Anti-knoei drinkbak

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Anti-knoei drinkbak

Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

doranto schreef: ma 04 nov 2024, 15:36 Echt?? Hoort dat bij het ras :g: Dacht dat alle honden knoeiden met het drinken, en dan vooral de grote rassen. Maar het is geen reden om het ras dat wij hebben niet te willen hoor ;D :biggrin2:
Voor mij ook niet hoor, maar ik vind wat water op de vloer nu ook geen probleem. Droogt van zelf.

Heeft volgens mij inderdaad vooral met de bouw van de mond te maken. Quin heeft een veel strakkere wang dan Emma. Verder doet die veel dingen op een wat terughoudende manier. Duurt dus wel even eer ze klaar is. Is ook wel typisch ridgeback.

En mijn specifiek geval zal ook nog eens niet binnen drinken als ze kan kiezen, maar liefst regenwater in de tuin. Op SOMMIGE vlakken is ze een heel schoon hondje.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Hier is het precies andersom.
Atz met zijn “hangwangen” knoeit misschien een paar druppels na het drinken, maar Bruun met zijn “strakke wangetjes” laat echt een hele sloot water lopen als hij klaar is met drinken.

Bruun is eigenlijk onze eerste hond die dit zo doet, we zijn dan dus blijkbaar erg verwend geweest met 4 goed opgevoede hondjes ;D
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Ina schreef: ma 04 nov 2024, 16:32 En deze ook https://www.amazon.nl/Roestvrij-Capacit ... 9&sr=8-53

...ze zijn er dus wel
Daar lijkt het inderdaad wel op ja. Dankjewel voor de link :)
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Ina schreef: ma 04 nov 2024, 16:22 Ik denk ook dat het wel deels aan de bouw van de bek licht....die blonde hier knoeit nog geen druppel met haar spitse snuit.
Zwartje daar in tegen (en de laatste tijd steeds erger) laat altijd goed zien dat er gedronken is....gelukkig wel alleen rond de bak, ze loopt niet met een bek vol water weg

Maar ik vermoed dat dit de meest effectieve manier van oplossen gaat zijn....het kost wat training, maar volgens mij zou ik als ik nog een jonkie zou hebben dit wel een leuke oefening vinden om aan te leren;

https://www.tiktok.com/@pubity/video/73 ... _device=pc
Het filmpje speelt bij mij niet af, maar ik kan er me wel wat bij voorstellen als ik de constructie met die handdoek zie. :)
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

pike schreef: ma 04 nov 2024, 16:13 Dat werkt niet. Het enige wat die ring van deze bak doet is het oppervlak verkleinen als ik het goed bekijk. De anti-knoei bak die ik had heeft een drijvende ring. Daar ligt een klein laagje water op. De hond kan dus nooit zijn snoet in het water duwen, of zijn bek volgooien met water. Hij kan niet meer dan kleine slokjes nemen. En daarmee druipt het dus ook niet uit zijn wangzakken als hij wegloopt.
Nee, het verkleint niet, het zorgt dat het water er niet overheen kan klotsen bij het drinken. Dat wat er naar opzij gespet wordt, terug in de bak belandt ipv over de rand heen.
Maar voor achteraf, het afdruipen, doet het idd niets..

Ik heb het dan ook voor konijnen, die met de bak zouden durven schuiven en omgooien, niet voor honden.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ik heb al 20 jaar newfies.....
Ik ben zeg maar immuun ;D

Van poten graven in waterbak van pup tot snorkelen als volwassenen en dan weglopen mat de bek nog vol water ... ::)
Ina schreef:Ik denk ook dat het wel deels aan de bouw van de bek licht....die blonde hier knoeit nog geen druppel met haar spitse snuit.
Zwartje daar in tegen (en de laatste tijd steeds erger) laat altijd goed zien dat er gedronken is....gelukkig wel alleen rond de bak, ze loopt niet met een bek vol water weg

Maar ik vermoed dat dit de meest effectieve manier van oplossen gaat zijn....het kost wat training, maar volgens mij zou ik als ik nog een jonkie zou hebben dit wel een leuke oefening vinden om aan te leren;

https://www.tiktok.com/@pubity/video/73 ... _device=pc
Oo ik ken ook een newfoundlander die ze dat geleerd hebben :biggrin2:
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Kaio schreef: di 05 nov 2024, 13:56 Ik heb al 20 jaar newfies.....

Van poten graven in waterbak van pup tot snorkelen als volwassenen en dan weglopen mat de bek nog vol water ... ::)
Ja, er is altijd baas boven baas ;D
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Kaio schreef: di 05 nov 2024, 13:56 Ik heb al 20 jaar newfies.....

:biggrin2:
Waterknoei in de overtreffende trap :biggrin2: :biggrin2:
Nu nog de waterbak van de trap laten vallen ;D
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

pike schreef: di 05 nov 2024, 16:14 Waterknoei in de overtreffende trap :biggrin2: :biggrin2:
Nu nog de waterbak van de trap laten vallen ;D
Ze zeggen er wel vantevoren bij dat ze goed zijn in waterwerken maar ik dacht dat dat wat anders was ::)
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Siberienne schreef: di 05 nov 2024, 17:50 Ze zeggen er wel vantevoren bij dat ze goed zijn in waterwerken maar ik dacht dat dat wat anders was ::)
;D ;D
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

;D
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Wij hebben nu de 2de anti lek drinkbak. De 1e was zoals de eerder getoonde foto en de 2de - geen idee mijn vriend heeft die ergens via internet gekocht. Heb eigenlijk nooit zo nagedacht over chemische stoffen :???:

De 1e hebben we jaren gehad en is weggegaan omdat er op een gegeven moment een vieze muffe geur aanzat die er niet meer uit ging.

Het werkt wel iets maar er ligt nog steeds water rond de bak.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Waren dat bakken waar iets in dreef, of alleen een brede rand?
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

De mijne, kunststof, die op de foto staat, had een drijvende inzet.

Plaats reactie