Bp weet raad paypall confirmation call

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Plaats reactie

Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik word net gebeld door een belgisch nummer. Ik kreeg een computerstem die aangaf dat het een conformation call van paypall was voor een uitgave van 300 euro. Om te bevestigen moest ik op 1 klikken. Dit heb ik niet gedaan, heb opgehangen. Want ik heb niets aangekocht.

Google maakt me nog niet veel wijzer. Is dit weer een (voor mij) nieuwe manier van oplichting? Moet ik hier iets mee?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: Bp weet raad paypall confirmation call

Bericht door Lizzy »

Ik zou voor de zekerheid even bellen met PayPal. Heb daar nou al jaren een account (en doe ook betalingen) maar dit hoort er niet bij. Dus volgens mij probeert iemand je op te lichten. Heb je in je telefoon het telefoonnummer nog staan? Kun je dat doorgeven aan PayPal.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Das phishing.
Waarschuwen ze toch al een aantal maanden voor.
Zeker weten hoor.
PayPal zou je nooit opbellen.

Kan ook van CardStop ed voorvallen. Altijd phishing.

Je kan het beter doorgeven aan de politie, als je het ergens wil melden. PayPal kan daar zelfs niets mee.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik heb wel eens zoiets vergelijkbaars gehad, info opgevraagd bij de politie, en die verwezen mij hierheen;
https://www.fraudehelpdesk.nl/
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Goed dat je hebt opgehangen. PayPal belt je echt niet op!
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Wat een stel boeven. Ik heb het gemeld op de fraudesite en omdat ik op heb gehangen is er verder geen risico. Bedankt allemaal!
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Goed gehandeld hoor!

Maar dit vind ik echt vreselijke dingen, je kan nergens meer op vertrouwen. Ik wordt op Instagram ook regelmatig benaderd dat ze een aantal kaarten willen kopen en via PayPal willen betalen, ik weet niet precies hoe, maar ook dit is scamming.of via een kunstveiling, ook zoiets.
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Normaal slaan ze mij altijd over, maar ik heb nu al twee telefoontjes gehad! Eentje uit Zeeland en eentje uit Italië. Ik word nog beroemd of zo!
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Ja! Ik ook een uit Zeeland! Stelletje boeven >:(
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Ik heb een tijd heel veel van dat soort telefoontjes en smssen gehad. De laatste is nu al een jaar of twee geleden en dat was van een zogenaamde proximusmedewerker(in onderaanneming). Ik had het er wat mee gehad, dus spelletje mee gespeeld. Gevraagd naar hoe die aan mijn nummer kwam, want is prive en als ex klant hebben zij mijn nummer, maar kregen nooit de toestemming mij tf bellen voor commerciële doeleinden, gezegd dat ik klacht ging indienen tegen proximus voor onrechtmatig gebruik van mijn gegevens, dat het zijn fout niet was, maar totaal onaanvaardbaar van proximus ..

Die persoon wou heeeeel graag ophangen, maar toch nog even verder gedaan. Het gesprek eindigde met die man die smeekte om geen klacht tegen proximus in te dienen, dat het vast een vergissing was dat hij mijn nummer had en ik die verzekerde dat wel te doen.

Het nummer was op het zicht ook geen proximusnummer en bleek toen ik naar de echte proximus belde om het te laten weten dat er waarschijnlijk phishing bezig was met hun naam en te kijken of zij het nummer konden natrekken, een prepaid Lycamobile te zijn.

Nadien nooit meer smssen of telefoontjes gehad terwijl het het jaar ervoor heel regelmatig was. Toeval of niet?

Plaats reactie