Welkom in het BP-café!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Welkom in het BP-café!

frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Neen, werklijn is geen afzonderlijk ras.

Engels of Amerikaans wel.
We kunnen er een raadspelletje van maken tegen dat het zover is :biggrin2:
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Mijn dochter wilde al een tientje inzetten ;D op 'ik denk dat er (Border) Collie in zit' omdat hij best clingy is. Maar dat zit ook in Spaniel.
We zullen het zien :D
Kromfohrlanders
4-sterren
4-sterren

Bericht door Kromfohrlanders »

Voor zover ik weet zijn Working Cockers feitelijk Engelse Cocker Spaniels maar dan dus werklijn.
In de praktijk zie ik wel grote verschillen, zeker ook qua drive.

Ik heb een paar "gewone" engelse cockers in mijn agility les, en die zijn leuk maar de neus wint het regelmatig... ze zijn ook niet super snel.
De Wockers die ik bij bekenden zie en op agility wedstrijden tegen kom zijn wel echt anders, vaak wat slanker / meer op snelheid gebouwd en daar zit een drive en energie in... wow.. ok, varieert nog van honden die het spelletje wel geinig vinden tot honden die als snelheidsduivels al gillend door het parcours racen.. (ik heb soms medelijden met de handler die zo'n berg energie moet zien te handlen en tijdig van alle info moet voorzien)
Maar qua papieren zijn het allemaal Engelse Cocker Spaniels. (als ze een stamboom hebben)

Ben heel nieuwsgierig waar Embark voor jullie mee komt.
Ciske (mijn zwarte mixje) is voor een groot deel ook Engelse Cocker Spaniel en Cocker Spaniel. In gedrag merk ik dat ook wel, naast de Siberische Laika. De rest van de rassen herken ik (nog) niet in haar.

Karen
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Hoe bedoel je dat over Ciske? Engelse Cocker Spaniel en ?
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

pike schreef: vr 23 mei 2025, 07:05 Wolven eten ook zwijnen met varkenspest. Zelf zijn ze daar niet gevoelig voer. In regio’s waar wolven voorkomen is de varkenspest nagenoeg verdwenen.

https://www.varkensbedrijf.nl/diergezon ... p-afstand/
Maar het gaat bij het voeren van varkensvlees aan tamme honden toch om het gevaar van de voor honden dodelijke ziekte van Aujeszky? dat is toch iets anders dan varkenspest? en dan de vraag of Aujeszky alleen bij veevarkens voorkomt of ook bij wilde zwijnen?
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Aquillo schreef: za 05 jul 2025, 11:40 Maar het gaat bij het voeren van varkensvlees aan tamme honden toch om het gevaar van de voor honden dodelijke ziekte van Aujeszky? dat is toch iets anders dan varkenspest? en dan de vraag of Aujeszky alleen bij veevarkens voorkomt of ook bij wilde zwijnen?
Ja het zijn twee verschillende ziektes. Wilde zwijnen kunnen ook Aujeszky hebben.
En Aujeszky is dan voor wolven weer wel gevaarlijk en dodelijk.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Wij zijn vandaag bij Boer Bart geweest. Daar is een super leuke speeltuin met meer dan uitstekende catering. En je kan er een wandeling maken langs de koeien, kippen en pluktuin.
Wij hebben een kalfje de fles gegeven (en ja daar zit ook wel een bijsmaak aan, omdat het beestje natuurlijk bij zijn moeder hoort, maar gut wat is het beestje ook een schatje), de kippen gevoerd en het enige ei dat er was geraapt. Nina vond een kip of zes erg leuk. Toen er nog twintig aangerend kwamen vond ze het toch wat spannend worden.
Op de speeltuin liepen ook kippen. Hele brutale, eentje heeft een hap ijs van Nina opgegeten. Maar ja, wij hebben een ei, dus eigenlijk is het wel zo eerlijk.
Nu zijn we vies, moe en voldaan! Mooie vrije dag zo.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

;D
Klinkt heerlijk zo. :cool:
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Dat klinkt als een hele fijne dag! :)
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Klinkt als een fijne dag! 🫶
Al denkt Nina natuurlijk wel anders over die hap ijs die gejat is door een kip. [emoji23]
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

pike schreef: za 05 jul 2025, 13:29 Ja het zijn twee verschillende ziektes. Wilde zwijnen kunnen ook Aujeszky hebben.
En Aujeszky is dan voor wolven weer wel gevaarlijk en dodelijk.
Dus ook geen wild zijn aan je honden voeren.
Het stoort me echt dat er zoveel varkensproducten voor honden verkocht worden . Tja men zegt door verhitting geen kans meer op aujetzki. M.i. is gedroogd geen echte verhitting. Maar ik zie op verpakkingen steeds vaker dat het bestraald is. of wel geneutraliseerd. Dat is dus de reden ook nog steeds om geen varken te kopen en liever ook alles zelf droog.
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

Kaela schreef: do 24 jul 2025, 18:34 Wij zijn vandaag bij Boer Bart geweest. Daar is een super leuke speeltuin met meer dan uitstekende catering. En je kan er een wandeling maken langs de koeien, kippen en pluktuin.
Wij hebben een kalfje de fles gegeven (en ja daar zit ook wel een bijsmaak aan, omdat het beestje natuurlijk bij zijn moeder hoort, maar gut wat is het beestje ook een schatje), de kippen gevoerd en het enige ei dat er was geraapt. Nina vond een kip of zes erg leuk. Toen er nog twintig aangerend kwamen vond ze het toch wat spannend worden.
Op de speeltuin liepen ook kippen. Hele brutale, eentje heeft een hap ijs van Nina opgegeten. Maar ja, wij hebben een ei, dus eigenlijk is het wel zo eerlijk.
Nu zijn we vies, moe en voldaan! Mooie vrije dag zo.
Gezellig dus. Tja helaas worden kalfjes van ma gescheiden omdat de koe maar optimaal moet leveren. Arme diertjes krijgen kunstmelk. Maar goed het dubbele gevoel zal de pret niet drukken babydieren zijn altijd schattig. En voor kinderen een kinderboerderij ook een goed leerproces voor kinderen die verder thuis geen dieren hebben.
En heerlijk genieten voor kindjes zoals die van jou die dat thuis wel hebben.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Aquillo schreef: za 26 jul 2025, 12:06 Gezellig dus. Tja helaas worden kalfjes van ma gescheiden omdat de koe maar optimaal moet leveren. Arme diertjes krijgen kunstmelk. Maar goed het dubbele gevoel zal de pret niet drukken babydieren zijn altijd schattig. En voor kinderen een kinderboerderij ook een goed leerproces voor kinderen die verder thuis geen dieren hebben.
En heerlijk genieten voor kindjes zoals die van jou die dat thuis wel hebben.
Dat is ook zo. En wij nuttigen zuivel, dus om dan heel hypocriet te gaan zeggen dat zielige kalfje geef ik geen fles heeft ook geen zin. Dan zouden we vegan moeten worden en dat doen we niet. Dan is dit wat het is en moet het beestje toch eten hebben. En schattig en lief was ie. En prachtig mooi, geen zwartbonte, maar een hele mooie kleur bruin.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ach nee, er zijn gelukkig ook al boeren die de kalfjes wel bij de moeder laten.
Die melken gewoon extra bij. Dan missen ze een deel opbrengst maar niet alles.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

pearlsofpassion schreef: za 26 jul 2025, 14:19 Ach nee, er zijn gelukkig ook al boeren die de kalfjes wel bij de moeder laten.
Die melken gewoon extra bij. Dan missen ze een deel opbrengst maar niet alles.
Klopt, maar die melk is nog niet als zodanig verkrijgbaar. Althans hier niet. Anders zou ik het direct gaan kopen.

Plaats reactie