Zo niet blij.... Fritzi is gisteren te pakken genomen.....

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Zo niet blij.... Fritzi is gisteren te pakken genomen.....

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Tot op heden geen hernia aanval gehad.

Qua bijten heeft hij zich in gehouden he. Hij heeft vooral op haar ingebeukt.

Vandaag maar weer door het bos sluipen en ik heb een fietsspiegeltje erop gezet ::)
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Fijn dat Fritzi geen aanval gehad heeft. Hoe gaat het met haar in het bos?
Slim zo'n spiegel op je fiets!
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Ik hoop dat Fritzi zich wel wat kan ontspannen in het bos. Voor jou snap ik dat je alles tegelijk wilt zien, slim dat fietsspiegeltje. [emoji8]
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Fritzi loopt zonder problemen mee door het bos. Ze lijkt er weinig geestelijke schade aan over te hebben gehouden. Godzijdank. Stabiel meisje :smitten:
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Oh wat fijn! :-*
Charlie Angel
Moderator

Oh wat fijn om te lezen! Super trots op die stoere Fritzi, inderdaad super stabiel!En hoe verging het jou, niet teveel spierpijn van het gespannen rondje?
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Lizzy schreef: zo 27 okt 2024, 13:07 Het valt Godzijdank mee, ze heeft geen nek hernia aanval gehad.

Ik heb haar geen pijnstiller gegeven. Wel pYnmix en dan wat meer. Ik was te bang dat ze zichzelf te stoer zou vinden en zichzelf voorbij zou rennen op de Metacam.

Oh wat fijn dat ze tot nu toe geen klachten heeft in haar nek! Hopelijk blijft dat zo 😌
Robian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Robian »

Oh echt... wat ontzettend naar.. arme Fritzi.

ik heb laatst nog een stuk gelezen van een advocaat en dat ging over honden die gaatjes maken bij andere honden in een losloopgebied.
De algemene gedachte is dat, doordat beide honden loslopen, de eigenaar van de aanvallende hond niet aansprakelijk gehouden kan worden voor de schade.

Dit is dus niet correct volgens deze advocaat.
Indien je met een hond in een losloopgebied loopt dan ben je verantwoordelijk dat je hond zich gedraagd en geen schade veroorzaakt.

Ik zal eens kijken of ik het stuk terug kan vinden.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Fijn om te horen dat ze er zowel mentaal als fysiek niet veel aan lijkt over te houden.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Robian schreef: wo 30 okt 2024, 12:24 Oh echt... wat ontzettend naar.. arme Fritzi.

ik heb laatst nog een stuk gelezen van een advocaat en dat ging over honden die gaatjes maken bij andere honden in een losloopgebied.
De algemene gedachte is dat, doordat beide honden loslopen, de eigenaar van de aanvallende hond niet aansprakelijk gehouden kan worden voor de schade.

Dit is dus niet correct volgens deze advocaat.
Indien je met een hond in een losloopgebied loopt dan ben je verantwoordelijk dat je hond zich gedraagd en geen schade veroorzaakt.

Ik zal eens kijken of ik het stuk terug kan vinden.
In dit geval weet ik niet of ik er mee opgeschoten zou zijn geweest? De nekhernia zat er al en als die opnieuw getriggerd zou zijn geweest lijkt het me lastig om aan te tonen dat het door de aanval kwam?
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Nee, maar de reactie van de eigenaresse is dus wel grondig fout.
Dit is haar fout, niet de jouwe..

Ik zeg niet dat je er achteraan moet gaan en schadevergoeding moet vragen. Maar zij was in fout!
En zelfs de emotionele schade of wat dan ook, is haar fout en evt verantwoordelijkheid.

Dat is belangrijk dat je dat beseft.
Iets mee gaan doen en een advocaat nemen, dat is een andere zaak.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Och arme Fritzi, en jij! :bigarmhug: :-* Gelukkig heeft ze er, hopelijk nog steeds geen, nekhernia-aanval aan over gehouden.
Deze hond, met zijn zwaar overtrokken reactie op snauwen, hoort écht niet in een losloopgebied thuis. En zijn begeleidster net zo min trouwens :(
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Wel goed om te weten. Voor als zoiets nog eens gebeurd. Het is gewoon jammer dat ik haar niet kan aanspreken, mocht ik haar nog eens tegen komen. Ik wil met Fritzi (of Sjoerd) in geen 100 meter in de buurt van haar hond. Maar anders had ik haar kunnen vertellen dat ze het toch niet helemaal bij het rechte eind heeft.....
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Lizzy schreef: vr 01 nov 2024, 10:46 Wel goed om te weten. Voor als zoiets nog eens gebeurd. Het is gewoon jammer dat ik haar niet kan aanspreken, mocht ik haar nog eens tegen komen. Ik wil met Fritzi (of Sjoerd) in geen 100 meter in de buurt van haar hond. Maar anders had ik haar kunnen vertellen dat ze het toch niet helemaal bij het rechte eind heeft.....
Mocht je haar ooit nog tegenkomen, dan zou ik het zo brengen: 'Over die losloopkwestie: ik heb mijn advocaat daarover geraadpleegd en die gaf aan dat...'

De combinatie 'mijn advocaat' (of 'een bevriende jurist' oid) zorgt er vaak voor dat mensen een toontje lager gaan zingen. :biggrin2: Ik was ooit eindredacteur van een studentenblad en een of andere bedrijfseigenaar was niet blij met wat we over zijn onderneming hadden geschreven en kwam met allerlei hoogdravende dreigementen. Hebben we een brief teruggestuurd (er was toen nog geen e-mail) met als openingszin: 'Na overleg met onze raadsman mr. X'). Nooit meer iets van de boze bedrijfseigenaar gehoord. :biggrin2: ('Mr. X' was docent Rechten van onze opleiding. We hadden hem inderdaad geconsulteerd - met een pilsje erbij in de kroeg. ;D )
Charlie Angel
Moderator

Dat is inderdaad een hele goede van Anne!
Als je overigens echt een gesprek met haar wil, dan zou je zonder hond naar het bos kunnen gaan, maar dan moet je wel weten wanneer zij daar meestal loopt.

Hoe gaat het met Fritzi en met jou?

Plaats reactie