Hond met nierproblemen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Plaats reactie

Hond met nierproblemen

AnnemiekeM
1-ster
1-ster

Hond met nierproblemen

Bericht door AnnemiekeM »

Onze berner Sennen van bijna 6 heeft nieren die nog maar voor 1/3 werken. Ze is vaak misselijk dus eten is soms lastig maar wel belangrijk. Ze at altijd versvleesvoeding van farmfood maar ik moet nu nierdieetvoeding gaan geven wat ze meestal niet lekker vinden. Tips voor goed en geschikt eten zijn welkom!
pike
5-sterren
5-sterren

Re: Hond met nierproblemen

Bericht door pike »

AnnemiekeM schreef: do 12 dec 2024, 13:21 Onze berner Sennen van bijna 6 heeft nieren die nog maar voor 1/3 werken. Ze is vaak misselijk dus eten is soms lastig maar wel belangrijk. Ze at altijd versvleesvoeding van farmfood maar ik moet nu nierdieetvoeding gaan geven wat ze meestal niet lekker vinden. Tips voor goed en geschikt eten zijn welkom!
Welkom Annemieke. :) Bandit heeft een speciale versvlees mix voor honden met nierproblemen. Misschien is dat wat voor je Berner. Het is biologisch. Maar niet echt goedkoop.
Alternatief is dat je zelf gaat samenstellen, hier vindt je veel info: viewtopic.php?f=33&t=133001
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Je hebt al een super goed antwoord gehad. Bandit is hartstikke goed, maar wel prijzig. En inderdaad zelf samenstellen.

Maar vreselijk hoor, 6 jaar en dan zulke slechte nieren. Sterkte ermee.

En welkom hier op Barfplaats.
AnnemiekeM
1-ster
1-ster

Bedankt voor de tip, waar kan ik dat kopen in ridderkerk/dordrecht omgeving? Want ik wil er eerst 1 kopen om te kijken of ze het eet… ligt het in de meeste goede dierenwinkels ?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

AnnemiekeM schreef: vr 13 dec 2024, 07:57 Bedankt voor de tip, waar kan ik dat kopen in ridderkerk/dordrecht omgeving? Want ik wil er eerst 1 kopen om te kijken of ze het eet… ligt het in de meeste goede dierenwinkels ?
Nee, het ligt meestal niet in dierenwinkels. Je kunt het beste even contact opnemen met Bandit. Ze hebben een banner rechtsboven in het forum (je moet even verschonen tot je m ziet). Er is nog een merk dat speciaal niervoeding maakt. Dat heet Buddy's. Dit is een verkooppunt maar er zijn er vast meer: https://www.gunshies.nl/buddy/buddy-nierdieet-1-kg.
AnnemiekeM
1-ster
1-ster

Oh dat merk ken ik, bedankt !

Plaats reactie