Kaela schreef: vr 23 aug 2024, 11:36
Hartstikke goed Hana! Hij is nog jong, kan nog hartstikke veel verbeteren.
Het klinkt mij heel erg als “het gaat me te snel en ik vind dit te belangrijk” in mijn oren. En als de mens dan een taal spreekt die de hond niet past, dan is agressie het enige dat ie heeft. Maar een GT kan goed meekijken en dat is veel waardevoller dan geschreven tekst. Laat je weten wat ze zegt?
Ja ik wil geen bijtincidenten hier. Er lopen ook regelmatig kinderen rond. Beter niet laten escaleren.
En we gaan binnenkort op vakantie zonder Bob die bij de oppas blijft. Ook daar wil ik geen problemen mee. Veiligheid voor alles.
hannabelgje schreef: vr 23 aug 2024, 09:12
Morgen komt er een GT van Tinley om ons te helpen met Bob. Ik hoop dat het ons de juiste handvaten gaat geven.
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Hoe is het gegaan met de gt? Had je er een goed gevoel bij?
Was niet helemaal wat ik ervan verwacht had, maar wel wat handvaten gekregen. Vooral Frank probeert nu anders om te gaan met Bob en beseft ook meer dat het gevaarlijk kan zijn om de confrontatie aan te gaan. En als we terug zijn van vakantie gaan we verder kijken naar zijn schouder. Daar is echt iets niet goed mee.
Wat handvaten klinkt toch wel goed. Ik heb zelf geen ervaring met Tinley, dus geen idee eigenlijk of dat een goede methode is of niet.
Het lijkt vaak alsof je de baas moet zijn en door moet zetten omdat je hond anders niet luistert, maar vaak luisteren honden dan juist veel slechter, en gaat het van kwaad tot erger. Het vergt wat omdenken, maar als het goed is gaan jullie daar dan wel resultaat van zien. Hij is ook nog maar een jonge hond natuurlijk. Geduld geduld geduld en het komt goed
Ik vind het echt super van jullie dat jullie er mee aan de slag gaan
Nou ja er niet mee aan de slag gaan is geen optie. Als ie een keer echt bijt dan weet ik dat hij van Frank weg moet. En dat wil ik uiteraard niet.
Nu we niet meer aan hem zitten met dingen moeten, maar alleen op een positieve manier aan hem zitten gaat het echt veel beter. Ook doen we nothing in life is free en moet hij overal iets voor doen. Voor hij eten krijgt braaf zitten. Met riem omdoen etc.
hannabelgje schreef: do 29 aug 2024, 07:24
Nou ja er niet mee aan de slag gaan is geen optie. Als ie een keer echt bijt dan weet ik dat hij van Frank weg moet. En dat wil ik uiteraard niet.
Nu we niet meer aan hem zitten met dingen moeten, maar alleen op een positieve manier aan hem zitten gaat het echt veel beter. Ook doen we nothing in life is free en moet hij overal iets voor doen. Voor hij eten krijgt braaf zitten. Met riem omdoen etc.
Hoe gek het ook lijkt, de zelfde vraag op een andere manier stellen kan echt heel veel verschil maken. Is soms wel even denken en ook niet altijd makkelijk als je bv zelf er met je gedachten even niet bij bent.
Ik hoop iig dat de handvatten jullie de goede richting uit helpen en dat Frank en de kinderen zich ook echt in zetten om ze toe te passen.
Die schouder is echt wel rot. Zijn daar eigenlijk al foto's enzo van genomen?
hannabelgje schreef: do 29 aug 2024, 07:24
Er zijn toch echt best veel mensen die door blijven modderen, dus ik vind het nog steeds goed dat jullie dit wel doen
Fijn dat het al veel beter gaat!
Kleine veranderingen kunnen echt het verschil maken.
Hoop dat het met zijn schouder straks ook weer de goede kant op gaat.
Fijn dat Frank direct verschil merkt door de andere benadering, dat motiveert hem ook om er mee bezig te blijven gaan hopelijk zet de positieve lijn zich door!
Het is weer even wennen na de vakantie. Bob heeft ons wel erg gemist en komt nu ook meer naar Frank toe.
Hij is ook aan het puberen geslagen. Hij gaat overdag niet meer uit zichzelf slapen, maar alleen klieren en bijten dus hij gaat tussendoor weer in de puppyren.
hannabelgje schreef: za 14 sep 2024, 09:34
Het is weer even wennen na de vakantie. Bob heeft ons wel erg gemist en komt nu ook meer naar Frank toe.
Hij is ook aan het puberen geslagen. Hij gaat overdag niet meer uit zichzelf slapen, maar alleen klieren en bijten dus hij gaat tussendoor weer in de puppyren.
Zou er ook aan kunnen liggen dat hij Zoë mist en jullie weg geweest zijn. Is voor hem natuurlijk ook heel wat.