WhiteShepherd schreef: wo 21 mei 2025, 18:42
Lana's klachten worden erger, ze jeukt veel meer de laatste week en krijgt nu ook plekken tussen haar voetkussentjes en heeft een wondje in haar vacht gebeten en zit zit vaker te krabben. Naar een andere dierenarts geweest en die heeft met een plakbandje gekeken naar bacteriën, waren ronde bacteriën, ze kon de naam niet zeggen, ware goede bacteriën maar heel erg veel ervan.
??
Ik heb hier nog nooit eerder van gehoord.
Ze wou geen afkrabsel doen tegen mijt omdat dat pijnlijk was dus bravecto (1000mg fluralaner kauwtablet) meegekregen, maar nu lees ik allemaal verhalen daarover en ook van radar avotros enzo en wil dit zoiezo niet geven aan mijn witte herder (mdr1 drager en maagtorsie gehad) en mijn golden van 14,5 jaar, maar ze moesten het alle 3 hebben. Ook shampoo meegekregen van douxos3 Calm met ophytrium en we moeten nu 2 keer per week wassen.
"OK, we weten niet wat je hond mankeert maar gooi er gewoon wat gif in, dan komt het best wel goed". Het spijt me, maar deze manier van dierengeneeskunde staat zo ver van mij af, ik kan hier echt he-le-maal niks mee. Je hond had problemen met de oren, is op een brok gezet, glijdt af naar steeds meer problemen en dan gooien ze er gewoon steeds meer gif op en in? Ik deed dat allemaal niet en ging naar een holistisch dierenarts.
En als ze mijt vermoeden, dan moet er gewoon een afkrabsel worden gemaakt, klaar.
Maar het lijkt er nu op dat ze door de erbarmelijke voeding steeds verder afglijdt.
Net even een andere dierenarts gebeld en die zij stoppen met de brokken en op vlees (lama) wat ze nog nooit hebben gehad met rijst of aardappel geven 8 weken. Ik weet het ff niet meer, 600 euro armer, begin weer aardig pissig te worden op dierenartsen want ze lopen volgens mij alleen maar te klooien, zou iemand mij hiermee willen helpen? Ik weet het niet meer, mijn arme meid
Ik snap dat het huilen je nader staat dan het lachen..... Ik ging dus naar een holistisch dierenarts. En ja, dan ben je nog meer geld kwijt.
Mocht je dat niet willen: zet je hond inderdaad op een vlees (rauw) dat ze nooit eerder gegeten heeft. Is kwartel een optie? Of gans? Of konijn? Allemaal al gehad? Lama kan dan ook. Struisvogel ook. En geef daar GEEEEEEEN rijst of aardappelen bij! Waarschijnlijk heeft je hond een huidgist ontploffing en die doet het hartstikke goed op koolhydraten

. Geef je hond bladgroenten. Gestoomd of rauw gepureerd. En verder dus vlees (met gemalen bot erin of een calcium supplement).
update: ik heb net even gekeken wat mijt precies is maar ik denk dat ze dat wel heeft. ik lees bij deze website
https://mcvoordieren.nl/kennisbank/vach ... llamijten/ precies de problemen die ze heeft (roosschilfers, veel haarverlies (sinds 1 week ligt de grond bezaaid maar ik dacht dat dit de rui is)) en mijn moeder dacht waterpokken te hebben gehad vorige week, maar lees dat die bultjes bij mensen voorkomen.
Screenshot_20250521_181931_Gallery.jpgScreenshot_20250521_181927_Gallery.jpgScreenshot_20250521_181922_Gallery.jpg
Dat kan goed. Maar daar hoef je geen Bravecto voor te geven. Je kunt dit behandelen met een pipet met selamectine er in. Gif is gif maar liever op je hond dan er in. Volgens mij kun je Stronghold pipetten geven maar google is your best friend.
Daarna zul je naar mijn beleving je hond moeten gaan ontgiften. Dat kan met bijv. Phytonics Detox. En daarna is het een goed idee om te gaan werken aan het immuunsysteem van je hond.