Nieuwe huis
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Nieuwe huis
Ooh PoP wat heerlijk! Ziet er goed uit zeg! Ik kan me indenken dat je hiervoor bent gegaan. 
-
frodo quin
- 5-sterren

Nog best wel wat kleine dingetjes dan. Ja daar ben je ook wel even mee bezig. Keukens zijn inderdaad niet goedkoop. Best wel jammer omdat het huis nog zo nieuw is, al kan je dan wel echt voor jouw droomkeuken gaan.pearlsofpassion schreef: ma 11 nov 2024, 09:35 Dank jullie wel!
Qua werken binnenin valt het idd wel mee. Huis is nog geen 10 jaar oud dus qua energie zit alles goed.
Er moet een muurtje eruit. Ttz een groot deurgat zonder deur maken tussen 2 kleine slaapkamers om 1 grote te maken. Verder schilderwerken, muren maar ook deuren ( die hebben ze gewoon meegeverfd met de muur wat nergens op lijkt en heel slordig afgeplakt dus alles heeft kleur waar het niet moet), opbergruimte creëeren, en we twijfelen over nieuwe keuken. Die valt misschien op te lappen maar eigenlijk is het niet onze smaak en we hadden al een idee en zelfs overeenkomst bij een keukenbouwer voor in het vorige huis, dat we nu natuurlijk wel kunnen meenemen naar hier. Kost alleen gigantisch veel geld.![]()
Gastentoilet moet volledig herdaan, dat lijkt nergens op.
Schimmel in de badkamer moet ook wel aangepakt, ik hoop dat dat kan zonder te moeten hervoegen maar dat valt te bekijken.
Dus ja, hier en daar wel, maar dat komt wel goed.
De vorige eigenaren waren nogal klunzen en slordig blijkbaar dus er zijn ook veel kleine fouten waarvan we er al een deel opgelost hebben. Dat is goed te doen beetje bij beetje.
Ik hoop idd dat we snel mooi onze draai vinden.
Ik geloof wel dat het in het voorjaar heel vlot zal gaan, of als de zon zich deze winter een beetje wil laten zien. Dan ga ik het verschil zo goed zien.
En ik moet ook wel zeggen dat de tuin mooi groot is, maar hij lijkt op foto nog veel groter dan hij in werkelijkheid aanvoelt. Dus dat vertekent nog wat. Hij is groot, maar niet gigantisch. Om elk hoekje te zien vanuit de woonkamer moet ik echt niet turen. Alles lijkt net heel dichtbij.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Wat een prachtig uitzicht! Heel veel geluk in jullie nieuwe huis!
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Proficiat met jullie mooie nieuwe plek PoP!
Apropos schimmels in de badkamer; wij hebben dat ooit best goed weg gekregen met chloor. Enige dat echt werkt in mijn beleving.
Succes met de klussen en veel plezier straks met de tuin!
Apropos schimmels in de badkamer; wij hebben dat ooit best goed weg gekregen met chloor. Enige dat echt werkt in mijn beleving.
Succes met de klussen en veel plezier straks met de tuin!
Wat leuk PoP dat je ons jullie nieuwe huis laat zien.
Heerlijk dat jullie zo'n prachtige plek gevonden hebben en groot gelijk dat jullie er voor gegaan zijn!
Die dingen die je wat mist gaan echt wel uit je hoofd verdwijnen als je de voordelen van het nieuwe huis steeds meer gaat waarderen. En je zal er vast plekjes vinden om te wandelen en re fietsen.
Het huis ziet er mooi uit, dat uitzicht is ook heel wat waard en de buitenruimte...wat heerlijk zeg!
Ik wens jullie heel veel woongenot toe op jullie nieuwe plekje en dat het maar snel echt als thuis mag voelen
Heerlijk dat jullie zo'n prachtige plek gevonden hebben en groot gelijk dat jullie er voor gegaan zijn!
Die dingen die je wat mist gaan echt wel uit je hoofd verdwijnen als je de voordelen van het nieuwe huis steeds meer gaat waarderen. En je zal er vast plekjes vinden om te wandelen en re fietsen.
Het huis ziet er mooi uit, dat uitzicht is ook heel wat waard en de buitenruimte...wat heerlijk zeg!
Ik wens jullie heel veel woongenot toe op jullie nieuwe plekje en dat het maar snel echt als thuis mag voelen
Wat een heerlijk en rustig uitzicht. En het huis zelf vind ik ook wel erg mooi.
Veel beter zo te lezen als wat jullie hadden.
Veel beter zo te lezen als wat jullie hadden.
Ik hoop dat jullie mooie huis met ruime tuin en vrij uitzicht ook snel als een fijn thuis gaat voelen 
Zo fijn voor jullie. Nog even draaien, maar dat komt vast goed joh.
- pearlsofpassion
- Moderator
Misschien voor de volledigheid toch even tonen wat we voorheen hadden. Dat was ook al een tuin en uitzicht waar veel mensen maar van kunnen dromen. Dat beseften wij ook maar al te goed en wij genoten daar ook met volle teugen van. Dat was ideaal eigenlijk.
Als dat huis 10m naar achter had gelegen en we meer zon hadden gekregen, een oprit en minder last van de drukte aan straat, dan waren we daar nooit van ons leven weggegaan.
Het was geen eenvoudige beslissing. Dat zeker niet. En het doet nog steeds een beetje pijn.
We wonen nu ook zo ver van iedereen ( werk, vrienden, familie) af. Dat vind ik ook lastiger.
We zitten nu, alles opgeteld, wel beter. Dat weet ik wel. Het kost ook een stukje meer, kan je wel denken. Maar het was dus wel nog een lastige afweging van voor- en nadelen.
Dus vandaar toch ook foto's van waar we voorheen woonden. Dit was het uitzicht. Dus ook enkel natuur naar achteren. En daar kon je dus zo vanuit de tuin in wandelen.
De tuin lijkt vrij klein maar hij was 100m lang. Echt een heel grote tuin. Hier stond ik nog niet eens achteraan. De tuin was omheind met de hoge zwarte afsluiting ( de lage waren de kippen-en konijnenrennen). Alles daarbinnen was dus van ons. We hadden ook een zwembad, al gaf dat natuurlijk minstens evenveel zorgen en kosten als plezier en gingen we dat wel afbreken. Achteraan kwam je via een poortje op een wandelpad dat er soms echt sprookjesachtig uitzag en zo terug naar huis wandelen na de kindjes naar school gebracht te hebben, kon echt mijn dag goed maken. En ooit kwam ik er dus een eekhoorn tegen.
Als dat huis 10m naar achter had gelegen en we meer zon hadden gekregen, een oprit en minder last van de drukte aan straat, dan waren we daar nooit van ons leven weggegaan.
Het was geen eenvoudige beslissing. Dat zeker niet. En het doet nog steeds een beetje pijn.
We wonen nu ook zo ver van iedereen ( werk, vrienden, familie) af. Dat vind ik ook lastiger.
We zitten nu, alles opgeteld, wel beter. Dat weet ik wel. Het kost ook een stukje meer, kan je wel denken. Maar het was dus wel nog een lastige afweging van voor- en nadelen.
Dus vandaar toch ook foto's van waar we voorheen woonden. Dit was het uitzicht. Dus ook enkel natuur naar achteren. En daar kon je dus zo vanuit de tuin in wandelen.
De tuin lijkt vrij klein maar hij was 100m lang. Echt een heel grote tuin. Hier stond ik nog niet eens achteraan. De tuin was omheind met de hoge zwarte afsluiting ( de lage waren de kippen-en konijnenrennen). Alles daarbinnen was dus van ons. We hadden ook een zwembad, al gaf dat natuurlijk minstens evenveel zorgen en kosten als plezier en gingen we dat wel afbreken. Achteraan kwam je via een poortje op een wandelpad dat er soms echt sprookjesachtig uitzag en zo terug naar huis wandelen na de kindjes naar school gebracht te hebben, kon echt mijn dag goed maken. En ooit kwam ik er dus een eekhoorn tegen.
- pearlsofpassion
- Moderator
Nog wat foto's uit de oude doos, maar dat maakt niet uit.
Om maar te zeggen, we laten ook wel wat moois achter.
We hadden paarden als buren achteraan, op een bepaald moment zelfs een veulentje. Ik ben super dankbaar voor alle mooie dingen die we daar hebben mogen beleven. Altijd met de (loop)fiets naar school, of met de slee als er veel sneeuw lag. Dat gaan we wel echt missen. Maar ik ben heel blij dat ze het als klein kind tenminste hebben kunnen doen. Ze worden nu ook wat groter, de focus verschuift naar andere dingen.
Om maar te zeggen, we laten ook wel wat moois achter.
We hadden paarden als buren achteraan, op een bepaald moment zelfs een veulentje. Ik ben super dankbaar voor alle mooie dingen die we daar hebben mogen beleven. Altijd met de (loop)fiets naar school, of met de slee als er veel sneeuw lag. Dat gaan we wel echt missen. Maar ik ben heel blij dat ze het als klein kind tenminste hebben kunnen doen. Ze worden nu ook wat groter, de focus verschuift naar andere dingen.
Ja, je laat ook een thuis achter met alle herinneringen die daar liggen 
Wat een mooie nieuwe plek PoP!! Fijn zo veel ruimte voor de kindjes en de dieren ook
Mindere dingen zijn er altijd, maar ruimte maakt een hoop goed (vind ik zelf dan).
Mindere dingen zijn er altijd, maar ruimte maakt een hoop goed (vind ik zelf dan).
Leuk huis!
Geraardsbergen heeft ook héél lekkere mattentaartjes
Één van mijn lievelingstaartjes
Geraardsbergen heeft ook héél lekkere mattentaartjes
Één van mijn lievelingstaartjes
- pearlsofpassion
- Moderator
Mijn lievelingstaart ook.
Geraarsbergen is idd de bakermat van de mattentaart. Sinds een aantal jaren is de herkomst zelfs beschermd en mogen eigenlijk alleen geraardsbergse nog mattentaarten genoemd worden. Zoals champagne ook uit die streek moet komen.
Maar ik heb niet de indruk dat men zich daar in de rest van belgie iets van aantrekt.
De bakkerij die decennia lang in belgie bekend stond als de beste mattentaartenbakker ( ze zijn met pensioen gegaan), of die je in die context toch vaak op tv zag of ik hoorde van kennissen in de horeca, was in Herzele. Waar ik dus voorheen woonde. En die was op 10 minuten stappen, nu is centrum geraardsbergen 10 minuten met de auto.
Dus in dat opzicht zijn we er niet op vooruit gegaan.
Geraarsbergen is idd de bakermat van de mattentaart. Sinds een aantal jaren is de herkomst zelfs beschermd en mogen eigenlijk alleen geraardsbergse nog mattentaarten genoemd worden. Zoals champagne ook uit die streek moet komen.
Maar ik heb niet de indruk dat men zich daar in de rest van belgie iets van aantrekt.
De bakkerij die decennia lang in belgie bekend stond als de beste mattentaartenbakker ( ze zijn met pensioen gegaan), of die je in die context toch vaak op tv zag of ik hoorde van kennissen in de horeca, was in Herzele. Waar ik dus voorheen woonde. En die was op 10 minuten stappen, nu is centrum geraardsbergen 10 minuten met de auto.
Dus in dat opzicht zijn we er niet op vooruit gegaan.
Ze verkopen ze overal, maar er is een groot verschil!! Als ik kan kiezen...
Jammer genoeg woon ik in Antwerpen en ze zijn heus niet overal zo heerlijk
Probeerde ze al eens zelf te maken, zonder succes
Jammer genoeg woon ik in Antwerpen en ze zijn heus niet overal zo heerlijk
Probeerde ze al eens zelf te maken, zonder succes