pluk schreef:
net boodschappen gedaan en die capsules gehaald
sorry, ben vrij eigenwijs...
beetje kokosolie in een bakje, halve capsule kurkuma erbij, snufje peper
Scott likte het bakje zo uit!!
heeft dat koken nog een nut qua opname of zo? of is dat alleen om het minder bitter te maken?
Zo kan het natuurlijk ook! Als hij het lekker vind, prima toch?
Men zegt dat het door het koken beter opneembaar zou zijn (om die reden zou je ook wat zwarte peper toe kunnen voegen). Door het te koken neemt het het vocht beter op en zwelt (net als bloem of maizena als je dat kookt). Misschien dat het daardoor beter opneembaar is? Je hoeft het in ieder geval niet te koken omdat het anders rauw zou zijn. De wortel wordt nl. al helemaal gaar gekookt vóórdat het verwerkt wordt tot poeder.
Laatst gewijzigd door doranto op vr 01 mei 2015, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Kurkuma in een capsule bevat in de regel gewoon teveel curcumine. Maar deze capsules van de Tuinen niet. Maar je betaald nu wel de hoofdprijs en volgens mij niet voor meer gemak. Ik bestel bijv. bio curcuma bij Pit & Pit, ik doe een theelepeltje in een kopje, beetje peper en olijfolie erbij en ik gooi dat over haar eten. Klaarrrr
Lizzy schreef:
Kurkuma in een capsule bevat in de regel gewoon teveel curcumine. Maar deze capsules van de Tuinen niet. Maar je betaald nu wel de hoofdprijs en volgens mij niet voor meer gemak. Ik bestel bijv. bio curcuma bij Pit & Pit, ik doe een theelepeltje in een kopje, beetje peper en olijfolie erbij en ik gooi dat over haar eten. Klaarrrr
De capsules waren in de aanbieding, 50% korting, dus dat scheelt
Heb ook nog met kurkumapoeder van Jacob Hooij in m'n handen gestaan, maar capsules leek mij makkelijker. Met een theelepeltje ben ik bang dat ik teveel zou geven. Nu is het, op het oog, een halve capsule
Lizzy schreef:
Hoeveel olie gaat daar bij dan? Ik meng het echt in de goerbak,mwant ik krijg het anders niet meer uit het kopje
Hope schreef:
Maar zelfs dan heb ik het idee dat er behoorlijk wat kurkuma in het kopje blijft zitten. Ik vind dat toch wel zonde. (Wie bent zunig )
Bakje/kopje uit laten likken?
Ik vond het ook zonde ( ) maar Tous likte het bakje gewoojn schoon. En als hij dat niet deed dan zat Tobias de kat klaar om de laatste restjes op te likken
Hope schreef:
Maar zelfs dan heb ik het idee dat er behoorlijk wat kurkuma in het kopje blijft zitten. Ik vind dat toch wel zonde. (Wie bent zunig )
Bij mij was de pasta op en heb ik gewoon de poeder (voor mijn 4 honden 3 gram in totaal) en een snufje peper door het bakje groentepuree gemengd met wat gesmolten kokosolie voor de smaak. De groentepuree gaat dan weer door het gemalen vleesbot en als het ongemalen is gaan er in totaal 2 rauwe eitjes door. De groente wordt hier op deze manier goed gegeten (en geen achterblijvende kurkuma)
tt-tjes schreef:
Thanks. Dan mogen die van mij dus maar ongeveer 0,4 gram kurkuma per dag. Is dat dan het gewicht van de pasta of alleen de kurkuma?
Ik heb ze dan al die tijd veel te veel gegeven volgens mij.
tt-tjes schreef:
Mijn jongens wegen ongeveer 11 kilo.
Volgens mij gaat er hier iets niet goed...
Als de hond 11 kilo weegt komt je volgens mij op 11 x 0,165 = 1,8 gram per hond per dag... (en niet 0,4) of mis ik nu iets ?
even een vraagje, ik wil ook kurkuma proberen voor mijn kieskeurige kneusje, en zou bij voorkeur ook capsules geven, wat ik dan meng met de olieen die hij al dagelijks krijgt (MCT olie, Krill olie) nu zit ik bij H&B te kijken, maar welke capsules zijn qua dosering dan geschikt? hond weegt 12kg. of kan de poeder ook zo gegeven worden, en hoeveel dan?
bij de poeder staat het volgende: https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... r-60033028
een kleine theelepel is ongeveer 2,5 gram curcumapoeder