Pens afwisselen met boekmaag?
Moderator: Lizzy
Pens afwisselen met boekmaag?
10% van de maaltijd voor mn pup (5 maanden) bestaat uit pens (rund of lam). Kan ik dit ook in sommige maaltijden vervangen voor gemalen boekmaag of kan ik beter de boekmaag extra geven?
Re: Pens afwisselen met boekmaag?
Dat hangt ook wel een beetje af van hoe je hond het er op doet. Bovendien moet je je ook wel afvragen wat de inhoud van de boekmaag is... Ik vertrouw er niet zo op dat dat nou echt lekkere gezonde grasjes en kruiden zijn. Als dat wel het geval is (grasgevoerd): is het wel zinvol en kun je het prima vervangen.Mike_v_E schreef: vr 25 apr 2025, 16:07 10% van de maaltijd voor mn pup (5 maanden) bestaat uit pens (rund of lam). Kan ik dit ook in sommige maaltijden vervangen voor gemalen boekmaag of kan ik beter de boekmaag extra geven?
Boekmaag wordt net als pens vaak schoongespoeld. Dus niks grasjes. KB bijvoorbeeld vermeldt dat de magen gespoeld worden voor de maling.
Die ik laatst had was inhoud en de boekmaag erdoorheen gemalen. Fytomix noemde Bibi het. En achter de schermen noemde Bertus (en wij) het "ongeboren stront".pike schreef: vr 25 apr 2025, 22:40 Boekmaag wordt net als pens vaak schoongespoeld. Dus niks grasjes. KB bijvoorbeeld vermeldt dat de magen gespoeld worden voor de maling.
Die van KB Raw is inderdaad gespoelde maag staat op de site. En dat ziet er ook anders uit als die ik had en vroeger de Fytomix.

Tja, vroeger bestelde ik gewoon boekmaag. En kreeg je gewoon hele boekmaag. Allemaal laagjes met de bijna-poep er nog tussenin. Je wist gelijk waarom het boekmaag heette. Ongeboren stront
Dàt was pas lekker op je aanrecht
Nu ben ik al blij als ik een sprietje in de pens zie.
Bibi ken ik niet.
Bibi ken ik niet.
Ik heb de boekmaag van KB Raw, dus dat moet wel goedkomen dan. Ik denk dat ik het er gewoon wat extra bij de pens doe