Eliminatie dieet hond die nu alleen kip wil eten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Eliminatie dieet hond die nu alleen kip wil eten

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Petra2024 schreef: vr 28 jun 2024, 19:40 Bedankt voor je reactie. Kan ik dan de zalm het beste vervangen door andere vis of hoeft dat niet?
Ik zou 2 keer zalm geven middels de KVV (en dan niet vervangen voor een andere vis) en verder liever de sprot vervangen voor zeg 1 of 2 keer in de week een klein sardientje of panharing.
Petra2024
1-ster
1-ster

Bericht door Petra2024 »

Bedankt voor je reactie. Wat maakt dat sardine en panharing beter zijn dan sprot?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Petra2024 schreef: za 29 jun 2024, 10:28 Bedankt voor je reactie. Wat maakt dat sardine en panharing beter zijn dan sprot?
Ik lees net dat sprot familie is van de haring. Dan denk ik dat het ook vette vis is en net zo rijk aan omega 3 vetzuren als haring en sardine en in dat geval is dat dus niks beter dan sprotjes! Excuus!
Petra2024
1-ster
1-ster

Bericht door Petra2024 »

Geen probleem. Ik ben super blij en dankbaar dat je meedenkt. Bedankt!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Graag gedaan!
Petra2024
1-ster
1-ster

Bericht door Petra2024 »

Aangezien onze hond de laatste tijd meer jeuk lijkt te hebben op bijna haar gehele lijf (niet haar buik), veel gras eet en zachtere ontlasting heeft ben ik toch gestart met eliminatiedieet. Haar pootjes zijn ook nog steeds niet helemaal beter maar het gaat de goede kant op. Tegen het likken/bijten op haar pootjes draagt ze nu binnen sokjes. Eerder beet ze dan de sokjes stuk om er toch bij te kunnen. Nu laat ze haar sokjes heel en likt/bijt ze soms op haar sokjes.

Ze krijgt sinds gisteren kvv met alleen gans. Ik heb ook vleesstrips van 100% gedroogd gans. Ik ben erg blij dat het eet. Ze lijkt het lekker te vinden.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Gelukkig eet ze het! Dat is super fijn. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan!
Petra2024
1-ster
1-ster

Bericht door Petra2024 »

Ja ik ben ook heel nieuwsgierig. Ik zou de tijd voor willen spoelen.
Petra2024
1-ster
1-ster

Bericht door Petra2024 »

Sinds wel zijn gestart met eliminatiedieet op dinsdagavond geef ik naast voer alleen nog een paar druppels cbd olie en efaskin. Ik ben gestopt met zeewier, probiotica en psyllium vezels.

Ze heeft nu veel meer ontlasting. 2 keer per dag voor haar doen een grote poep terwijl ze eerst 1 keer per dag kleinere poep had. Kan dit komen door het stoppen van het bovenstaande?

Een andere verklaring kan zijn dat ze de afgelopen dagen als beloning stukjes vleesstrip heeft gegeten van puur gans met een vetpercentage van 30 (!) procent. De kvv gans heeft een vetpercentage van 14,7 procent.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Petra2024 schreef: vr 02 aug 2024, 16:19 Sinds wel zijn gestart met eliminatiedieet op dinsdagavond geef ik naast voer alleen nog een paar druppels cbd olie en efaskin. Ik ben gestopt met zeewier, probiotica en psyllium vezels.

Ze heeft nu veel meer ontlasting. 2 keer per dag voor haar doen een grote poep terwijl ze eerst 1 keer per dag kleinere poep had. Kan dit komen door het stoppen van het bovenstaande?

Een andere verklaring kan zijn dat ze de afgelopen dagen als beloning stukjes vleesstrip heeft gegeten van puur gans met een vetpercentage van 30 (!) procent. De kvv gans heeft een vetpercentage van 14,7 procent.
Ik denk dat de vleesstrip zo vet lijkt omdat het vocht eruit is.

En verder denk ik dat de psyllium husk wel grote invloed heeft op de ontlasting. En de probiotica idem. Dus ja, dat zou er wel mee te maken kunnen hebben. Maar ik snap wel waarom je liefst alle extra's even wilt schrappen. Ik denk ook niet onverstandig. Is het een onoverkomelijk probleem?
Petra2024
1-ster
1-ster

Bericht door Petra2024 »

Het gaat hier niet zo best. Inmiddels poept ze de hele dag door. Het is hele vette poep. Sinds vandaag doet ze aan sleetje rijden.

Ik heb nog eens op de verpakking gekeken van het vlees en dat is een andere dan ik besteld had. Degene die ik besteld had was 14,7 procent vet en deze is 32 procent vet. Ik denk dat ze last heeft van het hoge vetpercentage.

Ik ga nu een ander merk proberen te kopen waar 8 procent vet is zit. Ik hoop dat ze dan weer minder gaat poepen en dat het sleetje rijden dan ook stopt.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Petra2024 schreef: ma 05 aug 2024, 14:20 Het gaat hier niet zo best. Inmiddels poept ze de hele dag door. Het is hele vette poep. Sinds vandaag doet ze aan sleetje rijden.

Ik heb nog eens op de verpakking gekeken van het vlees en dat is een andere dan ik besteld had. Degene die ik besteld had was 14,7 procent vet en deze is 32 procent vet. Ik denk dat ze last heeft van het hoge vetpercentage.

Ik ga nu een ander merk proberen te kopen waar 8 procent vet is zit. Ik hoop dat ze dan weer minder gaat poepen en dat het sleetje rijden dan ook stopt.
Oh bah, wat vervelend... Kun je zelf haar anaalklieren uitknijpen?
Ik hoop dat het veranderen van merk dit probleem oplost. Ik duim voor je!
Petra2024
1-ster
1-ster

Bericht door Petra2024 »

Gisteravond en vanmorgen heeft ze de kvv met vetpercentage van 8 procent gegeten. Ze vindt het gelukkig super lekker. Je zet haar voerbak neer, zegt dat ze mag eten en draait je om en ze staat naast je. Ik dacht dat ze haar neus er voor optrok en daarom naast me stond maar het was al op! Vandaag heeft ze tot nog toe nog geen sleetje gereden.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Petra2024 schreef: di 06 aug 2024, 11:33 Gisteravond en vanmorgen heeft ze de kvv met vetpercentage van 8 procent gegeten. Ze vindt het gelukkig super lekker. Je zet haar voerbak neer, zegt dat ze mag eten en draait je om en ze staat naast je. Ik dacht dat ze haar neus er voor optrok en daarom naast me stond maar het was al op! Vandaag heeft ze tot nog toe nog geen sleetje gereden.
Oh maar dat is echt goed nieuws! Welke KVV heb je haar nu gegeven?
Petra2024
1-ster
1-ster

Bericht door Petra2024 »

Ze had Dogmeat Gans en ze eet nu Alroda Puur Gans. Ik hoop dat het gras eten ook wat minder zal worden. Ze heeft vandaag tot nu toe 2 drollen en een halve drol gehad waarvan 1,5 drol volledig uit gras bestond.

Plaats reactie