We zijn er weer

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

We zijn er weer

smulpaap
5-sterren
5-sterren

We zijn er weer

Bericht door smulpaap »

Na een tijdje afwezig te zijn geweest :)
En het gaat met mij de goede kant weer op
Miss Thatcher maakt het inmiddels ook weer goed
Ze staat inmiddels op medicatie
We konden het tot een aantal maanden geleden nog managen met fysio , osteo en Supplementen
Maar ik zag verslechtering , dus weer onderzoek en gesprekken met de behandeld orthopeed
Haar nekje is en blijft gevoelig , omdat ze nu eenmaal te lang heeft doorgelopen voordat er eindelijk een juiste diagnose werd gesteld . De meesten van jullie kennen het verhaal wel
Dus : Een JRT die niet meer in de grond kan woelen en graven , dat is geen leven
We moesten wel even zoeken naar de juiste medicatie , ze had last van misselijkheid en diarree
Maar inmiddels staat ze al enige tijd op de combi Gabapentine en Galliprant , en dat gaat heel goed . Verder fysio en laser . En ze kan weer hond zijn . We zijn met de Gabapentine gestart met een lage dosering . In het begin was ze suf , maar dit gaat nu goed . Ze is nog veel te jong om niet te kunnen doen wat ze nu eenmaal graag doet . We zien het wel . Fijne middelen zijn het niet, maar het zij zo . Ze leeft weer fijn haar leventje , gaat geregeld naar haar cliënten van de dagbesteding , laat zich dan rondrijden in een volgeladen kar met chocolade :biggrin2: of gecontroleerd " op jacht " in het land , daar scoort ze geregeld een muis . Lekker ondergronds bezig zijn , of hier in het plaatselijke bos met haar grote vriend Billy , een grote Oud Duitse Herder die 8 x zo zwaar is . Maar de juiste energie heeft en dus rustig met haar omgaat. Of lekker samen wandelen met Seb , of even met buurman trekker rijden :biggrin2: Tav de Eigenwijze pet is er niets verandert . Tis een heerlijk eigenwijs monster , soms kook ik :biggrin2: wandelen in het dorp ? Tss hoe verzin je het ! Geen moer meer aan en dan ga ik lekker dwars doen . Ik ben tenslotte een kleine zelfstandige, dus ik zal je laten weten wat ik wil . Ik wil uitdaging en nieuwe dingen ontdekken .
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Re: We zijn er weer

Bericht door smulpaap »

Hebbes
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

En dit kan ook weer
Bijlagen
20240811_194704~2.jpg
20240811_194645~2.jpg
20240811_194708~2.jpg
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

smulpaap schreef: vr 27 sep 2024, 12:11 En dit kan ook weer
Ah stokken slopen. Hier ook eentje bij wie dat toch bij een geslaagde dag hoort. :biggrin2:

Fijn dat ze weer kan genieten van haar leven en ja medicatie is niet tof, maar beter een leven wat misschien wat korter uit draait maar ze wat aan heeft als een lang leven bestaand uit gemis, frustratie en ongelukkig zijn.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Fijn weer van je te horen! Zo te zien heeft Thara weer veel plezier in het uitvoeren van haar hobby’s :D Als daar medicatie voor nodig is is dat jammer maar het zij zo. Leuke filmpjes! Hopelijk gaat het met jij ook goed :-*
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Fijn om wat van je te horen en vooral heel fijn dat het met jou de goede kant op gaat.
En wat goed dat mevrouwtje weer heerlijk zichzelf kan zijn en doen wat ze graag doet! Tja, medicijnen is niet hoed en niet fijn, maar als je haar zo ziet dan weet je dat het de goede beslissing is. [emoji8]
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

frodo quin schreef: vr 27 sep 2024, 12:30 Ah stokken slopen. Hier ook eentje bij wie dat toch bij een geslaagde dag hoort. :biggrin2:

Fijn dat ze weer kan genieten van haar leven en ja medicatie is niet tof, maar beter een leven wat misschien wat korter uit draait maar ze wat aan heeft als een lang leven bestaand uit gemis, frustratie en ongelukkig zijn.
Ja , ook hier een favoriete hobby hoor :biggrin2:
En ja hoor , ze functioneert veel beter
En weer lekker genieten en in alle standjes staan
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

pike schreef: vr 27 sep 2024, 20:24 Fijn weer van je te horen! Zo te zien heeft Thara weer veel plezier in het uitvoeren van haar hobby’s :D Als daar medicatie voor nodig is is dat jammer maar het zij zo. Leuke filmpjes! Hopelijk gaat het met jij ook goed :-*
We gaan niet dagelijks het veld in hoor , zeker niet zo lang het gras nog zo hoog staat , maar 2 x per week mag ze zich amuseren . Daar is ze Terriër voor
En ja het gaat met mij ook weer wat beter
Weer geklier met m'n schildklier waardes
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Charlie Angel schreef: vr 27 sep 2024, 20:49 Fijn om wat van je te horen en vooral heel fijn dat het met jou de goede kant op gaat.
En wat goed dat mevrouwtje weer heerlijk zichzelf kan zijn en doen wat ze graag doet! Tja, medicijnen is niet hoed en niet fijn, maar als je haar zo ziet dan weet je dat het de goede beslissing is. [emoji8]
Dank je . Ja ,het gaat met mij ook weer wat beter
Nog wel veel rustmomenten inlassen
Maar m'n schildklier waardes gaan de goede kant weer op . Voor de overgang was ik altijd stabiel
Tijdens en nu na de overgang is het soms moeilijk om stabiel te zijn en te blijven
Ik had bv vorig jaar ook weer een Vit D tekort
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Wat ontzettend fijn om te lezen dat het met jullie beide weer beter gaat :-*
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

zurca schreef: vr 27 sep 2024, 21:21 Wat ontzettend fijn om te lezen dat het met jullie beide weer beter gaat :-*
Dank je :-*
Met jullie ook alles goed ?
En het naar jullie zin op de nieuwe stek ?
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

smulpaap schreef: vr 27 sep 2024, 21:27 Dank je :-*
Met jullie ook alles goed ?
En het naar jullie zin op de nieuwe stek ?
Ja hier gaat het prima!
We zijn al helemaal thuis op ons nieuwe plekje.
Pippa weet al precies waar de hazen zitten, weet precies van waar ook in/om het dorp de weg naar opi en omi en ze weet precies waar die 2 hondjes wonen waar ze een hekel aan heeft...ohja en het allerbelangrijkste, de weg naar de dierenwinkel want daar krijg je lekkers en omdat ze zo leuk en grappig is vaak 2x wat lekkers ::) :biggrin2:
(Als ik Pippa de route met wandelen zou laten kiezen staan we 3x per dag bij de dierenwinkel :biggrin2: :biggrin2: ;D)
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

zurca schreef: vr 27 sep 2024, 23:24 Ja hier gaat het prima!
We zijn al helemaal thuis op ons nieuwe plekje.
Pippa weet al precies waar de hazen zitten, weet precies van waar ook in/om het dorp de weg naar opi en omi en ze weet precies waar die 2 hondjes wonen waar ze een hekel aan heeft...ohja en het allerbelangrijkste, de weg naar de dierenwinkel want daar krijg je lekkers en omdat ze zo leuk en grappig is vaak 2x wat lekkers ::) :biggrin2:
(Als ik Pippa de route met wandelen zou laten kiezen staan we 3x per dag bij de dierenwinkel :biggrin2: :biggrin2: ;D)
:biggrin2: :biggrin2:
Zeer herkenbaar verhaal over de dierenwinkel
Dan zetten die kleine draakjes al hun charmes in hé
Wij waren eens in omgeving Borger op vakantie , dus daar even boodschappen doen . Maar de tang had de Petts Place ook al snel gevonden
Het jaar daarna weer eens in Borger om iets te drinken , dachten we ..maar nee eerst naar de Petts Place . Ze wist nog precies welke kant we op moesten . Ik wil eerst die kant op butler :biggrin2:
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Ja echt, ze zijn zo slim...
1x was ze er geweest, vanaf toen wist ze de weg en zou ze er het liefst dagelijks naar toe gaan.
En als ze zichzelf heeft voorgenomen dat het nu echt, echt weer tijd is voor een bezoekje dan heb ik ook geen andere keus. Krijg haar dan echt nergens anders naar toe :biggrin2: ::)

Plaats reactie