in het begin al eens, volgens mij speelt er iets anders. De nierwaarden zijn absoluut niet in deze mate verhoogd dat dat zo een symptomen zou geven.
Wat het dan wel is, dat weet ik niet meteen. Maar ik zou verder onderzoek vragen.
Wat het dan wel is, dat weet ik niet meteen. Maar ik zou verder onderzoek vragen.
Aan wat voor een onderzoek denk jij dan aan PoP, echo van de nieren?pearlsofpassion schreef: di 18 jun 2024, 20:21 Ik zei het in het begin al eens, volgens mij speelt er iets anders. De nierwaarden zijn absoluut niet in deze mate verhoogd dat dat zo een symptomen zou geven.
Gisteravond was weer drama, zelfs leverworst werdt geweigerd. Uiteindelijk wilde ze wel wat nierbrokken uit het snuffelkleed en 2 stukjes kalkoen spier.
Vanmorgen de cerenia in een gedroogd visjes gedaan want worst werd geweigerd. Ook weer wat brokjes en 2 stukjes pens.
Ze is wel weer wat vrolijker als gisterenavond en wilde graag met de uitlaatservice mee.
Voor vanmiddag staat er kip kvv, kalkoen en rund spier, groente en pens klaar.
- pearlsofpassion
- Moderator
Nee, ik denk niet dat het aan de nieren ligt.
Ik zou verder kijken dan dat. Maar waar je dan precies moet naar kijken, weet ik niet.
Ik zou verder kijken dan dat. Maar waar je dan precies moet naar kijken, weet ik niet.
Afgelopen maandag een uitgebreide echo laten maken, hart en buik. Alles zag er goed uit, geen reden te vinden waarom zo slecht eet.
Voor nu zitac mee gekregen.
Gisteren heeft ze aardig gegeten, 1,5 bakje Cesar met saus en een zelf gemaakte groente prutje.
Pillen krijg ik erin met een Rodi worst. Ja, allemaal meuk maar dat is wat ze eet
Vandaag 2 plakjes Rodi worst een pedigri snack en een paar hapjes brok, dat is voor nu alles wat ik erin heb gekregen.
Buiten is ze opzoek naar de juiste grassprietjes.
Ik sta open voor alle tips
Ze blijft trouwens tot nu toe wel op gewicht.
Gisteren heeft ze aardig gegeten, 1,5 bakje Cesar met saus en een zelf gemaakte groente prutje.
Pillen krijg ik erin met een Rodi worst. Ja, allemaal meuk maar dat is wat ze eet
Vandaag 2 plakjes Rodi worst een pedigri snack en een paar hapjes brok, dat is voor nu alles wat ik erin heb gekregen.
Is ze verder ook misselijk? Kwijlt ze?baileys schreef: di 25 jun 2024, 19:08 Afgelopen maandag een uitgebreide echo laten maken, hart en buik. Alles zag er goed uit, geen reden te vinden waarom zo slecht eet.
Ik snap dat je er van alles in probeert te stoppen. En blij bent dat ze iets eet.
Verder weet ik het ook even niet zo goed.
Nee ze kwijlt niet en ook smakken zie ik haar niet doen. Pillen doe ik in de Rodi worst want leverworst is een no go. Maar soms is de Rodi worst ook een no go en dan stop ik de pillen in de visjes
Junkfood is eigenlijk altijd wel goed, dus van die supermarkt snacks.
Wat blijft is tot in de avond eten aanbieden wel succesvol lijkt, gisteren dook ze als een hongerige wolf op het bakje Rodi en in ene stopt dat dan. Door de dag heen komt ze dus wel aan haar eten.
Over de stank van haar poep zullen we het maar niet hebben
Junkfood is eigenlijk altijd wel goed, dus van die supermarkt snacks.
Wat blijft is tot in de avond eten aanbieden wel succesvol lijkt, gisteren dook ze als een hongerige wolf op het bakje Rodi en in ene stopt dat dan. Door de dag heen komt ze dus wel aan haar eten.
Over de stank van haar poep zullen we het maar niet hebben
Wat een geruststelling dat uit de echo bleek dat alles ok was.
Zou haar leeftijd geen rol kunnen spelen bij het slechter willen eten naast de medische kant?
Mijn oudje werd steeds kieskeuriger, van barf naar zelf gemalen kvv en uiteindelijk naar meuk uit blik, maar dat at ze tenminste met smaak. En ik vond dat ze at belangrijker dan wat ze at, ook bij nierproblemen.
Het blijft een zoektocht soms.
Zou haar leeftijd geen rol kunnen spelen bij het slechter willen eten naast de medische kant?
Mijn oudje werd steeds kieskeuriger, van barf naar zelf gemalen kvv en uiteindelijk naar meuk uit blik, maar dat at ze tenminste met smaak. En ik vond dat ze at belangrijker dan wat ze at, ook bij nierproblemen.
Het blijft een zoektocht soms.
Even een kleine update van Rees.
She is back in business.
Eet 2 x per dag zonder problemen haar kvv. Ook een kipkarkas of eenden nek gaan er wel in. Eitje is ook weer lekker en de bak kwark wordt weer braaf uitgelikt
Enige nadeel daarvan is tot je witte wenkbrauwen krijgt
She is back in business.
Eet 2 x per dag zonder problemen haar kvv. Ook een kipkarkas of eenden nek gaan er wel in. Eitje is ook weer lekker en de bak kwark wordt weer braaf uitgelikt
Enige nadeel daarvan is tot je witte wenkbrauwen krijgt
Herkenbaar, zegt Joep
Fijn dat de dame het weer beter doet!
Wat geweldig dat ze weer eet, een hele zorg minder.
Oh wat fijn om te lezen!! Hahahaha, ja die witte wenkbrauwen zijn grappig