Het poppenhuis

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Het poppenhuis

Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Het poppenhuis

Bericht door Kaela »

Enige tijd geleden zijn we door Kim verwend met de wereld aan speelgoed en een geweldig poppenhuis.
Ik heb altijd al eens iets op willen knappen en heb mijn kans schoon gezien. Het poppenhuis komt in de woonkamer, dus ik dacht, ik pas het aan onze inrichting aan. Verfje hier, behangetje daar. Ik heb ook nog een set sierstickers om het, als de meubels erin staan, nog wat op te vrolijke.

Nina speelt er al enthousiast mee (ook al was het idee het met sinterklaas te geven), maar de meubeltjes die we meegekregen hebben zijn niet allemaal opgewassen tegen dreumes driftkikker. Dus ik ga er peutermeubels in bestellen en dan kunnen de sierlijke meubels weer als ze later groot is. Tegen die tijd zijn we vast ook 5 behangetjes, 200.000 stickers en waarschijnlijk wel wat viltstiften verder ;D dus ik geniet van dit resultaat zolang het duurt. Dit was mijn feestje en nu mag Nina.

Zo kregen we hem, het speelplezier spatte er vanaf!
106bbd71-4c39-4e88-8ced-9d7e3dd55f0f.jpeg
En zo is ie nu.
IMG_1723.jpeg
IMG_1717.jpeg
Je wist het al Kim, maar we zijn er écht heel blij mee!
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Re: Het poppenhuis

Bericht door Kim_S »

Oooooooohhhhhh wat is ie mooi geworden!! :D

En die meubeltjes, ja die konden ze bij ons ook pas gebruiken toen ze ouder waren. Maar het plezier was er zeker niet minder door!

Zo leuk dat je even deelt hoe hij geworden is, dat wordt echt heel veel speelplezier voor Nina :-*
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Wat een mooi huis! En leuk opgeknapt :D
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Wauw zo leuk en mooi :D
Ik had er vroeger ook 1
Helaas verloren gegaan, maar had toen meubeltjes van hout. Waren niet kapot te krijgen.
Veel plezier ermee
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Wow, wat een gaaf poppenhuis! Enwat heb je dat mooi “gerenoveerd” :D zo’n poppenhuis had ik ook wel gewild toen ik klein was ::) Mijn zus en ik maakten meubeltjes van de lege sigarendoosjes van mijn vader, met stukjes kurk als pootjes :biggrin2:
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Prachtig !!
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Oohh wat mooi!
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Mooi! Ik vind het wel wat hebben zo een houten poppenhuis.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Wowwww, wat heb je die mooooi gemaakt zeg en ik heb helemaal beeld hoe leuk geweest dit moet zijn om te doen :smitten: !
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

pike schreef: di 22 okt 2024, 20:36 Wow, wat een gaaf poppenhuis! Enwat heb je dat mooi “gerenoveerd” :D zo’n poppenhuis had ik ook wel gewild toen ik klein was ::) Mijn zus en ik maakten meubeltjes van de lege sigarendoosjes van mijn vader, met stukjes kurk als pootjes :biggrin2:
Nou ik ook! (Bijna) elke klein meisje haar droom toch. Zelf meubeltjes knutselen is hartstikke leuk. Ik hoop ook wel dat ze dat later ook gaat doen.
Lizzy schreef:Wowwww, wat heb je die mooooi gemaakt zeg en ik heb helemaal beeld hoe leuk geweest dit moet zijn om te doen :smitten: !
Ja was echt leuk! Ik ben er vreselijk slecht in. Ging ik een plint plakken, kwam er veel te veel lijm op. En terwijl ik hardop bedenk dat dat niet goed zou komen, plak ik het er op ::) En ik heb geen vaste hand met schilderen. Maar juist daarom was dit een mooi project, want die details doen er niet toe, Nina vindt het toch wel geweldig :biggrin2:
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Kaela schreef: wo 23 okt 2024, 10:07 Ja was echt leuk! Ik ben er vreselijk slecht in. Ging ik een plint plakken, kwam er veel te veel lijm op. En terwijl ik hardop bedenk dat dat niet goed zou komen, plak ik het er op ::) En ik heb geen vaste hand met schilderen. Maar juist daarom was dit een mooi project, want die details doen er niet toe, Nina vindt het toch wel geweldig :biggrin2:
Dat is waarom ik hangmatten maken voor de ratten leuk vind. Niet erg dat het niet helemaal goed is. Zie je niet als het in de kooi hangt en zij geven er niet om. Ik ben ook niet goed in van die fijne motoriek dingetjes.

Ik moet wel zeggen dat het er op foto echt niet aan te zien is. Ziet er echt heel goed gedaan uit.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

frodo quin schreef: wo 23 okt 2024, 11:01 Dat is waarom ik hangmatten maken voor de ratten leuk vind. Niet erg dat het niet helemaal goed is. Zie je niet als het in de kooi hangt en zij geven er niet om. Ik ben ook niet goed in van die fijne motoriek dingetjes.

Ik moet wel zeggen dat het er op foto echt niet aan te zien is. Ziet er echt heel goed gedaan uit.
Dat komt omdat ik wel weet hoe je foto’s moet maken ;D haha nee grapje, dank je wel!

En voor de ratjes dingen maken lijkt me ook heel leuk en dankbaar. Het is ook fijn om iets te doen wat je leuk vindt, zonder dat de lat heel hoog ligt. We moeten al zoveel in het leven!
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Wat een geweldig gaaf poppenhuis! Dat wil toch ieder kind wel, zo mooi en groot en degelijk! Zo lief Kim.[emoji8]
En Karin wat heb je het superleuk opgeknapt, wat gaat Nina daar enorm veel jaren plezier aan beleven en jij ook. Ik zie jou straks echt meubeltjes zelf maken als je daar de tijd en ruimte voor hebt. [emoji8]
Dit zo lezen maakt mij zo enorm blij, dank daardoor dames, en heel veel plezier met fit prachtige huis Nina en Karin!
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Charlie Angel schreef: wo 23 okt 2024, 14:43 Wat een geweldig gaaf poppenhuis! Dat wil toch ieder kind wel, zo mooi en groot en degelijk! Zo lief Kim.[emoji8]
En Karin wat heb je het superleuk opgeknapt, wat gaat Nina daar enorm veel jaren plezier aan beleven en jij ook. Ik zie jou straks echt meubeltjes zelf maken als je daar de tijd en ruimte voor hebt. [emoji8]
Dit zo lezen maakt mij zo enorm blij, dank daardoor dames, en heel veel plezier met fit prachtige huis Nina en Karin!
Dat vind ik leuk, dat jij er blij van wordt! Zo blijkt maar weer hoe ver een lieve actie kan rijken!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ik geloof dat ik de hele tijd zelf met zo'n prachtig poppenhuis zou spelen, met een tranen-met-tuiten huilende dochter op veilige afstand. :sofa: ;D

Echt schitterend!

Plaats reactie