Weer tijd voor een update. Floeffie zit in een moeilijke ik ben bijna een 2 jarige newfy reu puber fase.
Raakt snel in overdrive en ik ben met dit bezig maar eh ook dit en dat en en en en .....error.
De ene dag vrij normaal andere dag errors.
Dus toen dacht ik goed idee het kan het zo goed he de oefeningen bij waterwerk laat ik hem inschrijven...
Het verslag van afgelopen zaterdag

:
Lemmy en ik hadden gisteren een spannend dagje. Hij was al drukker omdat baasje vrijdag weer thuis was want die was veel weg geweest. Dan gingen we dus gisteren "diploma zwemmen" ofwel Duitse A brevet proberen te halen. Meneer kan alle oefeningen prima, daar ligt het niet aan, maar de ene keer is het een prima werkhond en de andere keer net een 2 jarige newfy puber

Nou 3x ( 1x is genoeg denk ik) raden wat voor dag het gister was🫣.
De grondoefeneing volgen , keertwendinding en terug en zit. Kan ie prima, zag nu alleen tijdens de wending iets anders wat zijn aandacht trok dus was wat minder netjes . Dan lopen, draaien en volgend voorwerp dragen. Kan ie ook prima. Deed ie ook wel maar dan met zijn eigen spelletje erbij , ik gooi eens die dummy in de lucht en vang hem op etc, wel mooi volgend , maar was niet helemaal de bedoeling

. Dan gaan we als we klaar zijn maar springen tegen mij want brein is druk

Dan de oefeningen, plank eerste poging,geen zin ik ga springen, 2e poging zelfde. Dan dummy bij boot, hij was al naar de boei aan het staren en zwom naar de boei ipv dummy , heb hem nog net bij kunnen sturen , dat was onze mazzel. Daarna wel als laatste oefening feilloos zijn apport gehaald. Daardoor dus net gehaald 🫣 maar gehaald is gehaald

Honger als een paard erna, en tja dan is het de rest bekijken en de hele dag wat rondhangen. Moe dat ie ervan was, probeerde ook overal te spelen etc. Maar hij is wel verder zo'n fijne knul om zo mee rond te hangen, zo'n fijn gedrag.

Zelfs voor zo'n puberreu. Hartstikke trots op hem dus.
Ik heb wel gisteren tig keer aan moeten horen dat de hond wel zeker groter is dan ik.

En ook dat ie mooi is en lief en leuk is en mooie vacht heeft. Klopt ook allemaal

Dus al met al een prima geslaagde dag.