Waaaaahahaha ik denk dat dat hier gaat gebeuren als ze met playmobiel en lego gaat spelen!Anne in Zweden schreef: wo 23 okt 2024, 16:30 Ik geloof dat ik de hele tijd zelf met zo'n prachtig poppenhuis zou spelen, met een tranen-met-tuiten huilende dochter op veilige afstand.![]()
Echt schitterend!
Het poppenhuis
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Het poppenhuis
Nu met meubels! Een lieve vriendin is gordijntjes, kleedjes, dekentjes en een heus ijsberenvelletje aan het haken. Dus de knusheid komt ook nog. Maar ik vind het al helemaal mega kneuterig!
Anne in Zweden schreef: wo 23 okt 2024, 16:30 Ik geloof dat ik de hele tijd zelf met zo'n prachtig poppenhuis zou spelen, met een tranen-met-tuiten huilende dochter op veilige afstand.![]()
Echt schitterend!
Ah wat leuk zeg! Dat wordt morgenochtend vast meteen een grote verbouwing
Kun jij 's avonds lekker de boel weer goed inrichten
Kun jij 's avonds lekker de boel weer goed inrichten
- Charlie Angel
- Moderator
Jij bent echt erg he! En weet je wat nu het ergste is? Ik zie je er echt toe in staat. [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]Anne in Zweden schreef:Ik geloof dat ik de hele tijd zelf met zo'n prachtig poppenhuis zou spelen, met een tranen-met-tuiten huilende dochter op veilige afstand.![]()
Echt schitterend!
Ik zie het helemaal voor me Pike! Echt te erg! [emoji23][emoji23]pike schreef:![]()
nou na de zelfmaakmeubeltjes komt er nu een heel andere herinnering boven drijven. Mijn zus en ik hadden een keukentje. Geen idee of die dingen nog bestaan. Compleet met fornuisje en daar kon je echt iets op maken. Onze pa vond dat wel erg leuk. Hij kookte nooit nooit maar dit zou hij wel eens even aan zijn kinderen laten zien hoe dat moest. Hij ging met zijn grote handen aan het kokkerellen met onze ieniemini pannetjes. En niet veel later sloegen de vlammen uit het keukentje
![]()
![]()
Wat ziet het erg prachtig uit allemaal Karin, echt zo superleuk! In zo'n huis zou je toch zelf bijna willen wonen? Alleen het feit dat fit huis aan 1 kant open is lijkt me niet handig als je er woont. [emoji23][emoji8]
Echt, jullie beleven hier allebei zoveel plezier aan.
Hoe is het trouwens afgelopen maanden met jullie moestuin gegaan?
Ik zie het Anne ook wel doen AngelCharlie Angel schreef: wo 23 okt 2024, 21:55 Jij bent echt erg he! En weet je wat nu het ergste is? Ik zie je er echt toe in staat. [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
Ik zie het helemaal voor me Pike! Echt te erg! [emoji23][emoji23]
Wat ziet het erg prachtig uit allemaal Karin, echt zo superleuk! In zo'n huis zou je toch zelf bijna willen wonen? Alleen het feit dat fit huis aan 1 kant open is lijkt me niet handig als je er woont. [emoji23][emoji8]
Echt, jullie beleven hier allebei zoveel plezier aan.
Hoe is het trouwens afgelopen maanden met jullie moestuin gegaan?
De moestuin heeft geschitterd in onze afwezigheid. Ik moet hem dringend winterklaar gaan maken. Maar met het getob met Nina’s oren ben ik er amper geweest. Geeft niets, van het voorjaar gaan we echt beginnen. En ik hoop wel nog een lekker kropje sla te kunnen oogsten. De boerenkool en spruitjes laat ik lekker staan. Is nog niets aan verloren.
Mijn meneer is ook nog steeds heel hard aan het werk om onze voor en achtertuin af te krijgen. Dat vordert ook gestaag. En dat geeft van het voorjaar de ruimte om samen in de moestuin los te gaan. Alles op zijn tijd.
-
frodo quin
- 5-sterren

Boerenkool is in ieder geval goed vorstbestendig. Hoe goed spruitjes er tegen kunnen weet ik niet.
- Charlie Angel
- Moderator
Ja zie je, dan ben ik niet de enige die dat wel voor zich ziet van Anne. [emoji23][emoji23]Kaela schreef: Ik zie het Anne ook wel doen Angel![]()
De moestuin heeft geschitterd in onze afwezigheid. Ik moet hem dringend winterklaar gaan maken. Maar met het getob met Nina’s oren ben ik er amper geweest. Geeft niets, van het voorjaar gaan we echt beginnen. En ik hoop wel nog een lekker kropje sla te kunnen oogsten. De boerenkool en spruitjes laat ik lekker staan. Is nog niets aan verloren.
Mijn meneer is ook nog steeds heel hard aan het werk om onze voor en achtertuin af te krijgen. Dat vordert ook gestaag. En dat geeft van het voorjaar de ruimte om samen in de moestuin los te gaan. Alles op zijn tijd.
Nou prima toch? Je kan niet alles tegelijk en de moestuin loopt niet zomaar weg. Volgens mij kunnen spruiten trouwens ook goed tegen de vorst.
Het is allemaal een hoop werk qua huis en tuin, en jullie hebben echt al veel gedaan. En zeker tuin is veel werk. Hier is door meneer zijn herseninfarct en mijn eds en burn out niets gebeurd, alleen verder opgeruimd. We weten precies hoe we het willen, maar verder dan dat zijn we niet. Het komt wel.
Net als bij jullie, de moestuin is superleuk, ook als je volgend jaar of het jaar daarna pas echt serieus aan de slag kan. [emoji8]
Ben benieuwd hoe jullie achtertuin uiteindelijk wordt. De voortuin ziet er al strak uit!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ik maak me toch een beetje zorgen om mijn reputatie hier op BP.

Alleen hier op BP?Anne in Zweden schreef: do 24 okt 2024, 17:17 Ik maak me toch een beetje zorgen om mijn reputatie hier op BP.![]()
![]()
![]()
- pearlsofpassion
- Moderator
Ja hoor.frodo quin schreef: do 24 okt 2024, 10:31 Boerenkool is in ieder geval goed vorstbestendig. Hoe goed spruitjes er tegen kunnen weet ik niet.
Dat lukt prima.
-
frodo quin
- 5-sterren

Anne in Zweden schreef: do 24 okt 2024, 17:17 Ik maak me toch een beetje zorgen om mijn reputatie hier op BP.![]()
![]()
![]()
-
frodo quin
- 5-sterren

Fijn om weten. Er zijn er maar twee die de slakken overleefd hebben. De koolwitjes hebben blijkbaar massaal eieren in mijn tuin gelegd dus de meeste kolen zijn enorm kaal gevreten en zo ook de spruiten. Dan kan ik ze nog een tijdje op de plant laten zitten zodat ze wat kunnen groeien.
Enig idee hoe het met broccoli en bloemkool zit? Die waren blijkbaar samen met de boerenkool favoriet en zijn zo goed als opgevreten. Ik wou dat stuk eigenlijk opnieuw doen omdat de brandnetels en boterbloemen in de bedden zijn geglipt en de voel overwoekeren, maar als ze tegen de vorst kunnen laat ik ze staan zodat ik er ten minste in het voorjaar van kan eten.
- Charlie Angel
- Moderator
[emoji23][emoji23][emoji23][emoji8][emoji8]Anne in Zweden schreef:Ik maak me toch een beetje zorgen om mijn reputatie hier op BP.![]()
![]()
Gelukkig weet je heel goed wie het zeggen. [emoji8]
- pearlsofpassion
- Moderator
Bloemkool wel zolang er geen kool in zit.
Broccoli is niet erg vorstvast.
Broccoli is niet erg vorstvast.